چرا آمريكا دوباره مجبور شد از فتنه گران شكست خورده حمايت كند؟

گزارشگر اخراجي گاردين از ايران اذعان كرد دولت آمريكا اپوزيسيون سبز را جرياني شكست خورده مي داند و صرفا به خاطر خيزش هاي اعتراضي مردم در كشورهاي خاورميانه مجبور شد مجددا از جريان اپوزيسيون در ايران حمايت كند.
ضبيو عبدو اكنون مدير ايران در بنياد قرن (Century Foundation) است كه با اصلاح طلبان و جريان برانداز همكاري نزديك داشته است. وي در تحليلي كه در وب سايت امور خارجه و راديو فردا منتشر شده، تاكيد مي كند: در تظاهرات سال 2009 مخالفان در ايران بر سر ميزان حمايت دولت آمريكا از مخالفان اختلاف نظرهايي ميان سران اپوزيسيو ن وجود داشت. برخي معتقد بودند حمايت آشكار آمريكا از مخالفان ممكن است غيرسازنده باشد و به نفع حاكميت تمام شود. در آن مرحله جنبش سبز شكست خورد.
عبدو با اشاره به خيزش ملت هاي منطقه عليه رژيم هاي مرتجع و آمريكا مي نويسد: پس از حوادث اخير در جهان عرب و سرنگوني حكومت هاي تونس و مصر اين واقعيت بيش از گذشته آشكار شد كه مردم اين كشورها فارغ از آنچه كه سياست آمريكا طلب مي كند به دنبال تحولات دموكراتيك هستند. اما مشكل دولت آمريكا و سياستمداران اين كشور در برخورد با نمونه ايران اين است كه آن ها خيلي زود به اين نتيجه رسيدند كه جنبش سبز شكست خورده و به همين خاطر حمايت از آن را قماري پرمخاطره مي دانست. حقيقت اين است كه اپوزيسيون در ايران نيازمند حمايت بيشتري از طرف آمريكاست.
وي همچنين اشاره مي كند: از زمان آغاز اعتراضات در كشورهاي عربي، دولت آمريكا مجبور شده موضع سخت تري در مقابل رژيم اسلامي ايران اتخاذ كند و مجددا چرخشي در حمايت از اپوزيسيون جمهوري اسلامي پيدا كرده است.
ضبيو عبدو خواستار حمايت بيشتر از جريان هاي سكولار در ايران شده است.
اگرچه وي توضيح بيشتري درباره علت حمايت دوباره آمريكا از اپوزيسيون آشوب طلب ارائه نمي دهد اما تا همين ميزان از توضيح و تحليل نيز حاكي از آن است كه آمريكا اصالتا اميد و اعتباري براي فتنه سبز در مواجهه با جمهوري اسلامي قائل نيست اما به اين جريان مضمحل به عنوان نمايشگري كه شايد بتواند سرعت الهام گرفتن ملت هاي مسلمان از جمهوري اسلامي را كند نمايد، مي نگرد. به عبارت ديگر از نگاه آمريكايي ها تحركات اخير فتنه سبز مطلقا در قد و قواره معارضه با جمهوري اسلامي نيست و صرفا نمايشي براي مخدوش كردن اعتبار و حيثيت پرتلالو جمهوري اسلامي ارزيابي مي شود.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





برچسب ها : علت حمایت دوباره امریکا از فتنه گران, دولت آمريكا اپوزيسيون سبز را جرياني شكست خورده مي داند و صرفا به خاطر خيزش هاي اعتراضي مردم در كشورهاي خاورميانه مجبور شد مجددا از جريان اپوزيسيون در ايران حمايت كند, ,