در همایش بین‌المللی حضرت امام و سیاست خارجی
حاجتی: عصر ما عصر امام خمینی(ره) است که چهره جهان معاصر را به شدت تغییر داده و خواهد داد

 

مدیر حوزه‌های علمیه خوزستان با بیان اینکه امام خمینی(ره) فصل جدیدی را در جهان گشوده‌اند، گفت: امام خمینی مدل رهبری دینی،‌ رهبری سیاسی،‌ رهبری اجتماعی و رهبری اقتصادی را به دنیا ارائه کردند که هم‌اکنون مدلی برای جهان است.
به گزارش خبرنگار رجانیوز، «میر احمدرضا حاجتی» مدیر حوزه‌های علمیه خوزستان و امام جمعه موقت اهواز طی سخنانی در هفتمین همایش بین‌المللی امام(ره) و سیاست خارجی که با عنوان نهضت‌های اسلامی - مردمی و مدل تغییر از دیدگاه امام خمینی(ره) که در مرکز پژوهش های وزارت امور خارجه برگزار گردید، با اشاره به اثر منتشر شده خود با عنوان «عصر امام خمینی(ره)» در 13 سال قبل، ‌گفت: من در این اثر تأکید کردم که با توجه به واقعیات موجود آرمان‌های امام جهانی و فراگیر خواهد شد و تغییراتی که امام در جهان اسلام و کل جهان ایجاد کرد، بی‌تردید ادامه خواهد یافت.
 
 
وی افزود: باید اعتراف کنیم که نیم قرن پس از آغاز قیام، 35 سال پس از پیروزی انقلاب و 24 سال پس از رحلت امام خمینی، هنوز نتوانسته‌ایم ابعاد شخصیت امام را شناسایی و به درستی به جهانیان معرفی کنیم که در این زمینه دچار تقصیراتی هستیم.
مدیر حوزه‌های علمیه خوزستان ادامه داد: یک محقق آمریکایی عنوان می‌کند که سازمان سیا به دستور کارتر تعدادی روانشناس برجسته را استخدام کرد که پیرامون شخصیت امام کار تحقیقاتی کنند، زیرا غرب نمی‌توانست مدل رهبری دینی، رهبری سیاسی، رهبری اجتماعی و رهبری اقتصادی که امام ارائه کرد، را درک کند.
 
وی با بیان اینکه امام را باید از نو شناخت، گفت: یکی از آثار بزرگ امام خمینی احیای آثار اسلامی بود و در واقع امام مخرج مشترک علمای دلسوزی بوده و هست که دغدغه نزدیک شدن انسان به خدا را داشته‌اند.
به گفته امام جمعه موقت اهواز، امام خمینی فصل جدیدی را گشود که بر اساس آن بر تمامی کشورها توجه به دین، خدا و آموزه‌های رهیافتی تداوم یافته است.
 
وی ادامه داد: امروز هیچ دانشگاهی در آمریکا وجود ندارد که رشته اسلام‌شناسی نداشته و دختران محجبه در آن حضور نداشته باشند و این به خاطر اثری است که امام(ره) بر جای گذاشت.
وی با طرح دو پرسش که توجه عمیق بشریت به امام از کجا ناشی شده و عداوت به امام از کجا منشأ گرفته است، اظهار داشت: این ریشه در عظمت شخصیت امام دارد که باید بازخوانی شود.
 
حاجتی با اشاره به این فرموده امام که «انقلاب محدود به ایران نیست و نقطه شروع جهان اسلام است»، گفت:‌ امام به خوبی وضعیت آینده را پیشگویی کرده بودند و من اطمینان می‌دهم که هفته‌ها، ماه‌ها و سال‌های آینده نیز طلوع بیش از پیش انقلاب خواهد بود.
 
وی با اشاره به علت توجه فزاینده به موضوع آینده پژوهی و تولیدات رسانه ای گسترده با مضامین آخرالزمانی و توجه فراوان اندیشمندان به تحلیل آینده قدرت های جهانی و فروپاشی آنان، مانند تالیف و انتشار حجم بالائی از کتب با موضوع فروپاشی ایالات متحده آمریکا، گفت: همه و همه ریشه در عدم اغناء بشر معاصر از وضع موجود و عطش وصف ناپذیر انسان معاصر به فرهنگ نابی است که از دل آن انسان متعالی تولد یابد. از همین روست که بارها امام راحل با تاکید بر لزوم تغییر در مناسبات رایج و حاکم جهانی که ریشه در مبانی ماتریالیستی داشته است، در جواب سوالی از سوی خبرنگار نشریه آمریکائی تایم به صراحت اعلام نمودند؛ ما معادله جهانی را شکسته ایم و الگوی جدیدی به جهان ارائه نموده ایم .
 
 
حاجتی با تاکید بر استمرار حیات معنوی امام خمینی(ره) افزود: عصر ما عصر امام خمینی(ره) است، عصر فتوحات عظیم اسلام که چهره جهان معاصر را به شدت تغییر داده و بیش از امروز هم تغییر خواهد داد.
وی با اشاره به اینکه بوش در اجرای سیاست های نئومحافظه کاران آمریکائی و تحقق استراتژی قرن آمریکائی با اعلام جنگ صلیبی حمله خود را به غرب آسیا و کشورهای اسلامی آغاز نمود، افزود: چهار سال پس از اعلام آغاز جنگ های صلیبی از سوی بوش تا 2005 میلادی تنها هفده میلیون نسخه قرآن در اروپا به فروش رسید.
اکنون اسلام به دین دوم فرانسه مبدل گشته و در 2005 میلادی قرآن پرفروش ترین کتاب در انگلیس بوده است و سالانه سی و پنج هزار نفر به اسلام می گروند و اینها همه از برکات قیام الهی امام خمینی و حیات معنوی او و رهبری بسیار شایسته ی جانشین برحقش امام خامنه ای است.
 
لازم به ذکر است در این همایش که با حضور دکتر صالحی وزیر امور خارجه برگزار گردید، جمع کثیری از اندیشمندان مسلمان و غیرمسلمان از سراسر جهان از جمله فهمی هویدی متفکر برجسته مصری شرکت کرده بودند.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





برچسب ها : مدیر حوزه‌های علمیه خوزستان, حاجتی, عصر امام خمینی, ,