نظر احمدي‌نژاد در مورد ستون فقرات فعاليت‌هاي فرهنگي

 

رييس‌جمهور فعاليت‌هاي فرهنگي را ماموريتي انقلابي و تاريخ ساز دانست و گفت: انديشه و مكتب امامت و ولايت ستون فقرات كار فرهنگي و اساس احياي كمالات انساني است و بدون اتصال به امامت و ولايت هيچ نوع هدايت و اثر بخشي وجود نخواهد داشت .

دكتر محمود احمدي‌نژاد عصر امروز (سه شنبه) در ديدار جمعي از طلاب و روحانيون با اشاره به اهميت فعاليت هاي فرهنگي اظهار داشت : فرهنگ اصلي ترين ماموريت انقلاب است و چنانچه فاقد اين مولفه مهم معرفي شود، انقلاب معنا و مفهوم واقعي خود را از دست خواهد داد .

رييس جمهور خاطر نشان كرد : در انديشه اسلامي حتي فعاليت هاي سياسي ، اقتصادي و اجتماعي نيز بايد در خدمت فرهنگ،كمالات انساني و ارزش هاي الهي قرار گيرد .

دكتر احمدي نژاد مزيت نسبي و نقطه قوت ملت ايران در عرصه هاي سياسي و بين المللي را فرهنگ دانست و گفت: در عرصه جهاني نقطه قوت ملت ايران فرهنگ است. اگرچه در عرصه هاي اقتصادي و سياسي گلوگاه هاي جهاني در دست دشمنان ملت ايران قرار دارد اما عرصه فرهنگ كه با جان و دل انسان ها آميخته است از مزيت‌ها و نقاط قوت ملت ايران محسوب مي شود.

دكتر احمدي نژاد با بيان اينكه نقش فعاليت هاي فرهنگي بسيار فراتر از پاسخگويي به يك هجمه فرهنگي است، اظهار داشت: در هر عرصه‌اي قرار گرفتن در موضع دفاع در واقع به معناي پذيرش شكست تدريجي و موجب عقب نشيني هاي پي در پي خواهد شد و ميرنده است.

رييس جمهور اظهار داشت : دشمن به دنبال تخريب فرهنگي است و هر ملتي كه كوچكترين اثري از اصالت هاي انساني و معنوي داشته باشد، دشمنان با برنامه ريزي آن ملت را مورد هجوم قرار مي دهند.

وي افزود: اگرچه در فعاليت هاي فرهنگي در موضع هجوم قرار داريم اما در حال جنگ نيستيم و بايد تلاش كرد تا عرصه هاي جهاني از انديشه، جهان بيني و مكتب تعالي بخش لبريز شود .

دكتر احمدي نژاد با اشاره به اينكه امروز انديشه اومانيسم و سرمايه‌داري رو به اضمحلال و سقوط است اظهار داشت : اين انديشه در دهه‌هاي اخير هيچ ايده، تحليل و افق جديدي به بشريت عرضه نكرده و اين بدين معناست كه سوخت تاريخي اين انديشه رو به پايان بوده و ديگر كاركردي ندارد و نقش خود را از دست داده است.

رييس جمهور با اشاره به آغاز بيداري اسلامي در جهان و اينكه دنيا به دنبال راهي نو و گسترش عدالت ، پاكي و صلح واقعي است گفت: فطرت انسانها در حال بيداري است و بشريت گرايش شديدي به پاكي و عدالت و صلح واقعي پيدا كرده است كه بايد به اين نياز پاسخ داده شود و در اين راستا انديشمندان ايراني و در محوريت آنها علما و روحانيون مي توانند نقش موثري ايفا كنند.

رييس جمهور با بيان اينكه با كار پراكنده و بي هدف نمي توان به نيازهاي بشريت پاسخ داد، اظهار داشت: كار هدفمند يعني اينكه همه تلاش ها و فعاليت ها در يك راستا هم افزا و در جهت پاسخگويي به نيازهاي روز بشري قرار گيرد.

