پلیس امارات تظاهرات مردمی را سرکوب کرد

 

 

یک اعتراض مردمی بی سابقه در امارات عربی متحده با برخورد شدید نیروهای امنیتی رو به رو شد و با دستگیری عده‌ای از معترضان پایان یافت.

به گزارش رجانيوز به نقل از  شبکه العالم تعدادی از شهروندان اماراتی در منطقه خورفکان (شمال امارات) با تجمع پس از نماز جمعه خواهان گفت وگوی آزاد میان ملت و دولت شدند.

براساس این گزارش ، نیروهای امنیتی، یک شهروند اماراتی به نام "حسن محمد الحمادی" (50 ساله) که این تجمع را رهبری می کرد، دستگیر و روانه زندان کردند.

وزارت کشور امارات در واکنش به این مساله با انتشار بیانیه‌ای ضمن اذعان دستگیری الحمادی اعلام کرد: این فرد به علت انجام اقدام غیر قانونی در مسجد دستگیر شده است.

این بیانیه اضافه کرد: الحمادی میکروفون را از دست امام مسجد ربوده و اقدام به تحریک نمازگزاران کرده است.

به گزارش ایرنا منابع مطلع یادآور شدند، الحمادی سال‌ها است که عضو فعال "انجمن اسلامی دعوت اصلاح" است و پیشتر در اواخر سال 2008 یک بار از سوی سازمان امنیت امارات دستگیر شده بود.

وی همچنین از موسسان انجمن خودجوش مردمی مبارزه با عادی سازی روابط با اسراییل در امارات است.

در همین حال "احمد منصور" حقوقدان و از روشنفکران امارات در واکنش به دستگیری الحمادی گفت: پس از درگذشت شیخ زاید فشارهای امنیتی بطور بی سابقه‌ای بر شهروندان و افراد مقیم امارات افزایش یافته است.

وی افزود: در همین شرایط برخی شهروندان اماراتی از سفر به خارج منع و جمع دیگری به دلایل امنیتی از کار اخراج شده‌اند.

منصور اضافه کرد : در پی تحولات جاری در منطقه بویژه در مصر و تونس ، فشارهای امنیتی در امارات فزاینده شده و زبان دستگاه حاکم حاکی از آن است که این تحولات هیچ ربطی به امارات ندارد.

وی اظهار عقیده کرد: دولت امارات با دقت اوضاع و تحولات منطقه را زیر نظر داشته و در حالت فوق العاده غیر علنی بسر می برد و آمادگی دارد در هر لحظه اقدام به دستگیری افراد و نیز برخورد با هر نوع تجمع و بستن سایت های اینترنتی کند.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





برچسب ها : پلیس امارات تظاهرات مردمی را سرکوب کرد, ,