اشتباه کردم/ کمیسیون اصلاح قانون اساسی تشکیل می‌دهیم

رئیس جمهور مصر روز چهارشنبه تشکیل یک کمیسیون مستقل را با مشارکت همه احزاب سیاسی برای اصلاح قانون اساسی ...

به گزارش صابرنیوز به نقل از تسنیم به نقل از شبکه خبری «الجزیره»، «محمد مرسی» رئیس جمهوری مصر روز گذشته در سخنانی به مناسبت نخستین سالگرد ریاست جمهوری خود، به اشتباهات خود در دوران اول حکومت‌اش اعتراف و تأکید کرد این اشتباهات قابل اصلاح هستند.

رئیس جمهور مصر گفت:« من از زمان به قدرت رسیدن در ژوئن 2012 تلاش هایی را انجام داده ام که برخی مواقع این تلاش ها به درستی و گاهی به اشتباه صورت گرفته است. اما اصلاح این اشتباهات ممکن است.»

وی افزود:« قطبی شدن صحنه سیاسی در مصر به مرحله ای رسیده که کل کشور را در خطر بی ثباتی قرار داده است و دموکراسی را تهدید می کند.»

مرسی تصریح کرد، هر انقلابی دشمنانی دارد و همه ملت ها با چالش هایی مواجه هستند. انقلاب و ملت مصر از این شرایط مستنی نیستند مصر با مجموعه ای  از چالش ها روبرو است.

وی افزود، انقلاب 2011 که منجر به سرنگونی «حسنی مبارک» رئیس جمهور پیشین شد، بایستی از طریق اصلاحات ریشه ای و سریع به اهداف خود برسد.

رئیس جمهور مصر خاطرنشان کرد، برخی از شخصیت ها بویژه بقایای رژیم سابق بر این باورند که عقربه های ساعت در مصر به عقب  بازمی گردد. آنها خود را انقلابی می نامند در حالی که اینطور نیست.

مرسی تاکید کرد، نیروها و احزاب سیاسی از جمله جبهه نجات ملی با این ادعا که نظام منتخب از همان روز اول مشروعیت خود را از دست داد، از مشارکت در حکومت ممانعت می کنند.

رئیس جمهور مصر همچنین اعلام کرد، از سرتیپ «محمد ابراهیم» وزیر کشور خواسته است یگان ویژه ای را برای مقابله با اقدامات افراد خشونت طلب که باعث رعب و وحشت شهروندان مصری می شوند، تشکیل دهد.

وی همچنین خواستار تشکیل کمیسیون مستقل با مشارکت همه احزاب سیاسی برای اصلاح قانون اساسی شد و همچنین دستور داد، کمیته عالی آشتی ملی شامل نمایندگانی از همه احزاب و گروه های سیاسی فعال در کشور تشکل شود.

وی در سخنرانی چهارشنبه خود همچنین تشکیل یک کمیسیون عالی را با مسئولیت پیگیری آشتی ملی خواستار شد.

رئیس جمهور مصر که به منظور آرام کردن معترضان که عمدتا جوانان این کشور هستند، سخن می گفت، اعلام کرد، همه وزیران و استانداران را موظف کرده است تمام مسئولانی را که در بروز مشکلات و کم کاری ها در عرصه خدمات رسانی به شهروندان مسئول هستند، اخراج کرده و معاونان جوان و کمتر از 40 ساله را برای خود انتخاب کنند.

مرسی همچنین تاکید کرد، مجوز پمپ بنزین هایی که از دریافت یا توزیع سوخت امتناع می ورزند، لغو می شود.

رئیس جمهور مصر تصریح کرد، برادران مسیحی ما با برداران مسلمانمان در ساختن کشور سهیم هستند.

مرسی از نیروهای مسلح مصر به عنوان «سپر محافظ» کشور یاد کرد و خاطرنشان کرد، تمام نهادهای دولتی بویژه نیروهای مسلح منسجم و منضبط عمل می کنند.

مرسی به دستگاه قضائی در کشورش اشاره کرد و گفت:« از مسئولان قضائی می خواهم از درگیری های سیاسی (چه به نفع آنها چه علیه آنها) اجتناب کنند.»

وی با بیان اینکه زمان برگزاری انتخابات پارلمانی مصر نزدیک است، افزود، ما خواهان برگزاری انتخابات پارلمانی در سریع ترین زمان هستیم.

وی تأکید کرد؛ انقلاب مصر دست هر متجاوز به آب و خاک این کشور را قطع می کند.

مرسی وجود زندانیان سیاسی در کشور را رد کرد و گفت، عده ای خواهان بازگشت دولت فساد، کینه و ظالم هستند.

این سخنان مرسی در حالی بیان می شود که قرار است تا چند روز دیگر مخالفان وی تظاهرات گسترده ای در اعتراض به عملکرد دولت وی و انحضار طلبی اخوان المسلمین برگزار کنند


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





برچسب ها : کمیسیون اصلاح قانون اساسی, مرسی رئیس جمهور مصر, ,