نظر رهبر معظم انقلاب درباره دیپلماسی دولت فعلی چیست؟

تخریب گسترده دیپلماسی مقاومت در رسانه‌های اصلاح‌طلب و برخی رسانه‌های اصولگرا/ جاده صاف کنی برخی رسانه‌ها برای ارتجاع به دیپلماسی سازش

رسانه‌های دوم خردادی در روزهای اخیر هجمه گسترده‌ای را علیه سیاست خارجی دولت نهم و دهم و همچنین روش دیپلماسی سعید جلیلی به راه انداختند. این در حالی است که پیش از این رسانه‌های حامی دولت نیز در اقدامی قابل تامل و در جریان تبلیغات انتخابات ریاست جمهوری به سعید جلیلی تاختند تا حلقه تخریب دیپلماسی سعید جلیلی فقط برخی از رسانه های اصولگرا را کم داشته باشد.

به گزارش رجانیوز، البته رسانه‌های اصولگرا نیز در روزهای واپسین مانده به برگزاری اتنتخابات 24 خرداد نشان دادند دست کمی از رسانه های دوم خردادی و رسانه های وابسته به دولت ندارند و حتی خود می توانند میدان دار تخریب ها باشند.
با این حال گمان می‌رفت با فروکش کردن تب انتخابات موج تخریب ها علیه سعید جلیلی نیز به ساحل برسد ولی گویا این رسانه‌ها قصد ندارند عادت خود در تخریب سعید جلیلی و روش دیپلماسی وی را ترک کنند.
در همین راستا یکی از هفته نامه های وابسته به  یک نماینده اصولگرای مجلس در شماره اخیر خود پرونده ای با موضوع سیاست خارجی جمهوری اسلامی تدوین کرده است .
در این پرونده دست اندرکاران تلاش داشتند روش های دپیلماسی در دوران پس از انقلاب را بررسی کنند که البته وضوحا محور همه مطالب آن تخریب سیاست خارجی تهاجمی دولت نهم و دهم بود.
به عنوان مثال در هر سه مصاحبه ای که در این هفته نامه درباره موضوع سیاست خارجی آورده شده است تیترهای مصاحبه مستقیما شیوه دیپلماسی تهاجمی احمدی نژاد را تخریب کرده است.
این در حالی است که بنابر تاکیدات رهبر معظم انقلاب یکی از نقاط قوت دولت فعلی که باید در دولت های آینده نیز ادامه پیدا کند حوزه دیپلماسی بوده است .
حضرت آیت الله خامنه ای در سخنرانی های مختلف از دیپلماسی همراه با روحیه انقلابی ، اعاده ی عزت ملی و ترک انفعال در عرصه سیاست خارجی ، دفاع از حقوق هسته ای ملت ایران در برابر زورگویی غرب، راه اندازی به موقع پروژه غنی سازی اورانیوم 20 درصد، توقف روند غرب باوری و غرب زدگی دولت های قبلی به عنوان نقاط مثبت دولت فعلی یاد کرده بودند.
از سوی دیگر تجربه تاریخی ملت ایران نشان می دهد که هرگاه مقامات کشور در مقابل زیاده خواهی کشورهای غربی دچار انفعال شدند در نهایت "دُر" دادند و "آب نبات" گرفتند.
نمونه بارزی که در روزهای اخیر نیز شاهد آن هستیم. مقامات آمریکایی که پیش از این روی کار حسن روحانی را مثبت ارزیابی کرده بودند حال معتقدند که ریس جمهور شدن وی محصول تحریم هایی است که کشورهای غربی علیه ایران اعمال کردند و بنابراین هنگامی که تحریم ها نتیجه داده است برای به دست آوردن نتیجه بیشتر باید فشارها نیز بیشتر شود.
حال اتفاقی که در برخی رسانه ها می افتد تضعیف شیوه دیپلماسی است که تجربه ثابت کرده در مقابل زیاده خواهی های غرب جواب داده و از سوی دیگر ارتجاع به شیوه ای که عزت مداری و منافع ملی کشور را تضعیف کرده است.
هر چند که گمان می رود نماینده اصولگرای مجلس و مدیر مسئول هفته نامه مذکور خود درباره محتوای آن پرونده نظارتی نداشته اما انتظار می رود شخصیت هایی که جز جریان اصولگرایی به حساب می آیند و خود را تابع نظرات رهبر معظم انقلاب می دانند دقت بیشتری به خرج دهند و بیش از دیگران مقید به نظرات و دیدگاه های ایشان باشند.

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





برچسب ها : نظر رهبر درباره دیپلماسی, دیپلماسی دولت فعلی, تخریب گسترده دیپلماسی مقاومت, ارتجاع به دیپلماسی سازش, رسانه‌های اصلاح ‌طلب, رسانه‌های اصولگرا, ,