انتشار اسناد مربوط به حذف نيروهاي ‌انقلابي در دولت سازندگي

 

سرپرست مركز پژوهش و اسناد رياست جمهوري با اعلام خبر راه‌اندازي قريب‌الوقوع سايت اين مركز و پايگاه اطلاعاتي رئيس جمهور، اعلام كرد كه اين مجموعه در آينده مستنداتي در خصوص حذف ولي‌نعمتان واقعي انقلاب در دولت سازندگي منتشر خواهد كرد.

محمد شيخان سرپرست مركز پژوهش و اسناد دفتر رئيس جمهور‌ كه در خصوص فعاليت‌هاي مركز پژوهش و اسناد رياست جمهوري ‌با فارس گفت‌وگو مي‌كرد، با بيان اينكه اين مركز در دو حوزه پژوهش و اسناد مأموريت دارد، گفت: مركز پژوهش و اسناد در حوزه اسنادي، تاريخ دولت‌ها را طي فرآيندي ذخيره‌سازي، طبقه‌بندي، پردازش و تدوين كرده و اسناد تاريخي بسيار ارزشمندي را منتشر مي‌كند.

وي با بيان اينكه برخي از اسناد تاريخي موجود در مركز پژوهش و اسناد رياست جمهوري به دولت‌هاي قبل از انقلاب و بخشي هم به دولت‌هاي بعد از انقلاب اختصاص دارد، درباره حوزه پژوهشي اين مركز نيز يادآور شد: مركز پژوهش و اسناد كار خود را در حوزه پژوهشي در سه سطح راهبردي، توسعه‌اي و كاربردي دنبال مي‌كند.

* مأموريت‌هاي دولت دهم را با نگاه آينده‌پژوهي دنبال مي‌كنيم

سرپرست مركز پژوهش و اسناد رياست جمهوري ادامه داد: نگاه ما در حوزه پژوهش‌ها نگاهي مبتني بر آينده‌پژوهي است كه مأموريت‌هاي دولت دهم را با نگاه آينده‌پژوهي دنبال و سعي مي‌كنيم با استفاده از ظرفيت‌هاي ديگر مراكز پژوهشي بهترين مشاور تخصصي در حل مسئله‌هاي اصلي باشيم.

* سايت مركز پژوهش و اسناد و پايگاه اطلاعاتي رئيس جمهور راه‌اندازي مي‌شود

شيخان در ادامه با اشاره به اينكه‌ اهم فعاليت‌هاي ما در حوزه پژوهش‌هاي مركز اسناد رياست جمهوري به انتشار آرا و انديشه‌هاي رئيس جمهور و حوزه گفتماني انقلاب اسلامي برمي‌گردد، اظهار داشت: طي يك ماه آينده سايت مركز پژوهش و اسناد و پايگاه اطلاعاتي رئيس جمهور راه‌اندازي خواهد شد.

وي در خصوص ويژگي‌هاي پايگاه اطلاعاتي رئيس جمهور ابراز داشت: كليه اسناد، مطالب، توليدات، مقالات، نوشتار و گفتار مرتبط با رئيس جمهور را در اين پايگاه اطلاعاتي كه كاملاً مكانيزه و نرم‌افزاري است، جمع‌آوري مي‌كنيم كه بانك اطلاعاتي بسيار غني براي استفاده ‌كارشناسان حوزه پژوهشي و سندي و انديشمندان، دانشجويان و محققان فعال در اين حوزه است.

سرپرست مركز پژوهش و اسناد رياست جمهوري افزود: فعاليت ما در مركز پژوهش و اسناد مبتني بر يك مدل مديريت دانش است، يعني تلاش مي‌كنيم از داده‌ها به اطلاعات و از اطلاعات به دانش و از آن نيز به خرد و حكمت برسيم و در نهايت با پژوهش‌هاي كاربردي و راهبردي بر روي اين موضوعات سعي داريم گفتمان‌هاي توليد شده توسط دولت را تقويت و يا گفتمان جديد توليد كنيم.

