نيروي انتظامي كجاي پازل تامين امنيت مردم متدين قرار دارد؟

آزاد شدن ضارب زن چادري با وثيقه گذاشتن يك قبض تلفن!/ لطفاً از كار فرهنگي كه فارغ شديد، جان متدينين را هم حفظ كنيد

اهانت و تعرض به دو زن چادري ناهي از منكر كه در فاصله كمي از هم در تهران به وقوع پيوست نگراني‌هاي به حقي را در بين متدينين ايجاد كرده است.

به گزارش رجانيوز، بيست و سوم تيرماه امسال در حوالي ميدان پونك تهران، زني محجبه اقدام به دادن تذكر لساني به يك زن بدحجاب مي‌كند. پس از اين تذكر محترمانه، زن بدحجاب به سمت زن چادري حمله كرده و ضمن ضرب و شتم او سعي مي‌كند چادر و روسري از سر او بكشد.
يك روز بعد از اين ماجرا در نقطه‌اي ديگر از تهران يعني محله خاني‌آباد، زن چادري ديگري به جرم انجام تذكر لساني به دو زن كشف حجاب كرده مورد تعرض آنها قرار گرفته و پيش چشم كودك خردسالش چنان ضرب و شتم مي‌شود كه آثار كبودي و جراحت تا چند روز بر بدنش باقي مي‌ماند. اتفاق افتادن اين دو ماجرا در روزهاي ماه مبارك رمضان دردآورتر است.
در كنار همه نكاتي كه مي‌توان با محوريت اين دو حادثه به آنها پرداخت، آنچه اهميت دارد  نحوه رفتار نيروي انتظامي در آنهاست. در اولين مورد گويا ماموران حاضر در كيوسك نيروي انتظامي كه آن سوي ميدان وجود داشته است، هيچ دخالتي نميكند و بعد از اتمام ماجرا در جواب زن چادري چنين مي‌گويند كه «ما فقط وظیفه داریم اینجا مراقب باشیم که دزدی انجام نشود»!
در ماجراي دوم هم بعد از كمك اهالي متدين محله و نيروهاي بسيج به زن چادري و نجات او از دست حمله كنندگان، و با شكايت او، يكي از زنهاي ضارب يك شب بازداشت مي‌شود و نهايتا با گذاشتن «يك قبض تلفن يا برق منزل» بعنوان وثيقه، آزاد مي‌شود!
كار فرهنگي، فرهنگ سازي و همه توجيهاتي كه زياد شنيده‌ايم به كنار، اما آيا نقش نيروي انتظامي در حفظ امنيت جاني ناهيان از منكر در همين حد است؟ از دور نگاه كردن و گرفتن قبض تلفن؟!
قرار نيست همه خدمات نيروي انتظامي را زير سوال ببريم و يا هجمه‌هاي صورت گرفته به اين نيرو براي اجراي طرح امنيت اخلاقي را فراموش كنيم اما وقتي كار به اينجا مي‌رسد كه دو زن چادري فقط بخاطر نهي از منكر مورد ضرب و شتم قرار مي‌گيرند، از مسئول حفظ امنيت جامعه انتظار مي‌رود كه نقشي فراتر از يك تماشاچي بازي كند.
به نظر مي‌رسد اين خواسته بحقي باشد كه از فرمانده نيروي انتظامي بخواهيم ورود جدي به مسئله داشته و يكبار براي هميشه مشكل بي‌توجهي بخشي از نيروهاي تحت امرش نسبت به اين موارد را برطرف كند. حال كه اين دو نمونه تاسف آور رسانه‌اي شده و قلب عموم مردم روزه‌دار و متدين جامعه را جريحه‌دار كرده است، اين انتظار وجود دارد كه فرمانده نيروي انتظامي نسبت به عملكرد سوال برانگيز نيروهايش پاسخي درخور بدهد.
نيروي انتظامي را مخاطب قرار داديم چون، به ديگران خيلي اميدي نيست. چه انتظاري مي‌توان داشت از افرادي كه فقط هنگام وقوع چنين حوادثي يادشان مي‌افتد كه بايد كار فرهنگي كرد؟ افرادي كه با افتادن آبها از آسياب مي‌روند دنبال كار و كاسبي‌شان و دوباره با ماجراي بعدي دم از كار فرهنگي مي‌زنند.
دو اتفاق دردآور پونك و خاني‌آباد چيزي فراتر از معضل بدحجابي و راه حل كار فرهنگي است. و حال كه كار به اينجا كشيده است اين نيروي انتظامي است كه بايد امنيت را تامين و با متخلفان وقيح شده برخورد كند.

اخبار مرتبط:

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





برچسب ها : نيروي انتظامي, تامين امنيت مردم متدين, ضارب زن چادري, ,