دكتر لنكراني در جمع حاميان جليلي در مشهد مقدس:اين را براي جليلي افتخار مي دانم كه از خودش نگفت و دعوتش به انقلاب اسلامي بود/انحراف امروز به جهت دعوت به خود بوده است /اين روزها عده اي خدمت مردم، ساده زيستي و تاكيد بر عدالت را به سخره مي گيرند/عده اي گمان مي كنند تمام دنيا اروپا و آمريكاست
تاريخ  :  1392/03/17
منبع : رجانيوز
پايداري: عضو شوراي مركزي جبهه پايداري اظهار داشت: بنده اين افتخار را براي آقاي دكتر سعيد جليلي، افتخاري بزرگ مي بينم كه در طول زمان انتخابات مردم را به خودش دعوت نكرده، بلكه مردم را به گفتمان انقلاب اسلامي دعوت كرده است.

به گزارش پايگاه اطلاع رساني جبهه پايداري انقلاب اسلامي، تجمع هزاران نفري مردمي در دفاع از گفتمان انقلاب اسلامي و آقاي دكتر جليلي صبح روز جمعه 17 خرداد ماه در سالن مهران مشهد شكل گرفت. در اين مراسم كه جمع بسياري از جوانان و مردم انقلابي مشهد حضور داشتند، آقاي دكتر كامران باقري لنكراني، عضو شوراي مركزي جبهه پايداري به ايراد سخنراني پرداخت.

دكتر كامران باقري لنكراني در اين مراسم، با بيان اين كه جهان امروز ما با شرايط ظلماني و حاكميت كفر به عنوان يك چالش بزرگ دست و پنجه نرم مي كند، گفت: اين درحالي است كه امروز مشاهده مي كنيم در چنين شرايطي افرادي هستند كه راه غلط را نشان مي دهند و بيان مي كنند «اگر مي خواهيم اين كشور را حفظ كنيم راهي جز پذيرفتن و تحمل كدخداي جهان آمريكا نداريم».

وي افزود: افرادي كه اين راه غلط را توصيه مي كنند، بايد بدانند كه اين سخنان با تعاليم ديني ما هيچ نسبتي ندارد، چرا كه در تعاليم ديني ما توكل بر خدا، مسير را باز مي كند نه قدرت هاي شيطاني. آشتي ما بايد با آرمان ها و اعتقادات و مردم بايد باشد نه با دشمنان اين ملت.

وي انتخابات 24 خرداد را صحنه اي مهم در مسير تاريخي آينده كشور دانست و ابراز داشت: كشورها و انقلاب هاي مختلفي در تاريخ بروز و ظهور پيدا كرده اند، اما پس از مدتي از بين رفته اند، اما انقلاب اسلامي ايران 35 سال است كه مستحكم بر روي پاي خود ايستاده است و در همه اين سال ها همواره حركت رو به جلو داشته است. اما 24 خرداد براي برخي ها فرصتي است كه اين انقلاب را از مسير خود عقب بكشند، ولي حماسه اي كه مردم مي آفرينند باعث مي شود كه نقطه عطفي در تاريخ انقلاب اسلامي رقم بخورد.

اين عضو جبهه پايداري با تذكر به اين كه در اين مقطع مهم تاريخي بايد حواسمان را جمع كنيم تا غفلت، لجات و منم منم گفتن ها را از پيش پاي ملت برداريم، اذعان داشت: اگر ما در طي اين 35 سال همواره اين حركت رو به جلو را داشته ايم، به جهت درك مختصات اين حركت عظيم بوده است، از اين جهت امروز ضرورت دارد مختصات حركت امروز كشور را درك كنيم و از خودمان هويتي جداي از گفتمان انقلاب تثبيت نكنيم. انقلاب در اين سال ها با ايمان به خدا و با پايداري بر آرمان ها و همراهي مردم و مسؤلان با رهبري الهي ـ كه مصداقش ولايت فقيه است ـ پيشرفت كرده و پيشرفت آينده كشور نيز از همين مسير بدست مي آيد.

وي ادامه داد: اگر امروز ما از برخي از فرصت هاي از دست رفته ملت گلايه مي كنيم، به جهت قرار گرفتن در مختصاتي غير از مختصات گفتمان انقلاب اسلامي بوده است، چرا كه افراد براي خود شأن قائل مي شدند نه براي انقلاب، از اين رو نبايد مجددا خود را در آن مختصات قرار دهيم.

