تردد رابط صهیونیست‌ها در سفارت ایران در اردن!
یک نماینده پارلمان اردن که به علت سفرهای مکرر به سرزمین‌های اشغالی در محافل رسمی اردن منزوی شده، ارتباط خوبی با ...
به گزارش صابرنیوز به نقل از مشرق، محمد عشا الدوایمه نماینده جنجالی پارلمان اردن را این روزها اگر نگوییم بیشتر مردم منطقه لااقل تمامی شهروندان اردنی می‌شناسند، این شناخت نه از روی اقدامی خارق‌العاده یا انسان دوستانه یا قهرمانی در یک رشته ورزشی است، بلکه به علت جنجالی است که سفرهای متعدد وی به سرزمین‌های اشغالی و دست دادنش با شیمون پرز و بنیامین نتانیاهو جنایتکار ایجاد کرده است، اما در این میان گویا تنها سفارت جمهوری اسلامی ایران است که فارغ از هیاهوی مطبوعاتی اردن این شخصیت عربی را نمی‌شناسد و نمی‌داند جنجال‌های مطرح شده در مورد الدوایمه برای چیست.

محمد عشا الدوایمة نماینده فلسطینی الاصل پارلمان اردن است که در هفته‌ها و ماه‌های اخیر به علت سفرهای متعدد به سرزمین‌های اشغالی به تیتر رسانه‌های این کشور راه پیدا کرده است. وی در تازه‌ترین سفر خود که به سرزمین های اشغالی داشته، با شیمون پرز رئیس رژیم صهیونیستی و بنیامین نتانیاهو نخست وزیر این رژیم نیز دیدار کرده است.

البته وی پیشتر سعی کرده بود این دیدار ها را رد کند، اما گزارش مفصلی از سوی ناصر جودة وزیر خارجه این کشور به پارلمان ارائه شد که از سوی سفارت اردن در سرزمین‌های اشغالی تهیه شده بود و جزئیات این سفر و دیدارهای انجام شده در جریان آن را به صورت تفصیل بیان کرد و راه را بر هر ادعایی در تکذیب این دیدار بست.

این نماینده پارلمان که پیشتر سعی در تکذیب این اخبار داشت، بعد از اینکه اسناد دقیق و رسمی بر اثبات انجام این سفرها دید، با صدور بیانیه ای سعی کرد تا این اقدام خود را توجیه و آن را به دیدارهای انجام شده با مقامات فلسطینی و مفتی قدس مرتبط سازد، وی بدون اشاره به شرکت خود در مراسم عید استقلال صهیونیست‌ها مدعی شد که برای زیارت مسجد الاقصی و در راستای تشویق مردم فلسطین به ادامه مقاومت در برابر رژیم صهیونیستی به سرزمین های اشغالی رفته است.

بر اساس اسناد هویتی و گذرنامه الدوایمه مشخص است که وی در سال 2004 و 2005 میلادی نیز 3 بار با  ویزاهای دریافتی از سوی سفارت اسرائیل در اردن به سرزمین‌های اشغالی سفر کرده است. سفرهای اخیر وی نیز با گذرنامه اردنی و با نام محمد خلیل سلامه انجام شده است.

علاوه بر انجام سفرهای این مقام اردنی به سرزمین‌های اشغالی؛ زمانبندی حضور وی در اسرائیل نیز قابل توجه است و علاقه قلبی وی به اشغالگران صهیونیست را بیش از پیش نشان می‌دهد، ‌وی در زمانی در سرزمین‌های اشغالی حاضر شد و به دعوت رسمی وزارت خارجه رژیم صهیونیستی در مراسم شیمون پرز رئیس این رژیم در منزلش شرکت کرد که اسرائیلی‌ها روز عید استقلال رژیم ننگین خود را جشن گرفته بودند.

جالب اینجا بود که این سفر که دومین سفر الدوایمه به سرزمین‌های اشغالی در طول دو هفته بود؛ با یک خودروی خلیجی انجام شد که پلاک عربستان سعودی بر خود داشت و وی با مجوز حسین المجالی وزیر کشور اردن با این خودرو عازم سرزمین های اشغالی شده بود.

سفرهای الدوایمه البته در محافل سیاسی اردن برای وی گران تمام شد، بسیاری از نمایندگان و احزاب اردنی و حتی شخصیت‌های مطرح عشیره وی این سفرها را محکوم کرده و خواستار کنار گذاشتن وی از تمامی فعالیت‌های سیاسی در اردن شدند. حتی رسانه های اردن نیز آنقدر شم سیاسی و غیرت دفاع از آرمان فلسطینی داشتند که وی را به علت این سفرها تحریم کردند.

حزب الوسط اردن در همین راستا خواستار محاکمه محمد عشا الدوایمة به علت این سفرها شده و تاکید کرد که رسانه‌های اردنی باید وی را تحریم کنند و عضویت وی در پارلمان اردن نیز لغو شود.

این حزب که هفده کرسی در پارلمان داشت، به علت دیدار الدوایمه با پرز و نتانیاهو که دستهایشان به خون اردنی‌ها آغشته است، قید یک کرسی خود در پارلمان را زد و عضویت الدوایمه در فراکسیون پارلمانی خود را لغو کرد. علاوه بر این حزب 60تن از نمایندگان پارلمان اردن نیز در یادداشتی خواستار اخراج الدوایمه از عضویت در پارلمان اردن شدند.

