متن کامل مناظره اقتصادی هشت کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری یازدهم به تفکیک هر نامزد
 
حضورمسلط، غیرشعاری و بابرنامه جلیلی‎در اولین مناظره/آشنایی با مسائل کلان‎ اقتصادی ‎و راهکارهای عینی حل آنها؛ بدیهی‌ترین نتیجه 6 سال دبیری‎شورایعالی امنیت ملی
 

اولین دور از مناظرات تلویزیونی سه گانه انتخاباتی هشت کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری، با شیوه‌ای جدید و خاص، عصر امروز جمعه ساعت 16 از رسانه ملی پخش شد. مناظره‌ای که در طول نزدیک به سه ساعت، یک جمعبندی نسبی را ناظر به کاندیداهای حاضر نسبت به کاندیداها ارائه داد.

به گزارش رجانیوز، روال برگزاری مناظره اقتصادی که با اجرای مرتضی حیدری جریان داشت به اینگونه بود که به قید قرعه از هر کاندیدا یک سوال پرسیده می شد و این کاندیدا در فرصت سه دقیقه ای خود به سوال مذکور پاسخ می داد در ادامه سایر کاندیداها 90 ثانیه فرصت داشتند تا به این پرسش پاسخ داده و یا اینکه به نقد پاسخ کاندیدای مورد اشاره بپردازند.

هر چند در میان هشت کاندیدا برخی در به تایید همه نظرات می پرداختند و برخی نیز تلاش می کردند با استفاده از ترفندهای رسانه ای خود را جذاب تر نشان دهند، پاسخ دکتر جلیلی به این سوالات و ابراز نظر وی نشان داد که او از یک منظومه فکر مدون در حوزه مسائل کلان کشور برخوردار بوده و بدلیل مسئولیت شش ساله خود در قلب تصمیم گیری موضوعات کلان مرتبط با امنیت ملی، از تسلط کافی بر مقولات اصلی اقتصادی مد نظر مردم نیز برخوردار است.

برخورد غیرشعاری، مسلط، نظام مند و ناظر به راهکارهای عینی برای حل مشکلات اقتصادی نکته بارز و ویژه‌ای بود که دکتر جلیلی را به یکی از چهره‌های اصلی و جدی این مناظره مبدل کرد.

تاکید بر آزادسازی ظرفیت‌های داخلی در حوزه اقتصاد، اصلاح ساختارهای اصلی اقتصادی برای تحقق عدالت، مبارزه با سوداگری و اهمیت ویژه به تولیدات ملی، پیگیری هدفمندی یارانه‌ها و اصرار بر تقدم  عدالت بر هر مقوله دیگری از جمله پیشرفت، از نکات بارز پاسخ‌های دکتر جلیلی به سوالات هشت گانه اقتصادی بود.

انتقاد جلیلی از مبانی نظری غیرگفتمانی برنامه چهارم توسعه که در دولت سید محمد خاتمی تدوین شده بود نیز جهت‌گیری وی در نظام سازی اقتصادی در دولت آینده را به خوبی معین کرد.

به نظر می‌رسد مناظره اقتصادی نشان داد دکتر جلیلی بدلیل جایگاه و مسئولیت خاص خود، هم بر مسائل و مشکلات کلان اقتصادی به خوبی تسلط دارد، هم به ریشه‌های آنها واقف شده است و هم با اتکاء به منظومه فکری و نظری خود که مبتنی بر گفتمان انقلاب اسلامی و عدالت‌محوری است، راهکارهای عینی و عملیاتی برای رفع و جبران آنها تدارک دیده است.

آنچه در ادامه می‌خوانید متن کامل این مناظره به تفکیک گفته‌های هر یک از کاندیداها در اولین مناظره انتخاباتی رسانه ملی در انتخابات یازدهم ریاست جمهوری است.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





برچسب ها : مناظره اقتصادی هشت کاندیدا, مسائل کلان‎ اقتصادی, ,