ديدار جمعي از متفكران اسلامي با رهبر معظم انقلاب

 

مقام معظم رهبري شرايط كنوني دنياي اسلام را يك مقطع تاريخي و بسيار حساس دانستند و تأكيد كردند: اگر مقطع كنوني به صورت صحيح شناخته و هدايت شود، مشكلات دنياي اسلام را حل خواهد كرد.

 
به گزارش پايگاه اطلاع‌رساني دفتر مقام معظم رهبري، حضرت آيت‌الله خامنه‌اي رهبر معظم انقلاب اسلامي امروز (يكشنبه) در ديدار جمعي از ميهمانان و متفكران اسلامي شركت كننده در بيست و چهارمين كنفرانس وحدت اسلامي، شرايط كنوني دنياي اسلام را يك مقطع تاريخي و بسيار حساس دانستند و تأكيد كردند: شناخت صحيح اين مقطع حساس، تقويت ايمان ديني مردم، حفظ وحدت، مرعوب نشدن در مقابل هيمنه امريكا و داشتن حُسن ظن به وعده نصرت الهي، زمينه ساز موفقيت و پيروزي حركت كم نظير ميليوني مردم در دنياي اسلام است. 
 
رهبر انقلاب اسلامي در تبيين اهميت شرايط كنوني دنياي اسلام افزودند: علت اهميت مقطع تاريخي كنوني، در اين است كه اگر به صورت صحيح شناخته و هدايت شود، مشكلات دنياي اسلام را حل خواهد كرد اما اگر به درستي شناخته و بهره برداري صحيح نشود، زمينه ساز مشكلات جديد براي دنياي اسلام خواهد بود. 
 
حضرت آيت‌الله خامنه‌اي حضور ميليوني مردم در صحنه را در شرايط فعلي، در دنياي اسلام بي نظير خواندند و خاطرنشان كردند: پيروزي انقلاب اسلامي ايران نيز مرهون حضور ميليوني مردم بود و اين حضور ميليوني جز با ايمان ديني امكان پذير نيست. 
 
ايشان حضور مردم در صحنه تا رسيدن به نتيجه نهايي و همچنين حفظ نتيجه را دو عامل مهم ديگر در كنار حضور ميليوني برشمردند و افزودند: دشمنان تلاش مي كنند تا حركت مردمي در مصر، تونس و ديگر نقاط دنياي اسلام را غير اسلامي جلوه دهند در حاليكه اين حركت مردمي، قطعاً اسلامي است و بايد تقويت شود. 
 
رهبر انقلاب اسلامي، امريكا را مشكل اصلي دنياي اسلام دانستند و تأكيد كردند: بايد اين مشكل را از دنياي اسلام برطرف و امريكا را تضعيف كرد و تنها راه هم، اميد به خداوند و داشتن حسن ظن به وعده الهي است. 
 
حضرت آيت الله خامنه‌اي با تأكيد بر اينكه وقايع صدر اسلام تابلويي بسيار پيچيده و هنرمندانه از شرايط مختلف امت اسلامي تا به امروز است، به شرايط مسلمانان در جنگ احزاب اشاره كردند و افزودند: همانگونه كه در جنگ احزاب، عده‌اي مرعوب قدرت دشمن شدند و عده‌اي هم با حُسن ظن به وعده نصرت الهي در مقابل دشمن ايستادند، اكنون نيز برخي مرعوب هيمنه و قدرت نظامي، ديپلماسي، تبليغاتي و حمايتهاي مالي امريكا شده اند و معتقدند نمي توان در مقابل امريكا ايستاد، در حاليكه خداوند وعده قطعي كرده است كه ياري دهندگان دين را ياري خواهد كرد. 
 
ايشان با اشاره به ضعيف شدن امريكا نسبت به سالهاي گذشته خاطرنشان كردند: نتيجه حُسن ظن به وعده الهي، ايستادگي و حركت رو به جلو است در حاليكه نتيجه سوءظن به خداوند، مرعوب و تسليم شدن در برابر دشمن است. 
 
رهبر انقلاب اسلامي موفقيت‌ها و پيروزي‌هاي چشمگير جمهوري اسلامي ايران در 33 سال گذشته را نتيجه حُسن ظن به وعده الهي دانستند و تأكيد كردند: ملت ايران علاوه بر زير پا گذاشتن محاصره اقتصادي و پيروزي در جنگ تحميلي 8 ساله، اكنون در ميدان علم و فناوري به پيشرفتهاي چشمگيري دست يافته كه فناوري هسته‌اي يك نمونه از آنها است. 
 