این البته تمام ارتباط الدوایمه با صهیونیست‌ها نیست. روزنامه السبیل اردن اعلام کرد که وی روابط تجاری قوی با یک تاجر یهودی دارد که تابعیت اسپانیایی نیز دارد و در زمینه انرژی فعالیت می‌کند، این تاجر شرکت‌های زیادی در اسرائیل و دیگر کشورها دارد. گفته می شود خود وی نیز شرکتهای متعدد تجاری دراردن و سرزمین هاش اشغالی دارد و با سران رژیم صهیونیستی نیز شراکت تجاری برقرار کرده است .

ارتباط رابط صهیونیست‌ها با سفارت ایران

با وجود تمام سابقه‌ای که در مورد محمد عشا الدوایمه در رسانه های اردنی مطرح است، در ماههای اخیر اخبار تاسف باری از تردد این مقام اردنی به سفارت جمهوری اسلامی ایران در عمان شنیده می‌شود؛ روزنامه القدس العربی اخیرا از دیدار بین مصطفی مصلح زاده سفیر جمهوری اسلامی ایران در اردن با محمد عشا الدوایمه پرده برداشت، در این دیدار در حالی در مورد مناسبات تجاری بین تهران و عمان صحبت شد که الدوایمه هیچ نمایندگی رسمی از کشورش در زمینه دیدار با مقامات ایران و ارتباط با سفارت جمهوری اسلامی برای بررسی این مسایل نداشت.

از سوی دیگر برخی منابع از تردد محمد عشا الدوایمه در سفارت جمهوری اسلامی ایران خبر دادند، این منابع اعلام کردند که این رفت و آمدها بیشتر برای درخواست کمک به یک موسسه به ظاهر خیریه با نام سازمان «هدنة» است که تحت پوشش این فعالیت‌ها در راستای عادی سازی روابط با سرزمین‌های اشغالی فعالیت می‌کند.

بنا بر اعلام این منابع وی با تلاش برای ایجاد ارتباط دوستانه با سفیر جمهوری اسلامی ایران و به بهانه‌های مختلف سعی دارد تا در مراسم مختلف از جمله مراسم اهدای کمکهای هلال احمر از طریق سفارت به هلال احمر اردن در مقابل دوربین‌ها ظاهر شود.


سازمان هدنة؛ عادی سازی تحت پوشش امور خیریه

سازمان هدنة (http://hudna.org/en) سازمانی به ظاهر خیریه و مسالمت آمیز است که مطالب خود را به سه زبان انگلیسی، ‌عربی و عبری منتشر می‌کند. این سازمان خود را در صفحه ای در پایگاه اینترنتی خود اینگونه معرفی می کند: این یک ابتکار اسرائیلی فلسطینی است که برای توقف خونریزی در منطقه صورت می‌گیرد. این سازمان بدون اشاره به اشغالگری و جنایات صهیونیست ها در فلسطین اشغالی پیشنهاد خود را در دو مرحله معرفی می‌کند: درمرحله اول آتش بسی دو ساله ایجاد می‌شود و هیئتی با حمایت‌های هر چه بیشتر بین المللی تشکیل می شود تا تمامی عناصر درگیری‌های فلسطینی- اسرائیلی را بررسی کرده و توافقنامه اولیه‌ای در بین تمامی گروه های برای حل این مسایل ارائه دهد.

این سازمان در حالی مدعی احتمال رسیدن به توافق در این زمینه است که سالها مذاکرات فلسطینی ها با رژیم اشغالگر در سایه لجاجت صهیونیست ها بر ادعاهای باطل خود و ادامه شهرک‌سازی صهیونیستی و آواره کردن فلسطینی‌های مظلوم شکست خورده، اما با این وجود صهیونیست ها همچنان به دنبال اصل «مذاکره برای مذاکره» جهت عادی سازی هر چه بیشتر روابط خود با دنیای عرب هستند.

بنا بر ادعای این سازمان در مرحله دوم با تدوین این توافق می‌توان به آتش بسی دست کم 10 ساله یا حتی 30 ساله رسید، این سازمان مدعی می‌شود که امکان تحقق این ایده در آینده وجود دارد.

واقعیت این است که سفارت جمهوری اسلامی ایران در اردن باید خود را نماینده تام و ویترین نظامی اسلامی بداند که قطع همه جانبه روابط خود با دشمن صهیونیستی را رکن اساسی و هدف تغییر ناپذیر انقلاب خود اعلام کرده است؛ ملت ایران از سفارت ایران در اردن و سایر نمایندگی‌های دیپلماتیک کشور در تمامی نقاط دنیا انتظار دارند که مبانی اساسی جمهوریت و اسلامیت انقلاب را فدای تلاش‌های تضمین نشده برای بهبود مناسبات ایران با کشورهای محل خدمت خود نکنند و با هوش و ذکاوت سیاسی و دید همه جانبه و موقع شناسی با استفاده از اطلاعات دقیق و به روز از فضای سیاسی و شخصیت های کشورهای مختلف مراقب نقشه ها و توطئه‌های پیرامون خود باشند.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





برچسب ها : تردد رابط صهیونیست‌ها, رابط صهیونیست‌ها در سفارت, سفارت ایران در اردن, محمد عشا الدوایمه, نماینده جنجالی پارلمان اردن, ,