متن کامل مناظره + فیلم سخنان جلیلی
ده دقیقه طوفانی دکتر جلیلی/ برتری گفتمان انقلاب در مناظره فرهنگی به‎چشم آمد/ مادر، مسجد و معلم؛ مثلث ارتقاء فرهنگی/فیلم سینمایی موفق جوان بوشهری؛ نماد آزاد شدن ظرفیت ها

حضور متفاوت دکتر سعید جلیلی در مناظره فرهنگی سیما از انسجام گفتمانی وی در حوزه فرهنگ و دستان پر او در این عرصه پرده برداشت.

به گزارش رجانیوز، دکتر سعید جلیلی در دومین مناظره تلویزیونی زنده که به موضوع فرهنگ و جامعه اختصاص یافته بود، با حضور قوی روبه جلو و مبتنی بر یک گفتمان جامع، رویکردهای نوینی را مبتنی بر آزادسازی ظرفیت‎ها در عرصه فرهنگی رونمایی کرد.
 
این حضور قوی به نحوی بود که ده دقیقه پایانی بخش اول مناظره را به صورت کامل تحت تاثیر خود قرار داد و توجه ویژه ای را به خود جلب کرد.
دکتر جلیلی که به عنوان آخرین سخنران پشت تریبون مناظره فرهنگی سیما رفته بود، در چهار دقیقه پایانی دفاع از خود نکات مهمی را در قبال رویکرد فرهنگی مورد نظرش بیان کرد.
وی در این زمینه گفت: این که امروز آنها100شبکه فارسی زبان درست می کنند در حقیقت می خواهند پاسخ این قدرت ما را بدهند و این نشان می دهد که اتفاقا نتوانسته اند نتیجه بگیرند.
 
جلیلی گفت: امروز شما ببینید آثار این100شبکه به میزان هزینه ای که کردند چه بوده است و این نشانگر قوت فرهنگی ماست به شرط آنکه ما بتوانیم از این قوت فرهنگی استفاده کنیم و همه ظرفیت ها را به کار بگیریم.
 
وی افزود: در پاسخ به آقای روحانی بحث من این است که امروز عده ای دارند انحصار ایجاد می کنند و یک اشرافیتی در حوزه فرهنگ بوجود می آورند و می گویند ما هستیم که داریم از موضع فرهنگ صحبت می کنیم.
 
نامزد انتخابات ریاست جمهوری یازدهم گفت: بعضی از کسانی که شما اسم بردید، هرکسی در 4 سال گذشته در حوزه فرهنگ با آنها صحبت کرد به آنها حملات شدید کردند، این انحصار است که اتفاقا که مانع بروز ظرفیت ها می شود.
 
جلیلی افزود: از طرف دیگر ما مطرح می کنیم که دو روزنامه بسته شده است و اما از این طرف بیان نمی کنیم چه میزان از ظرفیت های جامعه در شهرستان های ما و در نقاط مختلف کشور به دلایل اقتصادی و سایر دلایل امکان چنین ظرفیتی را ندارند.
 
 
وی گفت: ما باید این ظرفیت را ایجاد کنیم که همه بتوانند از استعدادهایشان استفاده کنند.
 
جلیلی افزود: چرا وقتی حرف از عدالت و آزادی نمی کنیم، این رویش را توجه نمی کنیم؛ به رسانه ها نگاه کنید چند درصد از آنها در اختیار چه بخش از ظرفیت کشور است.
 
وی گفت: بخش عمده ای از این ظرفیت ها محروم هستند و چرا ما با یک نگاه تنگ سیاسی به موضوع نگاه می کنیم؛ به نظر من این تنگ نظری بد است که اگر فلان جریان سیاسی داشت بگوییم آزادی هست و اگر نداشت بگوییم بد است؛ ما باید از تمام ظرفیت جامعه استفاده کنیم و آن را شکوفا کنیم.
 
نامزد انتخابات ریاست جمهوری یازدهم به ساخت فیلم تنهای تنهای تنها توسط یک جوان 25 ساله از بوشهر اشاره کرد و افزود: قبل از مذاکرات آلماتی دو برادری جوان این فیلم سینمایی را ساختند که بسیار بهتر از من از موضوع هسته ای دفاع می کند.
 
جلیلی گفت: این ظرفیت ها باید آزاد شود و ما دهها ظرفیت دیگر داریم که اگر برایش موقعیت ایجاد کنیم، استفاده می شود.
 
وی افزود: به نظر من اینقدر هم کافی نیست اگر می گوییم فرهنگ مزیت نسبی ما است ما باید برنامه داشته باشیم؛ پیام انقلاب اسلامی رفته است و باید به تولید محصولات فرهنگی بها دهیم؛ ظرفیت ایجاد کنیم تا برود.
 
جلیلی گفت: ما در بسیاری از عرصه های هنری مانند سریال های حضرت یوسف(ع) و حضرت مریم(س) و مختار یا بچه های آسمان یا به رنگ خدا که کارهای خوبی بودند به محض اینکه ایجاد می شوند راه خود را باز می کنند و ما باید در این زمینه فعال تر باشیم.
 
وی افزود: ما هرچقدر از این ظرفیت بیشتر استفاده کنیم و به اقتصاد در فرهنگ بها دهیم و پشتیبانی کنیم راه خودش را باز می کند.
 
 
 
 
اخبار مرتبط
 


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





برچسب ها : ده دقیقه طوفانی جلیلی, متن کامل مناظره, فیلم سخنان جلیلی, ,