حضرت آيت‌الله خامنه اي پيشرفت‌هاي علمي ايران به ويژه در عرصه فناوري هسته‌اي را مرهون تلاش و مجاهدت علمي دانشمندان جوان، مؤمن و با اخلاص دانستند و افزودند: جمهوري اسلامي ايران در عرصه انرژي هسته‌اي توانسته است با وجود همه فشارها، اين موضوع را حل كند و به پيش برود. 
 
ايشان تأكيد كردند: جنجال غربيها ديگر تأثيري ندارد زيرا آنها از جمهوري اسلامي ايران عقب هستند و گذشت زمان نيز به سود ايران است. 
رهبر انقلاب اسلامي با تأكيد بر اينكه تجربه موفق جمهوري اسلامي ايران، تجربه اي براي همه كشورهاي اسلامي است، افزودند: امروز مردم مصر كه مردمي فهيم و داراي سابقه درخشان اسلامي هستند، در صحنه حضور دارند و بايد مراقبت شود تا دشمن حركت مردم را منحرف نكند و يك فرد وابسته به رژيم فرعون مصر را سركار نياورد. 
 
حضرت آيت الله خامنه اي مراقبت از حركت مردم مصر را در وهله اول وظيفه مردم، علماء، متفكران و بزرگان مصر و سپس، وظيفه همه امت اسلامي دانستند و خاطرنشان كردند: احساس وظيفه ملتهاي اسلامي نسبت به يكديگر مهمترين اثر وحدت اسلامي است. 
ايشان با تأكيد بر اينكه ايجاد اختلاف ميان مسلمانان و طرح موضوع شيعه و سني از توطئه هاي دشمنان است كه بايد بر آن فائق آمد، افزودند: حركت كنوني در دنياي اسلام به پيش خواهد رفت و ما وعده الهي را قبول داريم و مطمئن هستيم كه خداوند به انسانهاي مؤمن كمك خواهد كرد. 
 
در ابتداي اين ديدار علامه شيخ احمد الخيلي مفتي كل عمان، جعفر عبدالسلام دبيركل اتحاديه دانشگاههاي جهان اسلام، منير شفيق وزير فرهنگ سابق اردن، كمال هلباوي از رهبران جنبش اخوان المسلمين مصر، محي الدين كبيري دبيركل حزب اسلامي تاجيكستان، نبيل سليمان مشاور وزير اوقاف سوريه، عبدالرحيم عمر رئيس مجلس مشورتي سودان، شيخ احمدالزين رئيس تجمع علماي مسلمين در لبنان، شيخ خالد مُلاّ از علماي اهل سنت عراق، شيخ مصطفي سريچ مفتي اعظم بوسني و شيخ بلال سعيد شعبان رئيس حركت التوحيد لبنان ديدگاههاي خود را درخصوص مسائل جهان اسلام بيان كردند. 
 
اين علما و انديشمندان اسلامي در سخنان خود ضمن تأكيد بر ضرورت تقويت وحدت اسلامي، شرايط كنوني دنياي اسلام را بسيار مهم و تاريخي خواندند و تأكيد كردند: حركت ميليوني مردم در جهان اسلام بويژه در مصر و ديگر كشورها انعكاس پيروزي انقلاب اسلامي ايران به رهبري امام خميني (ره) است كه بعد از گذشت بيش از سي سال، اكنون بروز كرده است. 
 
علما و انديشمندان اسلامي همچنين با اشاره به نقش و جايگاه جمهوري اسلامي ايران در دنياي اسلام و پيشرفتهاي علمي چشمگير ايران خاطرنشان كردند: تحولات كنوني دنياي اسلام قطعاً زمينه ساز شكل گيري قطب هاي جديد اسلامي در كنار قدرت بزرگ ايران خواهد بود و اين موضوع معادلات جهاني را تغيير خواهد كرد. 
 
آيت‌الله تسخيري رئيس مجمع جهاني تقريب مذاهب اسلامي نيز در سخناني با اشاره به برگزاري بيست و چهارمين كنفرانس وحدت اسلامي گفت: بخشي از دستور كار اين كنفرانس بررسي راهكارهاي نظري و عملي براي تقريب مذاهب اسلامي است و بخش ديگر مباحث كنفرانس وحدت اسلامي به بررسي تحولات اخير دنياي اسلام اختصاص يافته است. 
 
وي افزود: چهارصد متفكرا اسلامي از داخل و خارج كشور در بيست و چهارمين كنفرانس وحدت اسلامي حضور دارند. 

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





برچسب ها : ديدار جمعي از متفكران اسلامي با رهبر معظم انقلاب, مقام معظم رهبري شرايط كنوني دنياي اسلام را يك مقطع تاريخي و بسيار حساس دانستند و تأكيد كردند: اگر مقطع كنوني به صورت صحيح شناخته و هدايت شود, مشكلات دنياي اسلام را حل خواهد كرد, ,