تحلیل نماینده مردم تهران از گفت‌وگوی تلفنی اوباما و روحانی
آمریکایی‌ها محتاج ژست تماس با ایران بودند/ هیات ایرانی نباید در پازل کاخ سفید قرار می‌گرفت

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: آمریکایی‌ها محتاج ژست تماس با جمهور یاسلامی ایران و تبلیغاتی کردن آن بودند.

علی اصغر زارعی در گفت‌وگو با رجانیوز با اشاره به تماس تلفنی رییس جمهور آمریکا با رییس جمهور ایران در آخرین ساعات حضور هیات ایرانی در نیویورک تصریح کرد: چند روز گذشته  وهمزمان با حضور هیات ایرانی در نیویورک و حتی قبل از آن، رسانه‌های آمریکایی و صهیونیستی و وانمود می‌کردند جمهوری اسلامی درصدد فرصتی برای تماس بین اوباما و آقای روحانی است.
 
وی اظهار داشت: پس از ناکام ماندن این تبلیغات و در موضع انفعالی افتادن رسانه‌ها و حتی کاخ سفید، پیگری اوباما برای تماس با آقای روحانی آن هم در آخرین لحظات حضور ایرانی در فرودگاه و بلافاصله رسانه‌ای کردن آن توسط شخص اوباما، حکایت از نیازمندی آمریکا برای مذاکره وتماس با جمهوری اسلاامی ایران است.
 
 
عضو جبهه پایداری با بیان اینکه محتوای مکالمه اوباما چیزی بیشتر آز آنچه که جان کری با ظریف مطرح کرد نبود، گفت: بنابراین آمریکایی‌ها محتاج ژست تماس با جمهور یاسلامی ایران و تبلیغاتی کردن آن بودند.
 
به گفته این عضو فراکسیون اصولگرایان مجلس اقدام فرصت‌طلبانه اوباما مبین افتدار جمهوری اسلامی و نشان دهنده نیاز آمریکایی‌ها به گفتگو با ایران است.
 
زارعی تاکید کرد: این رفتار صرفا سیاسی بازی و فرصت طلبانه آمریکا، نباید موجب ساده‌اندیشی و ساده‌انگاری ماهیت اقدامات نیم قرن آمریکا شود.
 
وی در عین حال خاطرنشان کرد: البته انتظار می‌رفت هیات ایرانی هوشمندی بیشتری به خرج می‌داد و پاسخ تماس اوباما را به پس از روشن شدن مواضع واقعی آمریکا در پرونده هسته‌ای موکول می کرد.
 
نماینده مردم تهران در مجلس با بیان اینکه تدبیر واقعی این بود تا به ازای اقدام عملی آمریکا ما اقدام به رفتار متقابل داشته باشیم، افزود: نباید هیات ایرانی در آخرین دقایق حضور خود در پازل اوباما و برنامه‌ریزان کاخ سفید قرار می گرفت.
 
زارعی در پایان تاکید کرد: اگر می خواهیم مسائل را به سادگی حل کنیم، نباید دچار توهم، ساده‌اندیشی و ساده انگاری در تحلیل مسائل راهبردی شویم.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





برچسب ها : تحلیل گفت‌وگوی اوباما روحانی, علی اصغر زارعی, ,