مقبوليت مردمي قابل توجه و اجماع كم نظير نخبگان؛ آنچه كه جليلي را پديده انتخابات 92 كرده است

كانديداتوري دكتر سعيد جليلي در انتخابات يازدهم رياست جمهوري بسياري از معادلات گروه ها و چهره هاي سياسي را بهم ريخته است و موج اعلام حمايت علما، نخبگان و شخصيت هاي متعهد و متخصص در سراسر كشور از جليلي صحنه انتخابات را دگرگون ساخته است.

به گزارش رجانيوز، در همين رابطه تعدادي از علما و فضلاي برجسته تاكنون ضمن اصلح دانستن دكتر جليلي؛ عيار گفتماني وي را بيش از پيش براي آحاد ملت تاييد كرده اند؛ موضوعي كه حاكي از سلامت گفتمان و صحت رويكردهاي كلان  جليلي در انتخابات پيش روست.

در همين راستا، دكتر جليلي هفته گذشته به قم رفت و ضمن حضور در موسسه امام خميني (ره)، با علامه مصباح يزدي ديدار كرد.  در اين ديدار صميمانه آيت الله مصباح خطاب به دكترجليلي گفتند: دوستان ما بعد از انصراف دكتر لنكراني، به اتفاق، آقاي دكتر سعيد جليلي را كه از امتيازات بسيار خوب و والايي برخوردار هستند، اصلح دانستند و اميد ما اين است كه توسط ايشان ارزش‌هاي الهي احيا شده و ايشان به عنوان بهترين يار مقام معظم رهبري در پيشبرد نظام اسلامي به سمت آرمان‌هاي انقلاب تلاش كنند و از خدا مي‌خواهيم ما هم بتوانيم به اندازه وسعمان قدمي براي خدمت به نظام اسلامي برداريم.

علامه مصباح يزدي افزود: ما آمادگي خود را براي كمك به كسي كه  عشق و علاقه‌اش، آرمان‌هاي نظام اسلامي است، اعلام مي‌كنيم.

در ابتداي اين ديدار نيز دكتر جليلي خطاب به آيت الله مصباح گفت: خدا را شکر می‌کنم که توفیق یافتم به محضر حضرت علامه مصباح یزدی شرفیاب شوم و از نصایح و توصیه‌های ایشان استفاده کنم.

جليلي وجود علامه مصباح یزدی را موجب خیر و برکت برای انقلاب اسلامی دانست، و افزود: آیت‌الله مصباح یزدی حقیقتاً ستاره درخشانی در انقلاب اسلامی هستند.

وي با تاكيد بر این‌که گفتمان انقلاب اسلامی با محوریت اسلام و ولایت فقیه در جامعه شکل گرفته است، ابراز امیدواری کرد که در انتخابات آتی ریاست جمهوری، فارغ از نتیجه‌ای که پیش خواهد آمد، اين گفتمان تقویت شود.

دبير شوراي عالي امنيت ملي در پایان ضمن تشکر مجدد از آیت‌ الله مصباح یزدی گفت: ‌امیدوارم سایه حضرت استاد مصباح یزدی مستدام باشد و ما بتوانیم بيشتر از نصايح ایشان استفاده کنیم.

هم چنين آيت ا... زابلي از علماي برجسته و استاد اخلاق نيز در تشريح اصلح بودن دكتر جليلي گفتند: آقای جلیلی را با جان و مال در این انتخابات یاری اش کنید و من هم در حد توان ایشان را یاری می کنم. در فضای فعلی کاندیدایی بهتر از ایشان نمی شناسم.

آیت ا... خزعلی نیز چندی قبل با دکتر جلیلی دیدار کرده و حمایت خاص خود از این کاندیدای انتخابات یازدهم ریاست جمهوری را اعلام کردند.

از طرف ديگر تعداد زيادي از نخبگان حوزه و دانشگاه نيز از حاميان اصلي دكتر جليلي محسوب مي شوند كه از جمله آنها بايد به حجه الاسلام دكتر سيد مهدي باقري اشاره كرد. 

حجه الاسلام دكتر مرتضي آقا تهراني نيز از چهره هاي سرشناسي است كه دكتر جليلي را نامزد اصلح انتخابات پيش رو مي داند.

در همين راستا، حجه الاسلام عليرضا پناهيان نيز ضمن حضور در همايش بزرگ حاميان دكتر جليلي در قم به حمايت از كانديداي جبهه مقاومت در اين عرصه پرداخت.

آيت الله رجبي قائم مقام موسسه امام خميني (ره) نيز ضمن حمايت از دكتر جليلي گفت: امروز کسی که می تواند حرکت رو به جلو کشور را ادامه دهد و نظام ما را در موضع قدرت نگه دارد و به کارآمدی دین و ولایت فقیه باور دارد، آقای جلیلی است.

از طرف ديگر موج حمايت نخبگان حوزه و دانشگاه از دكتر جليلي رو به افزايش است. دكتر سعيد زيباكلام استاد برجسته فلسفه غرب دانشگاه تهران، حجه الاسلام سيد محمود نبويان از اساتيد برجسته حوزه و دانشگاه، دكتر ابراهيم فياض استاد جامعه شناسي دانشگاه تهران، پروفسور مسعود درخشان استاد برجسته اقتصاد، دكتر هادي همايون استاد فرهنگ و ارتباطات،  دكتر ابراهيم رزاقي استاد اقتصاد، دكتر وحيد يامين پور استاد جامعه شناسي و ... بخشي از نخبگان حامي دكتر جليلي هستند كه بواسطه حضور خود در رسانه ها بيش از ديگران شناخته شده هستند؛ اين در حالي است كه تعداد پرشمار ديگري از نخبگان حوزه و دانشگاه نيز از حاميان دكتر جليلي محسوب مي شوند كه به مثابه يك بدنه "راي ساز" و "موثر" تا روز انتخابات، نقش موثري در اقناع افكار عمومي در حمايت از جليلي خواهند داشت.

در پايان به نظر مي رسد عليرغم حضور ديرهنگام و غافلگير كننده دكتر جليلي در انتخابات، نه تنها وي توانسته مقبوليت درخور توجهي در ميان توده هاي مردم كسب كند بلكه اجماع قابل توجه نخبگان حيطه هاي مختلف بر روي وي، از نكات مثبت و اميدوار كننده انتخابات پيش روست.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





برچسب ها : جليلي پديده انتخابات 92, مقبوليت مردمي, حمايت علما, ,