به هم زدن قواعد بازی توسط مدعیان دموکراسی در مصر
ناامن سازی مصر جزئی از پروژه حفظ امنیت اسرائیل

غرب برای مقابله با این تهدیدات، چندین پروژه را با هم استارت زد. حمایت از ناامنی های ترکیه و مقابله با پیوستن این کشور به اتحادیه اروپا، انتقال قدرت در قطر، گسترش دامنه جنگ از سوریه به لبنان و به راه انداختن جنگ داخلی در مصر...

 

صابرنیوز: در سالروز انتخاب محمد مرسی به عنوان رئیس جمهوری مصر، موافقین و مخالفین وی با حضور در میدان التحریر و خیابانهای شهرهای مختلف مصر به تظاهرات پرداختند. تظاهراتی که به درگیری و کشمکش میان دو گروه انجامید و به کشته و زخمی شدن دهها نفر در مصر انجامید؛ طبق اخبار مخابره شده از سوی خبرگزاری ها در میان کشته شدگان در شهر اسکندریه یک تبعه امریکایی نیز به چشم می خورد.

آشوبهایی که پس از انتخابات ریاست جمهوری مصر و پیروزی احزاب اسلامگرا در مصر با پشتیبانی غرب و عمال دیکتاتور عربی و مزدوران مصری در این کشور آغاز شده بود پس از شدت گرفتن درگیری ها در سوریه و امید غرب به سرنگونی یکی از مهمترین قطبهای مقاومت رو به آرامش گرایید و گروههای معارض غربگرا  توافق کردند که به آرای مردم احترام بگذارند. توافقی که بیشتر از اینکه حاکی از اعتقاد گروههای غربگرای ارباب باخته (حسنی مبارک) به دموکراسی و آرای مردم باشد، نشان دهنده راحتی خیال امریکا و غرب از عدم تغییر موازنه قوا بر علیه رژیم صهیونیستی در منطقه بود.

اما پس از برگشت ورق در سوریه و غلبه ارتش این کشور بر ارتش آزاد و حزب النصره (وابسته به القاعده) در القصیر و برگزاری انتخابات باشکوه ریاست جمهوری در ایران که با آرامشی خاص به انجام رسید و ادعاهای کذب چهار سال گذشته غرب را به باطل کرد، بود که غرب متوجه این مسئله شد که نه تنها موازنه قدرت در منطقه به نفع رژیم صهیونیستی هیچ تغییری نکرده است بلکه در صورت پیروزی کامل اسد در بازگرداندن آرامش به سوریه، این آرامش رژیم صهیونیستی است که به مخاطره خواهد افتاد و کشورهای انقلاب کرده که با چهره واقعی دشمنان ملت سوریه مواجه شده و اقتدار جبهه مقاومت را نیز درک خواهند کرد و با شوق بیشتری در جهت تقویت جبهه مقاومت گام خواهند برداشت. موفقیت جمهوری اسلامی ایران در برگزاری انتخاباتی آرام و بدون مسئله نیز، افزایش میل مردم منطقه برای الگوگیری از ایران اسلامی و به روی کار آمدن احزاب اسلامگرا را سبب خواهد شد.

غرب برای مقابله با این تهدیدات، چندین پروژه را با هم استارت زد. سوءاستفاده از ناآرامی های ترکیه و تلاش برای افزایش تنش ها در ترکیه به منظور مانع تراشی در مسیر پیوستن این کشور به اتحادیه اروپا در زمان حزبی اسلامگرا که ضمنا تضمینی در جهت تداوم و افزایش همکاری های این کشور با جبهه ضدمقاومت و القاعده بود. و احتمالا به روی کار آوردن دولتی لیبرال در ترکیه به منظور آغاز پروژه گسترش هراس از احزاب اسلامگرا دربین ملل اسلامی انقلاب کرده، اولین قطعه از این پروژه محسوب می شد. وادار کردن امیرقطر به عنوان مهره ای سوخته برای استعفا و جایگزین کردن نیرویی جوان و سفید به جای او، به منظور بازیابی جایگاه سیاسی قطر و شبکه الجزیره بین ملل اسلامی. طبق پیش بینی ها، امیر جدید قطر در اولین نطق رسمی خود به نفع ملت فلسطین و علیه زیاده خواهی های رژیم صهیونیستی صحبت کرد. این عزل و نصب همچنین هشداری به سایر دیکتاتورهای کشورهای عربی من جمله اردن بود. هشداری که پیامی صریح برای پادشاهان و سیاستمداران عرب مخابره می کرد که در صورت هرگونه تخلف از سیاستهای غرب یا ترجیح غربی ها، باید صحنه سیاست را ترک کنند.

