انجمن روزنامه‌نگاران یا محفل مخفی جاسوسان؟

انجمني که با سوءاستفاده از صنف روزنامه‌نگاران به حلقه واسط شبکه براندازي تبديل شده بود نمي‌تواند براي سوءاستفاده سياسي بازسازي شود.

به گزارش جهان‌نيوز، رضا مقدسي با اشاره به اظهارات خبرنگار يکي از نشريات زنجيره‌اي در اولين مصاحبه مطبوعاتي حجت‌الاسلام والمسلمين روحاني نوشت: روحاني در اين مصاحبه خيلي خوب ظاهر شد و خود را رئيس جمهور تمام مردم ايران دانست که از حقوق آنان در تمام عرصه‌هاي داخلي و خارجي صيانت خواهد کرد. مسئله اما در نوع سؤال يکي، دو روزنامه اصلاح‌طلب بود که در ميان همه مسائل و مشکلات ريز و درشت کشور، دغدغه سياسي خود را در احياي انجمن صنفي روزنامه‌نگاران جستجو مي‌کردند.
 
وي مي‌افزايد: بهره‌مندي روزنامه‌نگاران از يک انجمن حقيقتاً صنفي که پيگير مطالبات شغلي آنان باشد البته خواسته صحيح و بحقي است که جاي خالي آن به خوبي احساس مي‌شود اما آنچه در پس منظور روزنامه‌نگاران درخواست کننده احياي انجمن صنفي روزنامه‌نگاران نهفته است نه دغدغه‌هاي صنفي بلکه عمدتاً مقاصد سياسي اصلاح‌طلبانه با ظاهري صنفي است. دغدغه براي احياي انجمن صنفي که امروز دبيرکل سابقش و برخي از عناصر شاخص آن عروسک‌هاي خيمه‌شب‌بازي رسانه‌هاي آمريکايي و اروپايي براي حمله به ملت ايران شده‌اند و اسفبارتر اينکه در ايام انتخابات خط تحريم و مقابله با نظام اسلامي را دنبال مي‌کردند. انجمني که متأسفانه در سالهاي پاياني عمرش به حلقه واسط شبکه براندازي نرم تبديل شده بود و برخي از روزنامه‌نگاران را در آن سالها تحت آموزش‌هاي خاص قرار دادند و متعاقب آن بسياري از آنها مجبور به جلاي وطن و جستجوي روياهاي وهم‌آلود براي براندازي نظام در رسانه‌هاي دشمن شدند.
 
اتفاق‌هاي ناخوشايند و تأسف‌باري که در پوشش انجمن صنفي روزنامه‌نگاران در آن سالها صورت گرفت متأسفانه تاکنون از جانب وزارت اطلاعات و مراکز ذيربط براي اهالي رسانه و مردم کشورمان شفاف‌سازي نشده است.
 
در آينده لازم است با هدف واگذار کردن امور مردم به خودشان بسياري از نهادهاي مردمي و انجمن‌ها ايجاد و يا احيا شوند و در اين رويکرد واگذاردن بسياري از امور رسانه‌ها به متوليان سالم و بي‌غرض امري پسنديده و لازم است اما اين ضرورت نبايد به سوءاستفاده سياسي در پوشش فعاليت‌هاي صنفي تبديل شود.
 
گفتني است بسياري از مسئولان انجمن صنفي روزنامه‌نگاران نظير رجب مزروعي، حسين باستاني و... به خارج کشور گريخته و هم اکنون با اخذ پناهندگي از کشورهاي اروپايي به طور آشکار در خدمت رسانه‌ها و سرويس‌هاي اطلاعاتي اين کشورها هستند.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





برچسب ها : انجمن روزنامه‌نگاران, محفل مخفی جاسوسان, حلقه واسط شبکه براندازي, رضا مقدسي, ,