سكوت خبري رسانه هاي خارجي در انعكاس سفر وزير خارجه آلمان به ايران

 

سفر شب گذشته وزير خارجه آلمان به ايران و ديدار وي با رييس جمهور و وزير خارجه ايران با بايكوت رسانه هاي خارجي روبرو شد.  

   
 'گيدوو ستروله' وزير امور خارجه آلمان كه همزمان با آزادي دو خبرنگار آلماني به تهران سفر كرد در ديدار با رييس جمهوري اظهار داشت: ايران و آلمان از جايگاه ويژه و مؤثري برخوردار هستند و آلمان به دنبال ارتقاي همكاري‌هاي في‌مابين با جمهوري اسلامي ايران است. 
 
وي در نشست مطبوعاتي مشترك با علي اكبر صالحي وزير امور خارجه جمهوري اسلامي ايران نيز گفت: گفتگو‌هاي زيادي در مورد روابط دو كشور، مسايل منطقه‌اي و بين‌المللي داشتيم و مسايل دوجانبه و چندجانبه را مورد بحث قرار داديم. 
 
وستروله همچنين در پاسخ به پرسشي در مورد پيگيري دو تبعه‌ي آلماني كه در ايران بازداشت شده بودند به عنوان هدف سفرش گفت: پيگيري دو شهروندمان مورد توجه ما به عنوان وزير امور خارجه است اما در اين ملاقات در مورد روابط دوجانبه و بين‌المللي نيز گفتگو‌هايي داشتيم. 
 
سفر وستروله به ايران و اظهارات مهم وي در ديدار با رييس جمهور و وزير خارجه كه نشان از همكاري هاي بيشتر بين ايران و آلمان داشت با سكوت رسانه هاي خارجي رو برو شد. درحاليكه اين رسانه ها جوسازي گسترده اي در دوره بازداشت آنها انجام داده بودند. 
 
بي بي سي، صداي آمريكا، راديو فردا، دوويچه وله و راديو رژيم صهيونيستي تمام توان خبري خود را در تحريك مخاطبانشان براي تجمع روز يكشنبه(امروز) به كار بستند و ترجيح دادند در سايت هاي خبري خود به اين موضوع به صورت جدي نپردازند. خبرگزاري فرانسه نيز تنها به انعكاس اين ديدار به خبري از پايگاه رياست جمهوري ايران اكتفا كرد. 

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





برچسب ها : سكوت خبري رسانه هاي خارجي در انعكاس سفر وزير خارجه آلمان به ايران, 'گيدوو ستروله' وزير امور خارجه آلمان همزمان با آزادي دو خبرنگار آلماني به تهران سفر كرد, ,