باقري لنكراني سپس اظهار داشت: بنده اين افتخار را براي آقاي دكتر سعيد جليلي، افتخاري بزرگ مي بينم كه در طول زمان انتخابات مردم را به خودش دعوت نكرده، بلكه مردم را به گفتمان انقلاب اسلامي دعوت كرده است؛ اگر ملاحظه مي كنيم كه افرادي انحراف پيدا كرده اند به جهت دعوت به خود بوده است و امروز ضرورت دارد كه ما از «منم منم ها» كه دعوت به خود است، بترسيم؛ بايد از كساني بترسيم كه در حاشيه فعاليت شان فساد رخ داده است؛ بايد از كساني بترسيم كه درحاشيه اقدامات شان، افرادي به واسطه پل سازي و ... ثروتمند شده اند.

وي با يادآوري اين كه حركت ملت ما حركتي رو به جلو است و نبايد بگذاريم كسي حركت عقب گرد را انتخاب كند، تصريح كرد: بالندگي و حركت رو به جلو زماني محقق مي شود كه هر فردي به عنوان رييس جمهور انتخاب مي شود خود را خدمتگذار آرمان هاي ملت ببيند، نه اين كه مردم را به خود دعوت كند.

وي گفت: وظيفه اصلي ما اين است كه انحراف را از انقلاب جدا كنيم و تنها راه اين امر پرهيز از خودخواهي و برون گرايي است. آفت اصول گراي امروز ما آفت اصولگراي حزبي است و بايد توجه داشت كه علاج اين آفت به واسطه اصول گرايي گفتماني دست يافتني است.

امام نيم قرن پيش بنيان انقلاب را نهادند و 50 سال از حماسه 15 خرداد 42 مي گذرد و در طي اين نيم قرن اتفاقات و حماسه هاي بزرگي براي اين ملت رقم خورده است، نيم قرني كه در بسياري از لحظات آن امام با اعتماد به مردم اين كشور را پيش برد، در سالگرد 50 سالگي اين حماسه مي خواهيم حماسه جديدي را خلق كنيم، در اين خلق دست ما خالي نيست و نيم قرن تجربه داشته و بايد از آن استفاده كنيم.

اين عضو شوراي مركز جبهه پايداري با بيان اين كه امام خميني امام عارفان، استاد فلسفه و اخلاق بود و در زهد و ساده زيستي مثال زدني و نيز بسيار شجاع بود، خاطرنشان كرد: امام خميني(ره) هنگامي كه اين كشور را از حكومت طاغوت نجات دادند، اساس حكومت را ولايت فقيه قرار داده و برخي گمان مي كنند ولايت فقيه تنها ولايت يك فرد است، در حالي كه ولايت فقيه به معناي تمام كلمه، ولايت فقه است و محوريت حركت كشور بر اساس احكام نوراني اسلام است و نقش بي بديل فقيه به عنوان شخصي است كه مراقب اين حركت كلان در حكومت مي باشد.

وي ادامه داد: اين افتخار نيست كه اگر كسي كه مخالف نظر ولي فقيه را داد، بگويد با اين حال من نظر ولي فقيه را مي پذيرم، اين پذيرفتن نظر ولي فقيه، امري حداقلي است؛ هنگامي رهبر معظم انقلاب مي فرمايند «عدالت، محوري ترين برنامه حكومتي بايد باشد» يعني هر فردي كه اعتقاد به ولايت فقيه دارد و در عرصه حاكميت قرار مي گيرد بايد اين گونه عمل كند.

وي نيز بيان داشت: برخي گمان مي كنند كه جمهوري اسلامي ايران آمده است با همه كشورهاي دنيا جنگ كند. يكي از اولويت هاي مهمي كه حكومت اسلامي ايران از نظر فقهي بر عهده دارد ارتباطات بين المللي است و اين عرصه نقش مهمي در حكومت دارد. جمهوري اسلامي ايران حكومتي فعال در عرصه هاي بين المللي است اما مشكل زماني پيش مي آيد كه برخي ارتباط بين المللي را فقط در اين مي بينند كه درخواست هاي غرب را عملي كنند، مدل ما در روابط بين الملل ارتباط با دولت ها و ملت هاي غير متخاصم است.

دكتر لنكراني اضافه كرد: امام راحل مي فرمودند «تا وقتي مستكبرين خوي استكباري دارند اگر شما با آن ها مذاكره كنيد، منافع خود را از دست خواهيد داد» افرادي كه اين موضوع را متوجه نيستند، گمان مي كنند تمام دنيا اروپاي شرقي و آمريكاي شمالي است، در حالي كه دنيا خيلي فراتر از اين ها است. اين ساده انگاري كه برخي ها روابط بين المللي را رابطه با آمريكا و اروپاي غربي مي دانند، فرصت سوزي براي كشور است و ما را در موضع ضعف قرار مي دهد، در حالي كه كشور ما در موضع قوت است؛ ما نبايد حرف هايي بزنيم كه دشمن تلقي كند كه ملت ما خسته و نا اميد است.

