چند عضو جامعه مدرسين اعلام كردند
جامعه‎مدرسين از ولايتي حمایت نکرده‎است/تغييرنظر برخي از اعضاي جامعه از ولايتي بعد از مناظره/ حمايت حداقل 10 عضو از جليلي

خبر اعلام حمايت جامعه مدرسين حوزه علميه قم از علي اكبر ولايتي واكنش برخي از اعضاي اين جامعه را به دنبال داشت.

به گزارش رجانيوز، يك عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با تأکید بر اینکه نظر این جامعه حمایت از دکتر ولایتی در انتخابات ریاست‌جمهوری نیست گفت: نه‌تنها اکثریت قاطع که تعداد حامیان آقای ولایتی در جامعه مدرسین به یک‌سوم اعضا هم نمی‌رسد.

 

آیت‌الله رجبی در گفت‌وگو با تسنیم با بیان اینکه در اطلاعیه‌ای که از سوی آیت‌الله محمد یزدی منتشر شده، نظر ایشان این نبوده است که جامعه مدرسین از آقای ولایتی حمایت کرده است، تصریح کرد: آن جلسه‌ای که در اطلاعیه به آن اشاره شده است، جلسه‌ای بود که به حد نصاب لازم اعضا نرسیده و به همین دلیل رسمی نبوده است، چرا که جلسات جامعه مدرسین حداقل با 17 عضو به‌رسمیت می‌رسد که این تعداد در آن جلسه شرکت نداشتند.

آیت‌الله رجبی گفت: در آن جلسه نظر اعضای حاضر به سه نفر از کاندیدا بوده است، تعدادی به یک کاندیدا، تعداد دیگری به کاندیدای دیگر و تعدادی هم به آقای ولایتی و البته برخی هم رأی ممتنع دادند.

عضو جامعه مدرسین با بیان اینکه در آن جلسه با تعدادی از افراد بیرون جلسه تماس گرفتند و نظر آنها را خواستند و آنها به آقای ولایتی تمایل داشتند، ادامه داد: با توجه به اینکه اعضای جامعه مدرسین بیش از پنجاه نفر هستند، تعدادی که با آقای ولایتی تمایل داشتند به یک‌سوم اعضا هم نمی‌رسد.

وی اظهار داشت: مقصود آیت‌الله یزدی این بود که در آن جلسه‌ای که برگزار شده است، اکثریت آن جلسه غیررسمی نظرشان با آقای ولایتی بوده است وگرنه نه نظر جامعه مدرسین و نه نظر اکثریت اعضای این جامعه با آقای ولایتی نیست.

آیت‌الله رجبی با بیان اینکه در آن جلسه با کسانی تماس گرفته شده بود که نظر مثبتی نسبت به آقای ولایتی داشتند، افزود: در آن جلسه با بسیاری از آقایانی که حضور نداشتند و نظر موافقی نسبت به آقای ولایتی نداشتند، تماسی گرفته نشده و نظر آنها را نگرفتند.

عضو جامعه مدرسین با اشاره به آخرین مناظره کاندیداهای انتخابات ریاست جمهوری گفت: با توجه به اینکه جلسه تعدادی از اعضای جامعه مدرسین قبل از این مناظره برگزار شده است، با نظر به اظهارات آقای ولایتی در این مناظره این امکان وجود دارد که نظر تعدادی از حامیان آقای ولایتی در جامعه از ایشان تغییر کرده باشد.

به‌گفته این عضو جامعه مدرسین حدود 36 نفر از اعضای این جامعه که دوسوم آن است، باید به یک کاندیدا رأی بدهند، تا نظر جامعه مدرسین محقق شود.

وی توضیح داد: در امور مهم مانند انتخابات ریاست جمهوری باید دوسوم اعضا رای بدهند تا به‌عنوان نظر جامعه مدرسین مطرح شود، اما در مورد آقای ولایتی نظر اعضا به یک‌سوم هم نرسید چه برسد به نصف.

آیت‌الله رجبی با بیان اینکه حداقل 10 نفر از اعضای جامعه به دکتر جلیلی تمایل دارند گفت: البته ما اقدامی برای جمع‌آوری نظرات آقایان نکردیم مخصوصاً بعد از سخنان آقای ولایتی در مناظره، این احتمال که رأی آقای جلیلی با آقای ولایتی در میان اعضای جامعه مساوی باشد، وجود دارد.

جامعه مدرسین به‌عنوان یک تشکل از هیچ کاندیدایی حمایت نکرده است

در همين حال رئیس دفتر جامعه مدرسین حوزه علمیه قم تأکید کرد که این تشکل بزرگ روحانیت از هیچ کاندیدایی در انتخابات ریاست‌جمهوری ۹۲ اعلام حمایت نکرده است.

