بازخوانی ویژگی‌های وزرای پیشنهادی از نظر رئیس‌جمهور
روحانی 30 سال پیش پیرامون ویژگی‎های کابینه چه گفت؟ /کابینه باید جوان، انقلابی،مکتبی و خوش‌سابقه باشد؛ شرق‌گرا و غرب‌گرا نباشد

این روز‌ها بازار صحبت درباره کابینه پیشنهادی حسن روحانی به مجلس شورای اسلامی برای کسب رای اعتماد وزرا داغ است و هر کدام از فعالان سیاسی درباره معیارهای لازم برای کسب پست‌های پیشنهادی سخنرانی می‌کنند و معیارهای موردنظر خود را ارائه می‌دهند و بر اساس آن، به موافقت یا مخالفت با وزرای پیشنهادی می‌پردازند. 

به گزارش رجانیوز، اما در این میان شاید بهترین فردی که بتواند معیارهای موردنظر برای انتخاب وزرای یک کابینه را بیان کند، شخص حسن روحانی به عنوان رئیس‌جمهور باشد؛ معیارهایی که در زمان حضور او در مجلس به عنوان نماینده استان سمنان و در مصاحبه با مطبوعات بیان شد و بازخوانی آنان در این ایام جالب به نظر می‌رسد؛ چرا که نگاهی به برخی از گزینه‌های پیشنهادی روحانی برای کابینه خود نشان می‌دهد که این افراد ارتباطی با ویژگی‌هایی که خود او بیان کرده، ندارند. 
 
 
کابینه باید جوان، قاطع و انقلابی باشد 
 
روزنامه جمهوری اسلامی، ۱۵ مرداد ۱۳۵۹، صفحه ۱۱
 
دکتر حسن روحانی، نماینده سمنان در مجلس شورای اسلامی طی مصاحبه‌ای به ویژگی‌های دولت آینده اشاره کرده و گفت: خصوصیات این دولت‌‌ همان گونه که امام فرمودند؛ باید جوان، انقلابی و مکتبی باشد، شرق گرا و غرب گرا نباشد، مدیر و مدبر و خوش سابقه باشد. 
 
نه به کابینه ائتلافی
 
وی در ادامه با رد کردن طرح کابینه ائتلافی اظهار داشت: البته نخست وزیر آزادی عمل دارد ولی اگر نخست وزیر بخواهد یک کابینه ائتلافی درست بکند قطعا به ثمر نمی‌رسد ما باید بیائیم و یک خط واحد را انتخاب بکنیم اگر بنا است مکتبی و قاطع باشد و غرب گرا و شرق گرا نباشد این خط مشخصی است بنا بر این یک عده لیبرال را در داخل این‌ها کردن ثمری نخواهد داشت. 
 
دکتر حسن روحانی ادامه داد: من فکر می‌کنم که دولت موقت تجربه خوبی بود، در دولت موقت خیلی افراد قاطی بودند یعنی جناح‌های مختلف افکارهای مختلف در دولت موقت می‌بینیم که حسن نزیه به عنوان سرپرست نفت انتخاب می‌شود به قول آقای بازرگان وزیر نبود ولی از وزیر بالا‌تر بود، مدنی در راس وزارت دفاع قرار می‌گیرد که چقدر حساس بود ما دیدیم این کابینه ائتلافی بود که از همه جور افراد آورده بودند و در این کابینه داخل کرده بودند نتیجه و ثمرش را هم دیدیم که چه نتیجه‌ای داشت. 
 
دکتر روحانی: اگر دولت آمریکا عملی انجام دهد که آن عمل مثبت باشد یعنی واقعا بیاید و نشان بدهد که حداقل حسن نیتی دارد و بیاید نشان بدهد که می‌خواهد ثروت‌های ملت را پس بدهد واقعا در عمل جانیان و خائنین این کشور را که فرار کرده‌اند و به آن کشور رفته‌اند لااقل حمایتشان نکند اگر دولت آمریکا در عمل کاری را نشان بدهد مسلما روی افکار عمومی ملت ما هم بی‌تاثیر نیست. 
 
وی ادامه داد: به هر حال نخست وزیر آزاد است که به هر نحوی که خواست کابینه را معرفی کند ولی مجلس شورای اسلامی در رای دادن به این کابینه آزاد است و آنچنان که من می‌دانم مجلس با کابینه ائتلافی موافق نیست. 
 

مطالب مرتبط:
 
 
 
 
 
 
 


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





برچسب ها : کابینه نظر روحانی, روحانی 30 سال پیش, ویژگی‎های کابینه روحانی, ,