در گفتگو با دبیر کمیسیون اقتصادی مجلس مطرح شد
اولویت برنامه های اقتصادی دولت یازدهم
در حال حاضر یکی از مهمترین برنامه های دولت یازدهم که به گفته کارشناسان از فوریت ها محسوب می شود بحث اقتصادی و کنترل تورم است.
سرویس اقتصادی بی باک: بعد از انتخابات یازدهم ریاست جمهوری و جشن شادی ازین حماسه مردمی، نوبت به آن می رسد که کاندیدای منتخب به شعارها و برنامه های خود جامه عمل بپوشاند. در حال حاضر یکی از مهمترین برنامه های دولت یازدهم که به گفته کارشناسان از فوریت هاست بحث اقتصادی و کنترل تورم است.

ابراهیم نکو دبیر کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی ضمن تبریک و تقدیر از مردم در لبیک به رهبری انقلاب در جهت خلق حماسه سیاسی، در بیان اولویت برنامه های اقتصادی دولت یازدهم به خبرنگار بی باک گفت: اولویت برنامه دکتر روحانی در حوزه اقتصاد باید حمایت از تولیدکننده و کنترل بازار باشد.

وی در ادامه با اشاره به پیام حضور گسترده مردم و رای به روحانی اظهار داشت: این حضور گسترده دو پیام با خود داشت؛ یکی در حوزه خارجی که مردم به بدخواهان فهماندند به اصول و ارزش ها پایبند هستند و تحت تاثیر تبلیغات منفی قرار نخواهند گرفت. در حوزه داخلی هم حمایت از فرمایشات مقام معظم رهبری در حوزه اقتصاد و سیاست بود.

نماینده مردم رباط کریم و بهارستان در مجلس، با تاکید براینکه حضور مردم به معنای شروع اقدامات جدی در خلق حماسه اقتصادی است، خاطر نشان کرد: در دولت بعدی باید اولویت براساس خواست مردم  در حوزه اقتصادی، به تولید اختصاص یابد و در صنعت گام های اساسی برداشته شود.

نکو تاکید کرد: دولت یازدهم در ابتدای کار باید در حوزه کسب و کار کارنامه روشنی از خود نشان دهد، که با برنامه ریزی خوب، منسجم و علمی قابل دسترسی است.

دبیر کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی زمان باقی مانده تا شروع به کار دولت یازدهم را فرصت بسیار مناسبی دانست و گفت: در مدت زمان مانده تا شروع کار، برنامه ریزی کند و تا در موقع اجرای برنامه ها مردم از همان ابتدا این جدیت را احساس کنند.

وی اولین اقدام دولت روحانی را مدیریت قوی در بحث کنترل قیمت ها و تورم عنوان کرد و بیان داشت: بعد از انتخابات کاهش برخی قیمت ها مخصوصا در حوزه طلا و سکه نشان داد قیمت ها دروغی رشد کرده است که اگر مدیریت جدی وجود داشته باشد موجب می شود ثبات به جامعه اقتصادی برگردد، از سوی دیگر تولید کننده و مصرف کننده را امیدوار می کند که با برنامه ریزی حساب شده در راستای اهداف اقتصادی کشور حرکت کنند.

عضو هیئت رئیسه کمیسیون اقتصادی مجلس در ادامه افزود: با مدیریت اقتصادی هم مصرف کننده الگوی صحیح مصرف را می آموزد و هم تولید برمبنای نیاز جامعه شکل می گیرد و دست سود جویان کوتاه  می شود.

نکو در تشریح عملکرد دولت یازدهم در زمینه هدفمندی یارانه ها گفت: روحانی باید در حوزه اقتصاد ریسک کند تا در آینده فواید آن نمایان شود.

وی در ادامه افزود: احتمالا در آینده یارانه های دهک هایی از جامعه را برمی دارد تا به دهک های پائین اختصاص یابد و حمایت های بیشتری برای این گروه صورت گیرد.

نماینده مردم رباط کریم و بهارستان اذعان داشت: اگر روحانی برنامه خوبی داشته باشد در بلند مدت بحث یارانه ها را به افزایش خرید مردم را تبدیل می کند و بحث حمایت های یارانه ای را از قشر عظیمی بر می دارد.
 

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





برچسب ها : برنامه های اقتصادی دولت, ابراهیم نکو, دبیر کمیسیون اقتصادی مجلس, ,