تلاش مشکوک چند روزنامه برای رهایی سران فتنه از خشم انقلابی ملت

 

روزنامه اطلاعات علاوه حذف بخش‌هایی از سخنان آیت‌الله جنتی که درباره لزوم برخورد جدی با سران فتنه بیان شده بود، حتی به قطعنامه مردم در راهپیمایی روز گذشته نیز رحم نکرد و تمامی بخش‌هایی را که درباره این افراد بود، حذف کرد.

به گزارش شبکه ایران، درحالی که مردم ایران یکپارچه برای محاکمه سران فتنه متحد شده‌اند و تمام مسئولان نظام و چهره‌های برجسته سیاسی کشور از لزوم برخورد جدی و بدون بخشش با سران فتنه سخن می‌گویند، به نظر می‌رسد یک جریان رسانه‌ای خاص که وابستگی پنهان به فتنه‌گران دارد، به دنبال به فراموشی سپردن جنایات این افراد است. 

 
سکوت «شرق» ی!
 
روزنامه‌ها و خبرگزاری‌های مختلف کشور در روزهای اخیر به صورت یکپارچه به انعکاس واکنش‌های مردم نسبت به تجمعات پراکنده در روز ۲۵ بهمن که منجر به شهادت دو نفر از هموطنانمان شد پرداخته و مطالبات مردمی را به عنوان تی‌تر نخست خود برگزیده‌اند. 
 
با این حال، برخی روزنامه‌ها ترجیح دادند تا با سکوت از کنار این مطالبات مردم بگذرند و به مسائل دیگری بپردازند تا بلکه بتوانند سران فتنه را از این فشار افکار عمومی برای مجازات، رهایی بخشند. 
 
روزنامه «شرق» که به عنوان اصلیترین رسانه مکتوب طیف اصلاحات فعالیت می‌کند، طبق روال پیشین خود بدون اشاره به تشییع جنازه دانشجوی بسیجی شهید «صانع ژاله» توسط مردم و شعارهای مردم در این مراسم، امروز هم در تی‌تر و مطلبی معنادار تلاش کرده تا مردم را به جمع محدودی از حامیان دولت تعبیر کند. 
 
این روزنامه که علاقه خاصی به انتشار تصاویر زنان خارجی بی‌حجاب در صفحه اول خود دارد، در ستونی که در نیمه دوم خود منتشر کرده، تنها به کلیات راهپیمایی روز گذشته مردم پرداخته و هیچ عکس و یا اشاره‌ای به خواست صریح مردم نداشته است.
 
اطلاعات؛ حذف مردم به قیمت حفظ سران فتنه
 
اگر روزنامه شرق تلاش کرده بود تا پوشش کمرنگ راهپیمایی مردم، به حمایت از میرحسین موسوی و مهدی کروبی بپردازد، روزنامه «اطلاعات» که از بودجه رسمی بیت‌المال استفاده می‌کند و به عنوان یکی از ۳ روزنامه رسمی نظام شناخته می‌شود، در اقدامی عجیب و برای حفظ وجهه سران فتنه دست به سانسور و حذف سخنان خطیب جمعه تهران و همچنین شعارهای مردم زده است. 
 
این روزنامه که به عنوان پایگاه سنتی اصلاح‌طلبان و مجمع روحانیون مبارز شناخته می‌شود، علاوه حذف بخش‌هایی از سخنان آیت‌الله جنتی که درباره لزوم برخورد جدی با سران فتنه بیان شده بود، حتی به قطعنامه مردم در راهپیمایی روز گذشته نیز رحم نکرد و تمامی بخش‌هایی را که درباره این افراد بود، حذف کرد. 
 
اطلاعات همچنین درحالی که اکثر روزنامه‌ها، تیترهایی با محتوای شعارهای مردم را برای مطالب خود برگزیده‌اند، با عنوان «راهپیمایی نمازگزاران جمعه در حمایت از ارزش‌های انقلاب» و در یک مطلب بسیار کوتاه به این راهپیمایی پرداخت و حتی اشاره‌ای هم به شعارهای گسترده مردم حاضر در این مراسم نکرد. 
 
فعالان سیاسی معتقدند لبریز شدن خشم مردم و افکار عمومی از سران فتنه و موج محکومیت این افراد که با پاسخ مناسب احتمالی مسئولان قضایی روبرو خواهد شد، موجب شده تا وابستگان این افراد در رسانه‌های مختلف به دنبال آرام کردن فضا به منظور به فراموشی سپردن اقدامات جنایتکارانه میرحسین موسوی و مهدی کروبی هستند؛ مساله‌ای که سبب شده حتی خود این افراد هم سکوت کنند و برخلاف رویکرد سابق خود که درباره کوچک‌ترین مسائل دست به انتشار بیانیه می‌زدند، فعلا در منزل باقی بمانند. 
 
در همین راستاست که این کارشناسان معتقدند اگر بنای قوه قضاییه برای برخورد با سران فتنه است و با توجه به سخنان مسئولان دستگاه قضا این مساله اثبات شده، باید به جرائمی نظیر حمایت از این افراد نیز رسیدگی شود؛ حمایتی که از سوی این رسانه‌ها به صورت نامحسوس صورت می‌گیرد و باید با آن برخورد شود تا این افراد گمان نکنند می‌توانند برخلاف خواست و اراده ملت برای محاکمه سران فتنه حرکت کنند.

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





برچسب ها : تلاش مشکوک چند روزنامه برای رهایی سران فتنه از خشم انقلابی ملت, روزنامه اطلاعات علاوه حذف بخش‌هایی از سخنان آیت‌الله جنتی که درباره لزوم برخورد جدی با سران فتنه بیان شده بود, حتی به قطعنامه مردم در راهپیمایی روز گذشته نیز رحم نکرد و تمامی بخش‌هایی را که درباره این افراد بود, ,