نظر رهبر انقلاب درباره بسته پیشنهادی 1+5 در مذاکرات آلماتی
در این دیدار غربی ها کار مهمی انجام ندادند که از آن تعبیر به دادن امتیاز شود بلکه آنها فقط به بخشی از حقوق ملت ایران، اعتراف کوچکی کردند
علی اکبر ولایتی دیروز در جریان مناظره انتخاباتی خود گفت: در آلماتی آنها پیشنهاداتی کردند که میشد پیش رفت ولی آقای جلیلی نپذیرفت. گفتند غنی سازی 20 درصد را تعلیق و فردو را کند کنی، 3 تحریم را برمیداریم. در پاسخ به آنها گفتند این کارها را میکنیم شما کل تحریم را بردارد. حرف من این است که باید قدم به قدم پیش رفت. کاری که کردند نشان داد نمیخواهند کار پیش برود. اصولگرایی انعطاف ناپذیری نیست. در رابطه با مصالح ملی باید بتوانیم از دیپلماسی به نحو احسن استفاده کنیم. دیپلماسی معامله و تعامل است. سرسختی نشان دادن  نیست. دیپلماسی بیانیه پشت میز خواندن  نیست. اگر اینطور نبود وضع ما به اینجا نمی رسید.
 
به گزارش رجانیوز، خبرنامه دانشجویان ایران با اشاره به بیان رهبر معظم انقلاب پیرامون این مذاکرات نوشت: 
رهبر انقلاب در 17 اسفند سال گذشته در دیدار با اعضای خبرگان پس از نشست آلماتی می فرماید: در این دیدار غربی ها کار مهمی انجام ندادند که از آن تعبیر به دادن امتیاز شود بلکه آنها فقط به بخشی از حقوق ملت ایران، اعتراف کوچکی کردند.
 
ایشان این دستاوردها را نشان دهنده پیشرفت نظام اسلامی دانستند و افزودند: یکی دیگر از نشانه های پیشرفت، سراسیمگی، عصبانیت و شدت عمل دشمن است.

رهبر انقلاب اسلامی تأکید کردند: اگر نظام اسلامی پیشرفت نداشت، دشمنان تا این حد سراسیمه و عصبانی نمی شدند.

حضرت آیت الله خامنه ای، موضوع هسته ای را یکی از چالش های پیش روی نظام اسلامی برشمردند و خاطرنشان کردند: البته این چالش به زیان ما نبوده و نخواهد بود.
ایشان با اشاره به نشست اخیر جمهوری اسلامی ایران و 1 + 5 در آلماتی قزاقستان افزودند: در این دیدار غربی ها کار مهمی انجام ندادند که از آن تعبیر به دادن امتیاز شود بلکه آنها فقط به بخشی از حقوق ملت ایران، اعتراف کوچکی کردند.

رهبر انقلاب اسلامی با اشاره به سابقه غربی ها در نادیده گرفتن صحبت ها و یا توافقات خود، تأکید کردند: برای سنجش صداقت غربی ها در نشست اخیر با ایران، باید منتظر اجلاس بعدی بود.

حضرت آیت الله خامنه ای تحریم ها را یکی دیگر از چالش ها برشمردند و در تبیین علت آن گفتند: بهانه تحریم ها به ظاهر موضوع هسته ای است اما علت اصلی آن یک هدف بلندمدتی است که غربی ها به دنبال آن هستند.

ایشان، رودررو قرار دادن مردم در مقابل نظام اسلامی را هدف اصلی از تحریم ها دانستند و افزودند: امید غربی ها این بود که با فشار آوردن به مردم، آنها در مقابل نظام قرار گیرند اما آنچه که در 22 بهمن امسال اتفاق افتاد برخلاف آرزو و خواسته آنها بود.
به نظر می رسد آنچنان که دکتر جلیلی در مناظره تلویزیونی اعلام کرد، اطلاعات غلط مبنای این اشتباه دکتر ولایتی در بیان ماجرای آلماتی بوده است.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





برچسب ها : نظر رهبر انقلاب, بسته پیشنهادی 1+5, مذاکرات آلماتی, بسته پیشنهادی مذاکرات آلماتی, ,