پیروزی در انتخابات 92 و آینده نیروهای جبهه انقلاب

 "خرمشهر آزاد شد" این خبر نتیجه عملیات بزرگى با عنوان بیت المقدس بود كه با نیرویى متشكل از دلیرمردان نیروى زمینى ارتش جمهورى اسلامى ایران، جان بركفان سپاه پاسداران انقلاب اسلامى، سلحشوران بسیجى و با پشتیبانى نیروهاى هوایى و دریایى ارتش، جهاد سازندگى به مدت 26 روز از 10 اردیبهشت ماه1361تا 3 خرداد همان سال به اجرا درآمده بود.

 
به گزارش خبرنگار «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ این نبرد درخشان ترین فصل كارنامه عملیاتى نیروهاى مسلح جمهورى اسلامى ایران در كل 8 سال دفاع مقدس بود. دستاوردهاى نظامى و سیاسى این عملیات چنان عظیم است كه به حق مى توان آن را بزرگ ترین نقطه عطف در طول دفاع مقدس نامید.
 
 
رئیس رژیم بعثى عراق كه پیوسته ادعا مى كرد چنانچه ایران بتواند خرمشهر را بازپس گیرد، كلید شهر بصره را به ایرانیان خواهد داد، با دریافت این ضربه سهمگین چنان مات و مبهوت شد كه نه تنها وفاى به عهد خود را فراموش كرد بلكه پس از پایان این عملیات و آزادى خرمشهر، به دلیل بیم از آسیب پذیرى بیشتر در مقابل تهاجمات گسترده تر نیروهاى مسلح جمهورى اسلامى ایران، در پوشش شعار «صلح طلبى و لزوم آمادگى براى نبرد با اسرائیل به مناسبت اشغال جنوب لبنان» در آستانه تشكیل كنفرانس كشورهاى غیرمتعهد، به صورت یك طرفه اعلام آتش بس كرد و دست به عقب نشینى عمومى از سایر مناطق اشغالى زد و شكست خفت بار خود و بویژه از دست دادن خرمشهر را یك عقب نشینى تاكتیكى عنوان كرد.
 
یک هفته از اعلام نتایج انتخابات ریاست جمهوری یازدهم می گذرد موضوعی که در این دوره از انتخابات از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است، ناکامی اصول‌گرایی و بررسی این موضوع جهت شناخت آسیب‌ها و یافتن راه‌حلی جهت جبران این اتفاق است.
 
حالا که اصولگرایان از گروه های مختلفشان به شکستهایشان اعتراف کرده اند نکته مشترکی در اظهاراتشان به چشم می خورد.
 
بعد از مشخص شدن نتیجه انتخابات و پیروزی 7 دهم درصدی حسن روحانی محافل اصولگرا تاکید کرده اند نباید ناامید شد و باید کار کرد به این امید که تا 4 سال دیگر بشود تغییر ایجاد کرد.
 
اصولگریان در این انتخابات با ساز کوک شده رقابت تا آخر در انتخابات حاضر شدند حتی آنهایی هم که ائتلاف کرده بودند در نهایت گفتند که بر اساس قرار ائتلاف قرار شد که همه تا آخر بمانند این رویکرد از آنجایی بودکه در محاسبات اصولگرایان، اصلاح طلبان جایی نداشتند و خود را رقیب بلا منازع عرصه انتخابات قلمداد می کردند. به هر ترتیب شد آنچه شد.
 
این سخن که اصولگرایان از اکنون به فکر چهار سال بعد باشند سخن گزافی نیست از آن جهت که این سخن با توجه به رای 7 دهم درصدی رقیب پیروز برای آنها چندان دور از ذهن نیست حتی حالا که رقیب پیروز رای 80 درصدی هم ندارد درست تر می نماید و تفاوت در این است که اکنون این سخن جدی تر است.
 
اما به نظر می رسد با این حال و روز امروز اصولگریان آنها بجای پیروزی در انتخابات های بعدی باید خود را برای شکست های بعدی آماده کنند. شکست هایی که مثل امروز محصول رفتار آنها در 4 سال گذشته است.
 
بگذارید کمی دقیق تر شویم...
 
از نیمه شب 25 خرداد که نتایج آرا و پیروزی نسبی روحانی در شمارش آرا مشخص شد؛ لعن و نفرین برخی اصولگرایان به هم دیگر هم آغاز شد. یک جریان در این سوی میدان بر دیگری مرگ و لعن می کرد و آن دیگری از شکست دیگری اظهار خوشنودی می نمود!
 
رهبر انقلاب در سخنانی در سال گذشته در سفر به خراسان شمالی فرمودند گروه های سیاسی از رقبایشان شیطان اکبر نسازند...
 
اما برخی گروه های سیاسی در درون جبهه انقلاب از یکدیگر شیطان اکبر ساختند و این بد و بیراه گویی شان همچنان باقی و استوار است. اکنون به طلیعه این متن باز می گردیم. خرمشهر آزاد شد اما پس از خلع بنى صدر (رئیس جمهور وقت) از فرماندهى كل قوا و تغییر و تحولى كه در سیستم فرماندهى نیروها پیش آمد، رزمندگان ارتش و سپاهى كه از آغاز جنگ دوشادوش یكدیگر جنگیده بودند، وحدت و انسجام بیشترى یافتند و این وحدت كه در صحنه هاى عملیاتى به صورت تركیب و ادغام رزمندگان و یگان هاى ارتش و سپاه در یكدیگر تجلى یافت و از آن پس عملیات ها به صورت مشترك اجرا گردید. شهید صیادشیرازى، فرمانده وقت نیروى زمینى ارتش، این وحدت و یكپارچگى رزمندگان را كه ثمرات ارزنده اى داشت، «تركیب مقدس» نامید.
اکنون اصولگریان خود را باید برای فتحی دیگر آماده سازند اما اگر بنا باشداین فعالیت ها جواب بدهد باید در نیروهای انقلاب هم افزایی صورت بگیرد و نه موازی کاری‬ به بیان دیگر باید اعتماد بین این جماعت بازسازی شود.
 
فرض کنید ترکیب مقدس برای عملیات بیت المقدس شکل نمی گرفت و 5 یا 10 گروه موازی برای آزاد سازی خرمشهر روانه میدان جنگ می شدند.
 
چه نتیجه ای حاصل می شد؟ قطعا فتح مقدس صورت نمی گرفت.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





برچسب ها : پیروزی در انتخابات 92, آینده نیروهای جبهه انقلاب, ,