برنامه امريكا براي جايگزيني كراك به‌جاي هرويين درايران

 رئيس پليس مبارزه با مواد مخدر با بيان اين‌كه كراك صرفاً ‌براي مصرف در ايران توليد مي‌شود، گفت: برآورد ما اين است كه سال آينده كشفيات هروئين نداريم، به اين ترتيب آمريكا و انگليس در يك برنامه حساب شده ضمن تغيير الگوي مصرف،‌ بازار مصرف مواد مخدر را به سمت كراك مي‌برند.

سردار حميدرضا حسين آبادي در گفت‌وگو با فارس گفت: مخالف جدي آمريكا و انگليس در منطقه ايران است و هروئين فشرده (كراك) در افغانستان تحت اشغال براي مصرف در ايران توليد مي‌شود.

اين مقام نيروي انتظامي اعلام كرد: برنامه‌ هدايت شده‌اي در افغانستان توسط اشغالگران ديكته و دنبال مي‌شود، كه هدفش تبديل ترياك توليدي افغانستان به كراك است و اين موضوع به شدت در حال پيگيري است.

وي اظهار داشت: روند تغيير الگوي مصرف مواد مخدر از سنتي به صنعتي و روانگردان‌ها يكي ديگر از برنامه‌هاست. اين روند به گونه‌اي است كه ميزان هروئين كشف شده به شدت كاهش يافته و جاي خود را به هروئين فشرده (كراك) مي‌دهد.

سردار حسين آبادي افزود: كراك تخريب زيادي به همراه دارد و مشكلات زيادي را براي مصرف كننده برجاي مي‌گذارد. تغيير الگوي مصرف باعث شده تا قاچاقچيان به جاي حمل 5 تن ترياك، اين مقدار را به 500 كيلو كراك تبديل كرده و به راحتي آن را جابه‌جا كرده و به فروش برسانند.

اين مقام پليس تصريح كرد: مصرف كراك راحت‌تر از ترياك است با توجه به قيمت چند برابر بازار خوبي دارد. كراك بدون بو و كم حجم است.

رئيس پليس مبارزه با مواد مخدر گفت: برآورد ما اين است كه سال آينده شايد كشفيات هروئين نداشته باشيم و كراك كاملاً جايگزين هروئين شود.

سردار حسين آبادي افزود: در حال حاضر روند كشفيات كراك بيش از 90 درصد است، به اين ترتيب آمريكا و انگليس در يك برنامه حساب شده ضمن تغيير الگوي مصرف،‌ بازار مصرف مواد مخدر را به سمت كراك مي‌برند.

وي اظهار داشت: كراك فقط در ايران مصرف مي‌شود كه موضوع مهمي است، از رؤساي پليس تركيه و روسيه درباره كشف كراك در كشورشان پرسيدم كه از وجود اين ماده ابراز بي‌اطلاعي كردند. بزرگ‌ترين بازار مصرف هروئين روسيه است و بيش از 4 ميليون هروئيني در اين كشور هستند اما يك گرم كراك در آن‌جا مصرف نمي‌شود.

رئيس پليس مبارزه با مواد مخدر گفت: پيش از اين تنها كشور مصرف كننده ترياك در دنيا بوديم اما مافياي مواد مخدر به صورت هوشمندانه در حال جمع كردن ترياك از بازار مصرف و جايگزيني هروئين فشرده (كراك) است.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





برچسب ها : برنامه امريكا براي جايگزيني كراك به‌جاي هرويين درايران, ,