پس از تلاش برای حذف شعار مرگ بر امریکا این بار نوبت به خانواده شهدا رسید
نتیجه نادیده گرفتن پروژه خاطره‎سازی بدون سند توسط هاشمی؛ اهانت به خانواده شهداء به اسم امام راحل/ سید حسن خمینی به اشراقی‎ها واکنش نشان خواهد داد؟

 

دسته گل جدید نعمیه اشراقی اگرچه با توجه به سابقه خواهران اشراقی در زمینه حاشیه‌سازی درباره بیت امام(ره)، مساله خاصی نیست اما محتوای توهین آمیز و گستاخانه مطلب منتشر شده از سوی وی، به اندازه‌ای دردناک و خطرناک است که در صورت عدم برخورد با آن، می‌تواند زمینه را برای انحرافات گسترده فراهم کند.

به گزارش رجانیوز، نقل خاطره‌های بدون سند و مدرک اکبر هاشمی رفسنجانی از بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران که در برخی از موارد در تضاد صد در صدی با اندیشه‌ها و خط فکری امام راحل قرار داشت، نهایتا نتیجه خود را در صفحه فیس‌بوک نوه امام نشان داد و موجب شد تا نعیمه اشراقی که بارها و بارها به همراه خواهران خود مطالب شاذ را به امام خمینی(ره) نسبت داده بود، این بار یک لطیفه زشت و توهین آمیز نسبت به خانواده شهدا و ایثارگران را به ایشان منتسب کند.
 
 
عدم واکنش جدی و صریح موسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی(ره) به خاطرات جنجالی و بعضا متناقض با نظرات عینی و رسمی هاشمی درباره رویکرد امام در زمینه‌های مختلف اکنون سبب شده تا توهین آمیزترین الفاظ به نقل از امام منتشر شود و هیچکس هم نسبت به آن واکنش نشان ندهد تا اینکه صدای خانواده شهدا از این توهین آشکار بلند شود.
 
هرچند همزمان با اوج گرفتن نقل خاطرات بدون سند از حضرت امام توسط هاشمی رفسنجانی، بسیاری از دوستداران اندیشه متعالی امام خمینی(ره) نسبت به بالا گرفتن این روند هشدار دادند و از سیدحسن خمینی به عنوان متولی موسسه تنظیم و نشر آثار حضر امام(ره) خواستند تا نسبت به این روند دست به واکنش  و اقدام جدی بزند، اما این موضوع با سکوت و همراهی وی و سایر مسئولان موسسه تنظیم و نشر اثار امام(ره) مواجه شد تا اینکه نهایتا کار به جعل لطیفه آن هم در زمینه توهین به پاسداران و خانواده شهدا از سوی نعیمه اشراقی رسید.
 
ماجرای اقدامات و سخنان غیرمنطقی و عجیب نوادگان امام که برخی آن را با دورنمای انتخابات مجلس دهم ارزیابی می کنند، این روزها دیگر رو به عادی شدن گذاشته؛ اقدامات و سخنانی که شنیدن آنها حتی از نزدیکان فلان مسئول درجه چندم کشور هم عجیب به نظر می‌رسد اما براحتی از سوی خانواده اشراقی بیان می‌شود و تیتر رسانه‌های ضدانقلاب می‌شود و صدا هم از موسسه حفظ آثار امام در نمی‌آید.
 
چندی پیش و پس از نقل خاطره هاشمی رفسنجانی درباره موافقت امام با حذف شعار مرگ بر آمریکا، جمعی از دانشجویان سراسر کشور در نامه‌ای خطاب به حسن خمینی نوشتند: "سوال دانشجویان از حضرتعالی این است که آیا انتشار این‌گونه مطالب که به دفعات طی چند سال اخیر بدون ارائه هرگونه مستنداتی جز ادعای این مطلب از زبان آقای هاشمی رفسنجانی که «امام(ره) این مطالب را در زمانی که با ایشان (امام) تنها کنار هم بودیم مطرح کرد!»، ندارد، نباید مورد پیگیری جهت صحت و سقم آن از سوی مؤسسه‌ای -که فلسفه وجودی‌اش بررسی همین مسائل می‌باشد- قرار گیرد؟ و در صورتی که رد و یا تأیید می‌گردد مستنداتش در اختیار افکار عمومی قرار گیرد؟ آیا عدم پویایی موسسه در بررسی و اعلام نظرهای به موقع زمینه را برای ترویج سخنانی از این جنس و منتسب به بنیانگذار انقلاب اسلامی برای فرصت‌طلبان و کسانی که در کمین انقلاب اسلامی فراهم نخواهد کرد؟ اگر اینطور است که به نظر هست، چرا آن موسسه در مورد اینگونه مطالب – که فقط برای امروز و دیروز نیست بلکه مدت‌هاست این روند وجود دارد- پیگیری را جهت بررسی صحت آن انجام نداده است؟"
 
اما حتی این تاکید دانشجویان هم نتوانست مسئولان موسسه را از این رویکرد انفعالی باز دارد چنانکه اظهار نظر نصفه و نیمه موسسه در مورد این خاطرات هم با سوء استفاده رسانه ها مواجه شد تا سرانجام گزارش رسانه ملی و بازپخش سخنرانی حضرت امام 4 روز پس از زمان خاطره ادعایی هاشمی و برخورد جدی ایشان با مدافعین عادی سازی روابط با امریکا، سبب شد تا هاشمی از خاطره خود عقب نشینی کرده و انتشار آن را نابجا عنوان کند.
 
به نظر می‌رسد اگر مسئولان بیت امام هر چه سریع‌تر نسبت به این مساله واکنش نشان ندهند و با عاملان انتشار و انتساب مطالب بدون سند به بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران برخورد جدی صورت ندهند، دامنه این مسائل بسیار گسترده‌تر خواهد شد تا بیانات راهگشای آن امام بزرگ از اعتبار و سندیت بیافتند.
 
 
 
مطالب مرتبط:
 

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





برچسب ها : نتیجه پروژه خاطره‎سازی, خاطره‎سازی بدون سند, خاطره‎سازی توسط هاشمی, اهانت به خانواده شهداء, واکنش حسن خمینی, حسن خمینی و اشراقی‎ها, ,