وي با ذكر اين كه در هفته هفته پيش رو شاهد تحريم ها و حملات بد اخلاقانه خواهيم بود، ابراز داشت: همه ما وظيفه داريم زمينه ساز حماسه سياسي 24 خرداد شويم. عبادات اجتماعي اين گونه نيستند كه بخواهيم قضاي آن را به جاي آوريم، عاشورا يك روز بيشتر نبود كساني كه در عاشورا توفيق ياري امام حسين را نداشتند، حتي بعدها وقتي آنان شهيد شدند تاريخ آن ها را به حساب نيارود.

وي حماسه سازي را عملي به هنگام دانست و افزود: 24 خرداد و هفته پيش رو ديگر تكرار نخواهد شد، بايد وظيفه خود را بشناسيم و نگذاريم كه انقلاب در اين عقبه مهم در چهار چوب فرهنگ سازش، به ذلت بيافتد. نبايد بگذاريم آرمان هاي اين ملت كه شهداي بسياري را براي رسيدن به آن اهدا كرده ايم، با قرائت هاي غير ديني لطمه بخورد و نبايد بگذاريم كساني فرصت تمسخر آرمان هاي انقلاب را پيدا كنند. بايد روشن كنيم كه آينده انقلاب مرهون مردم است و حماسه 24 خرداد حماسه اي مردمي خواهد بود و دولت برخواسته از اين حماسه بايد دولت متعهد به آرمان هاي مردم باشد و دولتي باشد كه خود را وامدار مردم بداند، نه كانون هاي قدرت و ثروت.

عضو شوراي جبهه پايداري اظهار داشت: امروز مفتخريم كه در بين اين 8 كانديدا ـ با شناخت و اشرافي كه به آن ها داريم ـ جناب آقاي جليلي را به عنوان كانديداي اصلح معرفي مي كنيم و افتخار مي كنيم كه از يك جانباز انقلاب دفاع مي كنيم؛ افتخار مي كنيم كه از جوان ترين عضو تشخيص مصلحت نظام دفاع مي كنيم، افتخار مي كنيم از كسي حمايت مي كنيم كه مردم را به گفتمان انقلاب دعوت مي كند نه دعوت به خود.

وي با بيان اين كه نبايد فرصت ها را از دست دهيم و ضرورت دارد كه هر فردي به اندازه توان خود به تكليفش عمل كند، گفت: ما مأمور به نتيجه نيستيم، بلكه مأمور به اداي تكليف هستيم. در اين هفته پيش رو، عقبه بزرگ ملت ايران به ايستگاهي مهم خواهد رسيد و تكليف ما دفاع از گفتمان انقلاب و تأكيد بر آرمان ها و اميد آفريني است. كسي حق ندارد به جهت اين كه مي خواهد فرد ديگري رأي بياورد دستاوردهاي انقلاب و آرمان هاي ملت را زير سوال ببرد و به تمسخر بكشند. امروز متأسفيم حرف هايي را مي شنويم كه عده اي آرمان هاي ملت و ساده زيستي را زير سوال برده و تمسخر مي كنند.

باقري لنكراني اذعان داشت: همگان بايد بدانند كه ارزش رأي به روش رأي آوري است، اين يك آزمون است. امام(ره) فرمودند «انتخابات يك آزمون الهي است» اين آزمون حداكثر ظرف دو هفته آينده تمام مي شود، اما اين سوابق در تاريخ و در پيشگاه خدا ثبت و ضبط مي شود و اگر كسي به جهت رأي آوري به آرمان هاي انقلاب پشت كرد، بداند كه در پيشگاه خدا و ملت نمره مثبت نخواهد گرفت.

وي در ادامه توصيه كرد: نبايد فراز و نشيب ايام و روزمرگي ها ما را غافل كند. امروز در اقصي نقاط كشور هر جا مؤمنين توفيق حضور پيدا كرده اند، نشان داده اند كه اين گفتمان غريب نيست و مخاطب هاي پرشوري در كشور دارد و اين گفتمان مطالبه مردماست.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





برچسب ها : دكتر لنكراني, حاميان جليلي مشهد, جبهه پايداري, ,