پازل سوم از این سناریو، ناامن سازی لبنان با حضور نیروهای مسلح سلفی در خاک این کشور بود. اقدامی که با حضور ارتش لبنان در صحنه درگیری ها و عدم توان تروریستها برای جنگ در دو جبهه سوریه و لبنان و هشیاری نیروهای حزب الله بعید است به نتیجه خاصی جز برخی ناامنی های مقطعی بیانجامد. آخرین سناریوی کلید خورده نیز بازگرداندن آشوبهای خیابانی به مصر بود. مصری که علیرغم تلاش امریکا و رژیم صهیونیستی هیچگاه به مسیر ننگین حسنی مبارک بازنگشت و هرچند وابستگی های مالی این کشور به غرب، گاها آن را مجبور به انجام برخی نرمش ها می کرد اما مردم مسلمان و درد کشیده مصر، پس از انقلاب این کشور بیشتر از اینکه در جبهه ضدمقاومت دسته بندی شوند، در جبهه مقاومت ضداسرائیلی جای می گرفتند.

القای شکست حکومت احزاب اسلامگرا که در ترکیه کلید خورد در مصر تداوم خواهد یافت و شعله ور ساختن جنگ طایفه ای و سیاسی که با حمله سلفی های سرسپرده مصر علیه مسیحیان و شیعیان این کشور آغاز شده بود از اهداف اصلی آشوبهای ایجاد شده توسط عوامل غرب زده در مصر است. اگر این آتش غر بگیرد، انقلاب مصر را خواهد سوزاند و خطر تجزیه به شدت این کشور را تهدید خواهد کرد. تهدیدی که در صورت وقوع به احتمال بسیار زیاد با حضور رژیم صهیونیستی در صحرای سینا به بهانه دفاع از خود خواهد انجامید و جغرافیای سیاسی-امنیتی منطقه و جهان با در اختیار گرفته شدن کانال سوئز توسط رژیم صهیونیستی با تغییرات عمده ای مواجه خواهد شد. از این رو نیز الازهر به عنوان مرجع اصلی اهل سنت مصر، مردم این کشور را به آرامش و خویشتن داری دعوت کرد. هر چند کشته شدن تعدادی از مردم و انتقال مرسی از کاخ ریاست جمهوری به مکانی دیگر، شدت گرفتن ناامنی ها در این کشور را تأیید می کند.

نکته جالب توجه در مورد این اغتشاشات همزمانی آغاز آن با سفر باراک اوباما رئیس جمهور ایالات متحده به آفریقا است. انتظار می رود، غرب و رژیم صهیونیستی پس از خروج عراق از ذیل بند هفتم منشور سازمان ملل که باعث تقویت بنیانهای اقتصادی و حضور بین المللی این کشور خواهد شد، فاز جدید پروژه تغییر موازنه به نفع رژیم صهیونیستی را در این کشور کلید بزنند.
 


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





برچسب ها : قواعد بازی, مدعیان دموکراسی در مصر, ناامن سازی مصر, پروژه حفظ امنیت اسرائیل, جنگ داخلی در مصر, جنگ در سوریه, انتقال قدرت در قطر, ناامنی های ترکیه, ,