شيخان با اشاره به شعار عمده دولت نهم و دهم مبني بر عدالت‌محوري و خدمت‌رساني به مردم تصريح كرد: با برقراري ارتباط با مراكز پژوهشي، انديشمندان و محققان تلاش داريم با توليد مطالب مبتني بر گفتمان قالب دولت برگرفته از آرا و انديشه‌‌هاي رئيس جمهور، آن محور يا راهبرد اساسي خود را در جامعه نهادينه كنيم.

* تداوم انتشار اسناد پي‌گيري خسارات‌ ايران در جنگ جهاني دوم

وي ظرفيت‌هاي مركز پژوهش و اسناد رياست جمهوري در حوزه سندي را بسيار ارزشمند دانست و گفت: از آنجايي كه در بسياري از موارد همچون اشغال ايران در جنگ جهاني دوم و خسارت‌‌هايي كه در اين دوره به ايران وارد شد، به استناد اسناد تاريخي مي‌توانيم بخشي از حقوق تضيع شده ملت ايران را مطالبه كنيم و با توجه به تأكيد رئيس جمهور مبني بر پي‌گيري خسارت‌هاي وارده به ايران در جنگ جهاني دوم، مركز پژوهش و اسناد اين موضوع را در دستور كار خود قرار داده و تاكنون دو جلد از كتاب سندي پيرامون جنگ جهاني دوم انتشار پيدا كرده و سه جلد ديگر آن نيز كه حاصل تلاش متخصصين حوزه سندي اين مركز است، تا چند روز ديگر منتشر مي‌شود.

سرپرست مركز پژوهش و اسناد رياست جمهوري ادامه داد: اهميت ديگر حوزه سندي اين مركز به وجود اسناد دولت‌هاي بعد و قبل از انقلاب برمي‌گردد، چراكه بعد از انقلاب دولت‌هاي مختلفي بر سر كار آمدند كه هر كدام از آنها يك گفتماني را دنبال مي‌كردند؛ براي مثال دوره رياست جمهوري شهيد رجايي بسيار كوتاه‌مدت بود ولي به نظر مي‌رسد اين دوره مي‌تواند به عنوان بهترين الگوي خدمت‌گذاري و خادمي براي مديران باشد و بنده اعتقاد دارم اگر اسناد دوران كوتاه‌مدت دولت شهيد رجايي منتشر شود، نظر بسياري از انديشمندان حوزه مديريت را به خود جلب مي‌كند.

* كتاب دولت شهيد رجايي به گواه اسناد در آينده نزديك به چاپ مي‌رسد

شيخان در ادامه سخنان خود با تأكيد بر اينكه شاكله مديريت در دولت شهيد رجايي، حكومت‌بر دل‌ها بود و امروز نيز از اين مديريت به عنوان بالاترين سطح مديريتي ياد مي‌شود، خاطرنشان كرد: رمز ماندگاري شهيد رجايي باوجود دوران كوتاه‌ رياست جمهوري، خدمت به ولي‌نعمتان واقعي انقلاب بوده كه به گواه اسناد قابل اثبات است.

* خدمت به ولي‌نعمتان واقعي انقلاب تخريب‌كنندگان دولت احمدي‌نژاد را ناكام گذاشته است

وي با اعلام اين خبر كه در آينده نزديك كتاب دولت شهيد رجايي به گواه اسناد را به چاپ خواهيم رساند، اظهار داشت: امروز نيز راز محبوبيت احمدي‌نژاد خدمت به ولي‌نعمتان واقعي انقلاب است و مردم خدمتگذار خود را به خوبي شناخته‌اند كه اين موضوع موجب شده كساني كه به دنبال تخريب دولت احمدي‌نژاد هستند به موفقيت نرسند.

