همنوایی صریح«آفتاب یزد»با گروهک‌های ضدانقلاب

شبکه ایران: ناکامی جریان ضدانقلاب داخلی در احیای آشوب‌های خیابانی سبب شده تا وظیفه تحریم مجدد اغتشاشگران به رسانه‌های وابسته به این جریان سپرده شود؛ رسانه‌هایی که به طور رسمی به عنوان نمایندگان شبکه‌های ضدانقلاب و اپوزیسیون فعالیت می‌کنند و حتی گاهی با دروغ‌پردازی و تبلیغات روانی خود، روی آن‌ها را هم سفید می‌کنند.

روزنامه‌های وابسته به طیف اصلاحات که دورانی که دولت در دست این طیف سیاسی بود، زمینه‌ساز بسیاری از آشوب‌های اجتماعی و ملتهب کردن فضای افکار عمومی بودند، در سال‌های اخیر که به دلیل افزایش آگاهی و بصیرت مردم، جایی برای ادامه روش سابق خود نمی‌بینند، مشی رادیکال و تند به خود گرفته و صراحتا از جریان برانداز داخلی که با حمایت خارجی فعالیت می‌کند، پشتیبانی می‌کنند.

در این میان، روزنامه «آفتاب یزد» گوی سبقت را از همه هم کیشان خود ربوده و به محلی برای انتشار اخبار مربوط به جریان فتنه و ضدانقلاب داخلی تبدیل شده است؛ تا جایی که چند ماه پیش معاونت مطبوعاتی وقت وزیر ارشاد مجبور به افشاگری درباره پشت پرده این روزنامه شد.

تولید محتوا در لندن؛ انتشار مطلب در تهران

 «محمدعلی رامین» در سخنان خود در برنامه گفت‌وگوی ویژه خبری شبکه ۲ سیما، از هدایت این روزنامه توسط یک گروه انگلیسی که در لندن مستقر هستند خبر داد و اعلام کرد که حتی سردبیر این روزنامه هم چندین ماه است که در لندن زندگی می‌کند و از آنجا تحلیل‌هایی کاملا ضدانقلابی علیه جمهوری اسلامی ایران می‌نویسد و در آفتاب یزد منتشر می‌کند.

این افشاگری اگرچه در ابتدا با تعجب گسترده محافل خبری روبرو شد و از آن به عنوان یک لکه ننگ در تاریخ روزنامه‌نگاری ایران نام برده شد اما با استعفای «سیدمجتبی واحدی» از سردبیری روزنامه و حضور او در یکی از برنامه‌های تلویزیون دولتی انگلیس، حقیقت محض بودنش تایید و با اظهار تاسف فراوان فعالان حوزه رسانه روبرو شد.

اما آنچه در این زمینه سبب شد تا همراهی مجتبی واحدی با این روزنامه بیشتر از پیش باعث تعجب افکار عمومی شود، موضع‌گیری‌های بسیار تند و افراطی او علیه جمهوری اسلامی ایران و مقامات ارشد نظام است که سبب شده حتی همکاران رسمی رسانه‌های اصلاح‌طلب و حتی یکی از اعضای حزب منحله مشارکت هم نسبت به سخنان او اظهار برائت کنند.

وفتی «آفتاب یزد» روی بی‌بی‌سی را سفید می‌کند

با این حال، اگرچه گفته می‌شود مجتبی واحدی از سردبیری آفتاب یزد کنار رفته اما فعالان سیاسی رویکرد این روزنامه را دقیقا در جهات رفتار سردبیر سابق آن ارزیابی می‌کنند؛ رویکردی که صراحتا به دنبال دعوت به آشوب و ترور، ایجاد یأس و ناامیدی در مردم، تخریب همه جانبه و بدون دلیل دولت و حمایت آشکار از سران فتنه است.

این رویکرد زمانی آشکار می‌شود که نگاهی به صفحه ابتدایی این روزنامه در امروز بیندازیم و با تیتر بسیار درشت «واکنش به تجمع روز یکشنبه تهران» روبرو شویم؛ تیتری که حتی سایت تلویزیون دولتی انگلیس هم برای حفظ ظاهر خود حاضر نشد آن را به کار ببرد و به دروغ بودن آن را از زبان کسانی که شاهدان عینی در تهران می‌خواند، اذعان کرد.

تلاش برای ملتهب نشان دادن فضای برخی خیابان‌های تهران در روز اول اسفند درحالی از سوی آفتاب یزد صورت گرفته که بنا به گفته منابع رسمی، داخلی و حتی خارجی ماندد بی‌بی‌سی، سی‌ان‌ان، الجزیره و ده‌ها شبکه تلویزیونی و سایت اینترنتی دیگر، در این روز تهران در آرامش کامل به سر برده و مردم هم به زندگی عادی خود بدون هیچگونه مزاحمتی از سوی آشوبگران حامی میرحسین موسوی مشغول بوده‌اند.

از سوی دیگر، این مطلب درحالی در این روزنامه چاپ شده که مقامات اطلاعاتی و امنیتی کشور صراحتا از برنامه‌ریزی گروهک تروریستی منافقین برای تجمع در این روز خبر داده بودند و مشخص نیست همنوایی با اعضای این گروهک، با چه هدفی صورت گرفته است.

اکنون جای این پرسش باقیست که «آفتاب یزد» چه نفعی از انتشار اخبار دروغین به منظور ملتهب نشان دادن فضای آرام شهر تهران می‌برد؟ آیا این خواسته و دستور سردبیر لندن‌نشین است که از سوی مقامات انگلیسی به وی توصیه شده؟ یا اینکه همکاران سابق مجتبی واحدی کماکان در معذوریت رفاقت با او قرار دارند و دوست ندارند تا با انعکاس واقعیات ایران در زمینه حمایت تمام جانبه مردم از نظام، خاطر لطیف این همکار بی‌بی‌سی را برنجانند؟!

اگرچه مردم ایران کوچک‌ترین اهمیتی به اینگونه اخبار دروغین نمی‌دهند و تیراژ آفتاب یزد هم مهمترین دلیل برای اثبات این مساله است اما مسئولان مربوطه در وزارت ارشاد باید پاسخگوی اینگونه اقدامات این روزنامه باشند و به شدت با آن برخورد کنند؛ چرا که آفتاب یزد تحت پوشش مجوز این وزارتخانه فعالیت می‌کند و مطالب ضدانقلابی و دشمن پسندانه خود را نیز تحت همین عنوان منتشر می‌کند تا بلکه بتواند از آب گل‌آلودی که سران فتنه محیا کرده‌اند، یک ماهی درشت بگیرند و به دنبال خوش خدمتی به انگلیس باشند.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





برچسب ها : همنوایی صریح«آفتاب یزد»با گروهک‌های ضدانقلاب, ناکامی جریان ضدانقلاب داخلی در احیای آشوب‌های خیابانی سبب شده تا وظیفه تحریم مجدد اغتشاشگران به رسانه‌های وابسته به این جریان سپرده شود, ,