رئیس‌جمهور منتخب بخواهد برنامه‌های پایداری را ارائه می‌کنیم
سخنگوی جبهه پایداری گفت: اگر رئیس‌جمهور منتخب مایل به استفاده از برنامه‌ تدوین شده جبهه پایداری باشد، حتما این جبهه با کمال میل این برنامه‌ها را ارائه خواهد کرد اما تاکنون تمایلی برای ارائه برنامه وجود نداشته است.

امیرحسین قاضی‌زاده نماینده مردم مشهد و کلات در خانه ملت در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، با بیان اینکه ما یک چارچوب روشن در قانون اساسی برای روابط دولت، مجلس و قوا داریم، اظهار داشت: آن چارچوب این است که دولت به عنوان قوه مجریه، مجری سیاست‌های مقام معظم رهبری و قوانین مصوب مجلس است.

وی با بیان اینکه چارچوب عملکرد قوه مجریه روشن است، تصریح کرد: این چارچوب یک فعل و محوریتی دارد که آن حرکت در راستای نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است، در نتیجه کسانی که می‌خواهند مجریان خوبی باشند به لحاظ اعتقاد به این ساختار و سلسله مراتب نباید دچار نقصانی باشند.

این نماینده مردم در خانه ملت با اشاره به تلاش‌های دولت آینده برای انتخاب وزیران گفت: زمانی که آقای روحانی وزیری را انتخاب می‌کند این وزیر بایستی مجلس و قوانین آن را پذیرفته باشد، در واقع زمانی که وزیری انتخاب می‌شود این وزیر بایستی چارچوب‌ها و ساختار‌های نظام را قبول داشته باشد، یعنی به همان اندازه که وزیر باید رئیس‌جمهور خود را قبول داشته باشد، بیشتر از آن باید ساختارهای نظام را پذیرفته باشد.

قاضی‌زاده با بیان اینکه بایستی رئیس‌جمهور منتخب را آزاد گذاشته تا وی قوی‌ترین افرادی که در حال حاضر می‌توانند در حوزه اجرا فعال باشند را انتخاب کند، تصریح کرد: مجلس شورای اسلامی بایستی در این زمینه به دولت کمک کند.

وی در پاسخ به این سوال که آیا آقای روحانی لیستی از جبهه پایداری برای معرفی کابینه خود خواسته است، اظهار داشت: من از این موضوع اطلاعی ندارم و در جریان نیستم، نمی‌دانم صحبتی شده است یا نه، به همین دلیل نمی‌توانم اظهار‌نظری کنم.

این نماینده مردم در خانه ملت اضافه کرد: اگر مذاکره‌ای هم شده باشد با دبیرکل بوده است که من اطلاعی از آن ندارم.

قاضی‌زاده در ادامه با بیان اینکه جریانی که نامزد در انتخابات معرفی می‌کند حتما دارای تیم است، خاطرنشان کرد: جریانی که به عرصه ورود می‌کند هم کاندیدا و تیم و هم برنامه مدون دارد اما ما انتظاری از آقای روحانی نداریم، حتی اگر آقای جلیلی که کاندیدای ما بود رای می‌آورد نیز چنین انتظاری نداشتیم که حتما از افراد و تیم ما استفاده شود.

وی اضافه کرد: اگر رئیس‌جمهور منتخب مایل به استفاده از برنامه‌ تدوین شده جبهه پایداری باشد، حتما این جبهه با کمال میل این برنامه‌ها را ارائه خواهد کرد اما تاکنون تمایلی برای ارائه برنامه وجود نداشته است.

سخنگوی جبهه پایداری با بیان اینکه دولت آقای روحانی را دولت نظام مقدس جمهوری اسلامی می‌دانیم، تصریح کرد: از آنجایی که خود را به نظام پایبند می‌دانیم وظیفه خود می‌دانیم که در چارچوب نظام به دولت کمک کنیم و اگر احساس کنیم جایی ممکن است برخی حرکات اتفاق افتد واکنش نشان بدهیم.

قاضی‌زاده با بیان اینکه مواضع رئیس‌جمهور منتخب در نشست خبری خود را اصولی می‌‌دانیم، خاطرنشان کرد: طبیعتا تا خلاف این را مشاهده نکنیم وظیفه‌ای جز همکاری با دولت آینده برای خودمان فرض نمی‌کنیم.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





برچسب ها : سخنگوی جبهه پایداری, برنامه‌های پایداری, امیرحسین قاضی‌زاده, وزیرای انتخابی, چارچوب‌ها و ساختار‌های نظام, ,