سرپرست مركز پژوهش و اسناد رياست جمهوري افزود: اگر اسناد دوره رياست جمهوري بني‌صدر نيز منتشر شود، مطمئناً انحرافات فكري و وابستگي جرياني بني‌صدر به غرب و نظام سلطه كاملاً مشهود است كه انتشار اين اسناد را نيز در دستور كار داريم.

* اجراي نسخه سرمايه‌سالار بانك جهاني در دولت سازندگي بزرگترين خيانت به ملت ايران بود

شيخان با بيان اينكه اجراي نسخه سرمايه‌سالار بانك جهاني در دولت سازندگي بزرگترين خيانت به ملت ايران بود، يادآور شد: اكثريت اقشار جامعه در روند اجراي سياست‌هاي تعديل اقتصادي حداقل رفاه خود را از دست داده و در طول اجراي اين برنامه اقشار محروم سختي بسياري را متحمل و زير فشار تورم له شدند.

وي در همين خصوص افزود: در دولت سازندگي بدهي عظيم خارجي شكل گرفت و چند سال فرصت تاريخي كشور از بين رفت و دستاورد چندان مثبتي هم نداشت.

سرپرست مركز پژوهش و اسناد رياست جمهوري ماهيت سياست تعديل اقتصادي دولت هاشمي را حذف ولي‌نعمتان واقعي انقلاب از صحنه خواند و گفت كه اين عملكرد به گواه اسناد قابل اثبات و انتشار است.

شيخان در مورد وادادگي دولت اصلاحات در سياست خارجي نيز تأكيد كرد: تساهل و تسامح در دفاع از حقوق مسلم هسته‌اي ملت ايران و عدم فعاليت حوزه ديپلماسي در دولت اصلاحات به گواه اسناد قابل اثبات و غيرقابل دخل و تصرف است كه روزي براي ملت ايران كاملاً آشكار خواهد شد.

وي گفت: اولويت مركز اسناد در انتشار اسناد دولت‌هاي پس از انقلاب در وهله اول انتشار اسناد دولت شهيد رجايي است.

سرپرست مركز پژوهش و اسناد رياست جمهوري در بخش ديگري از اين مصاحبه رويكرد دولت نهم و دهم را مورد اشاره قرار داد و با بيان اينكه در دولت نهم و دهم ادبيات فاخر انقلابي بازتوليد شد، اظهار داشت: مسير حركت دولت عدالت محور، مسير تحقق آرمان‌هاي ملت برزگ ايران است.

شيخان شجاعت، پايندي به ارزش‌ها، ولايتمداري، پركاري، ساده‌زيستي و اجتناب از اسراف را از جمله ويژگي‌هاي دولت احمدي‌نژاد عنوان و خاطرنشان كرد: همه اين شاخصه‌ها به گواه اسناد قابل اثبات است و در آينده‌اي نزديك سند پرافتخار تاريخ دولت عدالت محور منتشر خواهد شد و مطمنان اين اسناد مرجع بسيار ارزشمندي براي مطالعه و تحقيق آزادي‌‌خواهان و عدالت‌طلبان دنيا است.

* دولت احمدي‌نژاد در برابر زياده‌خواهي‌هاي استكبار و مافياي قدرت و ثروت دچار انفعال نشد

وي يادآور شد: دولت عدالت‌محور احمدي‌نژاد در برابر زياده‌خواهي‌هاي استكبار و مافياي قدرت و ثروت دچار انفعال نشد و با تلاش بي‌وقفه خدمت به افراد محروم جامعه را در دستور كار خود قرار داد.

سرپرست مركز پژوهش و اسناد رياست جمهوري همچنين در خاتمه از انتشار كتاب‌هاي الگوي مديريت تحول‌گرا در دولت نهم، انقلاب اسلامي و عدالت اجتماعي تا پايان سال خبر داد.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





برچسب ها : انتشار اسناد مربوط به حذف نيروهاي ‌انقلابي در دولت سازندگي, در آينده مستنداتي در خصوص حذف ولي‌نعمتان واقعي انقلاب در دولت سازندگي منتشر خواهد كرد, ,