با اشاره به محكوميت فتنه گران در افكار عمومي
رئيس قوه قضائيه : سران فتنه را محاكمه و مجازات مي كنيم

رئيس قوه قضائيه بر برخورد قاطعانه دستگاه قضايي با فتنه گران علاوه بر محاكمه مردمي آنان تاكيد كرد.

آيت الله صادق آملي لاريجاني روز يكشنبه در جلسه مسئولان عالي قضايي با عظيم دانستن خيزش اسلامي مسلمانان و مردم مظلوم منطقه خاورميانه اظهار داشت: در روزهاي اخير، همه ما شاهديم كه در جهان اسلام حركت هاي مردمي پي درپي به وقوع مي پيوندد و مردم مسلمان در كشورهاي مصر، تونس، يمن و ليبي، اردن و اخيراً هم در بحرين حركت هايي در مسير آزادي و احياي ارزش هاي الهي داشته اند. اين حوادث بزرگ و اين حركت هاي سريع، سياستمداران جهان را به حيرت افكنده و نويد احياي آزادي و ارزش هاي اسلامي و ديني را در اين كشورها مي دهد.
رئيس قوه قضائيه با ترسيم چهره نفاق آلود كشورهاي غربي در برخورد با حكومت هاي وابسته بيان داشت: كشورهاي غربي و خصوصاً آمريكا متأسفانه مثل هميشه زود چهره عوض كرده اند. اين كشورها تا چند روز پيش از ديكتاتورهايي كه در اين كشورها سر كار بودند حمايت مي كردند ولي حالا يكباره خودشان را مدافع مردم و خواستار منافع مردم و آزادي و دموكراسي مي دانند.
وي افزود: تا يك ماه پيش سخني از دموكراسي در اين كشورها نبود و اين همان رفتار دوگانه اي است كه آمريكا و كشورهاي اروپايي در قبال كشورهاي مختلف اتخاذ مي كنند ولي مردم بحمدالله بيدار هستند اين طور نيست كه نفهمند يك كشوري مثل آمريكا، ظرف بيست روز چگونه چهره عوض مي كند.
آيت الله آملي لاريجاني با توصيه به ملت هاي انقلابي و مسلمان منطقه در شناخت توطئه هايي كه سعي در انحراف نهضت هاي آنان دارد، اظهار داشت: مطلب مهمي كه وجود دارد و اميدواريم كه اين كشورها به آن توجه داشته باشند اين است كه بايد بهوش باشند تا برخي كشورها نتوانند اين حركت ها و اين جنبش ها و انقلاب ها را به نفع خود مصادره كنند، چنان كه در مصر به اين سمت حركت مي كنند ولي مردم نشان دادند كه «ميدان التحرير» هيچ وقت خالي نخواهد شد تا مردم به خواسته هاي مشروعشان برسند و اين ميدان التحرير هر جاي ديگر جهان اسلام هم وجود دارد.
رئيس قوه قضائيه اظهار اميدواري كرد كه اين حركت ها به يك جريان يكپارچه معنوي و فراگير در همه كشورهاي اسلامي منتهي شود.
رئيس قوه قضائيه با تقدير و تشكر از مردم هميشه در صحنه كشورمان كه همواره خنثي كننده توطئه هاي جهاني هستند، گفت: از حركت هاي هوشمندانه و حركت هاي توأم با بصيرت مردم كشورمان در راهپيمايي بزرگ 22بهمن و در حركت انقلابي و اسلامي روز جمعه كه پاسخ بسيار محكمي به همه فتنه گران و ضد انقلاب داخلي و خارجي و كشورهاي استكباري بود تقدير و تشكر مي كنم البته بسيار جاي تأسف است كساني كه زماني جزو اين انقلاب و بخشي از مردم اين انقلاب بودند، چنان از اين انقلاب دور بيفتند و اينگونه حركت هاي مشمئزكننده اي براي مردم ما داشته باشند كه اينك ديگر جايي در ميان مردم نداشته و جز عنوان ضد انقلاب بر آنها صدق نكند.
آيت ا... آملي لاريجاني با تأكيد بر ضرورت حفظ انقلاب و ارزش هاي متعالي آن اظهار داشت: بحث انقلاب و ارزش هاي انقلاب كه مردم خون هاي بسيار براي آن داده اندچيزي نيست كه قابل معامله باشد. كساني متأسفانه تمام آرمان هاي امام را هم يك به يك زير سؤال بردند، با اطلاعيه پراكني هايي كه كردند، با سخناني كه اذنابشان در داخل و خارج كشور مطرح كردند، حركت هاي امام را در طول ده سال اول انقلاب و بعد هم رهبري هاي داهيانه مقام معظم رهبري را زير سؤال بردند.
رئيس قوه قضائيه ضرورت رعايت ضوابط قانوني و مصالح نظام در برخورد قاطع با فتنه گران را مورد تأكيد قرار داد و افزود:فتنه گران بايد بدانند كه علاوه بر حركت ها و پاسخ هاي مردمي و به تعبير برخي محاكمه مردمي، قوه قضائيه مسئوليت خودش را دارد و در چارچوب قانون و برحسب موازين و با لحاظ مصالح كلي نظام ان شاء الله با قاطعيت برخورد خواهد كرد و بدانند كه اين صبر و تحمل نظام حتماً حدي دارد و لذا از حد كه گذشت پاسخ روشن است.
به گزارش اداره كل روابط عمومي و تشريفات قوه قضائيه، در ادامه اين جلسه گزارش سفر سه روزه هيئت عالي قضايي به استان هرمزگان مطرح و مقرر شد كارگروه ويژه اي در حوزه رياست قوه قضائيه با بررسي نتايج و گزارش هاي سفرهاي استاني رئيس قوه قضائيه، پيشنهادات و راهكارهاي اجرايي مطرح شده در اين سفرها را بررسي و به منظور رسيدگي و تصويب آن به جلسه مسئولان عالي قضايي ارايه دهد.
در اين جلسه همچنين مقرر شد هيئتي ويژه از مسئولان عالي قضايي با بررسي دقيق وضعيت زندانيان كشور، طرحي را در خصوص ساماندهي زندانيان تحت قرار و جلوگيري از صدور آراي غيرمتناسب با جرايم تا پايان هفته تدوين كنند.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





برچسب ها : رئيس قوه قضائيه : سران فتنه را محاكمه و مجازات مي كنيم, رئيس قوه قضائيه بر برخورد قاطعانه دستگاه قضايي با فتنه گران علاوه بر محاكمه مردمي آنان تاكيد كرد, ,