حجت‌الاسلام والمسلمین علی ابراهیمی با اشاره به صدور اطلاعیه‌ای از طرف آیت‌الله محمد یزدی خاطرنشان کرد: همان‌طور که در این اطلاعیه نیز مشخص بود، منظور آیت‌الله محمد یزدی، اعلام حمایت جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، از آقای دکتر ولایتی قید نشده بود بلکه آیت‌الله یزدی تأکید کرده بودند که در یکی از جلسات که در تاریخ 11 خرداد 92 تشکیل شد، پس از بحث و تبادل نظر درباره نامزدهای ریاست‌جمهوری نظر اکثریت اعضا به جناب آقای دکتر علی‌اکبر ولایتی معطوف شد.

ابراهیمی خاطرنشان کرد: بر این اساس باید تأکید شود که جامعه مدرسین حوزه علمیه قم از هیچ فردی در انتخابات ریاست‌جمهوری اعلام حمایت نکرده بلکه از عموم مردم برای شرکت گسترده در انتخابات دعوت به‌عمل آورده است و درباره آقای ولایتی نیز باید متذکر شویم که در آن جلسه، نظر اکثریت اعضایی که شرکت کرده بودند، به آقای ولایتی معطوف شده بود.

بعضی از افراد جامعه بعد از مناظره سوم نظرشان تغییر پیدا کرد

يك عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم نيز در واکنش به انتشار خبر بیانیه حمایتی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم از دکتر ولایتی بیان داشت: جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در مورد حمایت از شخص در انتخابات آتی اصلا هیچ اظهار نظری نکرده است و در اخبار منتشر شده اکثریتی هم که گفته میشود اکثریت جامعه مدرسین نیست.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین محمود عبداللهی در گفتگو با پایگاه 598 در واکنش به انتشار خبر بیانیه حمایتی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم از دکتر ولایتی بیان داشت: اگر هم در یک جلسه غیر رسمی و فوق العاده اظهارنظر و مشورت خواهی شده باشد و آقای ولایتی بیشتر رای  کسب نموده باشد، این جلسه  قبل از مناظره سوم در روز جمعه بوده است و من اطلاع دارم بعضی از افراد بعد از مناظره سوم نظرشان تغییر پیدا کرد.

ایشان افزودند: بنده اینجا صراحتا اعلام می‌کنم بیانیه ای به نام نهاد جامعه مدرسین [در حمایت از دکتر ولایتی] صادر نشده و اکثریتی هم که گفته شده منظور اکثریت شرکت کننده در جلسه ای غیر رسمی بوده  که ایشان رای بیشتری داشته است و من اطلاع دارم که بعضی از این افراد بعد از مناظره سوم تجدید نظر برایشان حاصل شده است.

 آيت‌الله ممدوحي: حمایت جامعه مدرسین از کاندیداتوری ولایتی صحت ندارد

همچنين يك عضو شورای مرکزی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم،حمایت تشکل متبوعش از کاندیداتوری علی اکبر ولایتی را تکذیب کرد.

 

آیت الله حسن ممدوحی با بیان اینکه این جامعه به هیچ گزینه‌ای نرسیده است، گفت: فقط در یک جلسه غیر رسمی هفت نفر از اعضاء به ولایتی رای دادند و آنجا اصلا جلسه رسمی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم نبود.

وی افزود: ما امروز هیچ جلسه ای در جامعه مدرسین حوزه علمیه قم برگزار نکردیم که درابطه با انتخابات بحث و بررسی کنیم و به احتمال زیاد برای مشارکت حداکثری بیانیه ای را صادر خواهیم کرد.

 عضو شورای مرکزی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم تاکید کرد: نظرات جامعه مدرسین از سوی پایگاه اطلاع رسانی اعلام خواهد شد.

لفظ "اكثريت قاطع" در سخنان آيت الله يزدي نبوده است

يك عضو ديگر جامعه مدرسين نيز تصريح كرد: اظهارات آیت‌الله یزدی به معنای حمایت همه جامعه مدرسین از یک کاندیدای خاص نیست.

 

 

آیت‌الله عباس کعبی در گفتگو با نسیم با بيان اينكه لفظ 'اکثریت قاطع' در سخنان آيت الله يزدي نبوده است، اظهار داشت: تصمیم حمایت از یک کاندیدا در جلسه‌ای گرفته شد که به حدنصاب نرسیده بود و جامعه مدرسین بطور رسمی از کاندیدای خاصی حمایت نمی‌کند.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





برچسب ها : حمایت جامعه‎ مدرسين, حمایت از ولايتي, ,