گزارش آماري رجانيوز از گرايش منتخبان شوارها در برخي از شهرهاي بزرگ
شواري شهر كلان‌شهرها تحت مدیریت اصولگرايان/ 72 درصد كانديداي جبهه پايداري به شواي شهر مشهد وارد شدند

 

نتايج نهايي چهارمين دوره انتخابات شوراي شهر در سراسر كشور، حكايت از آن داشت كه  كانديداهاي اصولگرا توانستند، در اين دوره از رقابت‌هاي انتخاباتي عرصه حساس و تاثير گذار شوراي شهر را از آن خود كنند.

به گزارش رجانيوز، پايان انتخابات چهارمين دوره انتخابات شوراي شهر و اعلام نتايج نهايي آن از پيروزي اصولگرايان در اين عرصه خبر مي‌داد كه توانستند در بسياري از شهرها و كلان‌شهرها بيش از 70 درصد کرسي‌هاي شوراي شهر را در رقابت با مستقلان و اصلاح‌طلبان به دست آورند.

علاوه بر كلانشهر تهران كه نزديك به 60 درصد از اصولگرايان توانستند به شوراي شهر تهران راه يابند، در مشهد نيز اصولگرايان حائز اكثريت مطلق آرا شدند.

در شهر مشهد از ميان 25 عضو اصلي منتخب شوراي شهر تنها 18 نفر آنها كانديداي جبهه پايداري انقلاب اسلامي در اين شهر بودند و دو كانديداي ديگر اين جبهه نيز در ميان اعضاي علي البدل قرار گرفتند.

محمد کمال سرویها، محمد حسین جهان بخش، انسیه غفوری شعرباف، حسن اخلاقي اميري، فاطمه غیور رزمگاه، حسن قدیری طرقی، مهدی ذاکرالحسینی، علی اصغر لطفی، غلام حسین صاحبی، مجيد فاطمي، محمد رضا دیمه کار، آصفی یزدی، علی اصغر نخعی راد، محمد سهیلی، محمود هراتي، محمود عامری فر، برزو دبیریان، محسن انتظاری هروی، سیدمحمدمحمودی هاشمی و امیر رضا رجبی كانديداهاي اصولگراي جبهه پايداري مشهد بودند كه كرسي‌هاي شوراي شهر مشهد را به خود اختصاص دادند.

در شهر اصفهان نيز از ميان 21 عضو شواي شهر، 15 اصولگرا، 3 مستقل و 3 اصلاح‌طلب حائز راي مردم براي حضور در اين شورا شدند.

در شهر قم هم 19 اصولگرا و 2 مستقل، تركيب 21 نفره شوراي شهر اين شهر را تشكيل دادند و هيچ اصلاح‌طلبي نتوانست راي لازم را كسب كند.

در شهر بندر عباس نيز از ميان 13 عضو شوراي شهر، 8 نفر اصولگرا و ما بقي مستقل بودند و اصلاح‌طلبان در اين شهر نيز جايگاهي در شوراي شهر كسب نكردند.

در شهر شيراز هم كه 21 كرسي براي شوراي شهر دارد، 15 اصولگرا و 6 مستقل اكثريت آرا را به دست آوردند و اصلاح طلبان در اين شهر نيز در رسيدن به كرسي‌هاي شوراي شهر ناكام ماندند.

در شهر يزد هم 7 اصولگرا، 3 اصلاح طلب و 3 مستقل تركيب دوره چهارم شوراي شهر اين شهر را تشكيل مي‌دهند.

در شهر اهواز نيز از ميان 21 عضو شوراي شهر، 11 اصولگرا،‌2 اصلاح طلب و 8 مستقل به شوراي شهر راه يافتند.

بنا بر اين گزارش، علاوه بر كلانشهرهاي مذكور، اصولگرايان در بسيار از شهرها و مراكز استان‌ها نيز راي اول را به خود اختصاص دادند و توانستند شوراهاي شهر را كه وظيفه مهم انتخاب شهردار بر عهده‌شان است، از آن خود كنند.

با اتکاء بر آمار موجود در نتایج انتخابات شواری شهر به نظر می رسد همچنان مدیریت شهرهای کشور در اختیار اصولگرایان بوده و روند فعلی اداره شهرها ادامه پیدا خواهد کرد.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





برچسب ها : كانديداي جبهه پايداري, شواي شهر مشهد, ,