کامرون:اشتباه کردیم که از دیکتاتورها حمایت کردیم!

 

نخست‌وزیر محافظه‌کار بریتانیا به اشتباهات آمریکا و انگلیس در حمایت از دیکتاتوری منطقه اعتراف کرد. او بدون اشاره به اسنادی که از کشته شدن مردم در کشورهای عربی با مهمات انگلیسی حکایت دارد، گفت: تغییر در خاورمیانه ناشی از تلاش مردم برای رسیدن به حقوقشان است.

به گزارش شبکه ایران به نقل از روزنامه انگلیسی دیلی‌تلگراف، دیوید کامرون، نخست‌وزیر محافظه‌کار بریتانیا در سفر به کویت به اشتباهات آمریکا و انگلیس در حمایت از حکومت‌های دیکتاتوری منطقه و نقش آنها در ایجاد بی‌ثباتی در خاورمیانه اعتراف کرد.

بنابراین گزارش، کامرون تصریح کرد که قیام‌های اخیر در خاورمیانه نشانگر آن است که دولت‌های غربی در حمایت از حکومت‌های خودکامه منطقه اشتباه کرده‌اند.

وی که خطاب به نمایندگان پارلمان کویت سخن می‌گفت، افزود: "تاریخ در حال عوض شدن در همسایگی شماست. این تغییر نه ناشی از خشونت، بلکه ناشی از تلاش مردم برای رسیدن به حقوقشان است، آن هم به شیوه‌ای کاملا صلح‌طلبانه و شجاعانه."

کامرون افزود: ما بارها در انتخاب بین ثبات ناشی از دیکتاتوری و ارزش‌های دموکراتیک، ثبات را برگزیدیم اما اعتراف می‌کنم که این انتخاب اشتباه بوده است.
وی اذعان کرد که محروم کردن مردم از حقوق‌شان منجر به ثبات نخواهد شد.
کارشناسان این اعترافات کامرون را در چارچوب تلاش بریتانیا برای بهبود چهره خود نزد ملت‌های منطقه ارزیابی می‌کنند. با این حال روزنامه ایندیپندنت گزارش داد که مردم در کشورهای عربی با مهمات انگلیسی کشته می‌شوند؛ در نتیجه این اظهارات کامرون اعترافاتی‌ست تا بر تحرکات هم‌اکنون انگلیس‌ها سرپوش بگذارد.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





برچسب ها : کامرون:اشتباه کردیم که از دیکتاتورها حمایت کردیم!, نخست‌وزیر محافظه‌کار بریتانیا به اشتباهات آمریکا و انگلیس در حمایت از دیکتاتوری منطقه اعتراف کرد, ,