دكتر احمدي نژاد خاطرنشان كرد: كساني كه تصور مي كنند جمهوري اسلامي ايران از نظر فرهنگي عقب رفت داشته است در اشتباه هستند چراكه شرايط امروز ملت ايران با 32 سال گذشته قابل مقايسه نيست ملت ايران پس از انقلاب اسلامي در داخل و در عرصه هاي جهاني به لحاظ فرهنگي روند صعودي داشته است و امروز همبستگي ملي، هوشمندي، آگاهي، آرمانهاي انقلاب، خودباوري، اميد به آينده و ايمان زلال در بين ملت ايران موج مي زند.

رييس جمهور ادامه داد: امروز نسل سوم و چهارم انقلاب بسيار هوشمندتر و متعالي تر از نسل اول در صحنه و دفاع از آرمانهاي انقلاب حضور دارند.

دكتر احمدي نژاد با بيان اينكه موقعيت و وضعيت سياسي انقلاب تابعي از وضعيت فرهنگي كشور است، تصريح كرد: اگر ملت ايران در عرصه فرهنگي دچار آسيب مي شد، بي ترديد جلوه سياسي انقلاب هم دچار آسيب مي‌شد در صورتيكه جمهوري اسلامي ايران از لحاظ سياسي رو به پيشرفت بوده و در عرصه جهاني تاثير گذار و فعال است.

رييس جمهور با طرح اين سوال كه چرا دنياي استكباري در كار ضد فرهنگي خود قوي و منسجم عمل مي‌كند ؛ گفت: نظام غرب مفاهيم را ساده و در دسترس قرار داده و دائما آن را ترويج مي كنند از اين رو در همه عرصه هاي اجتماعي ، سياسي و حتي اقتصادي هيچ كس عليه اين مفاهيم سخني به ميان نمي آورد بنابراين مي بايستي قبل از هر چيز مفاهيم اساسي فرهنگي خودمان را تبيين كرده و تصوير واحدي از آن ارائه دهيم.

دكتر احمدي نژاد افزود: دولت براي جبران اين كاستي ها در گام اول و در جريان سفرهاي استاني به دنبال ايجاد ذهنيت هاي مشترك در عرصه فرهنگ و ارائه تصويري واحد از فعاليت‌هاي فرهنگي است .

رييس جمهور هدف از فعاليت هاي فرهنگي را تربيت و هدايت انسان برشمرد و اظهار داشت : تربيت به معناي بالفعل كردن استعدادهاي الهي انسان و تنظيم رفتارها بر اساس موازين اسلامي و صحيح است.

دكتر احمدي نژاد تربيت و هدايت را نيازمند چند ويژگي دانست و اظهار داشت : فردي كه به دنبال انتقال ارزش ها و اخلاقيات اسلامي و الهي به ديگران است ابتدا بايد اين اخلاقيات را در وجود خود ايجاد كرده باشد ضمن اينكه انتقال ارزشها نيازمند عشق و محبت است با برخورداري از اين مولفه‌ها است كه تربيت و هدايت اثربخش و سازنده خواهد بود.

وي افزود: باورم اين است آن عاملي كه موعظه‌ها را اثر بخش مي كند، عشق ، ايمان و پيوستگي موعظه گر با امام و انسان كامل است. خارج از امام و خط ارتباط با امام هستي هيچ ارزشي براي اتكاء و معرفي وجود ندارد.

وي خاطر نشان كرد : هدايت زماني معنا پيدا مي كند كه هدف و قله حركت مشخص باشد انسان كامل قله كمال انساني است و انسان براي حركت در اين مسير، معياري جز امام و انسان كامل ندارد.

وي افزود: هدف اصلي از فعاليت هاي فرهنگي قرار دادن انسان در صراط مستقيم الهي است و صراط مستقيم غير از وجود نازنين امام عصر (عج) و انسان كامل نيست .

دكتر احمدي نژاد افزود: جمهوري اسلامي كه نظام متصل به امامت و ولايت است، ماموريت دارد تا بشريت را به امام هستي دعوت كند و در اين راستا اقتصاد، سياست و عمران و آباداني پشتوانه اين ماموريت محسوب مي شوند .

رييس جمهور با تاكيد بر اينكه زمان آن فرا رسيده كه به بشريت الگوي مناسبي براي رسيدن به كمال معرفي شود گفت: ملت ايران در مقابل نظام سرمايه داري كه موضوعاتي مانند دمكراسي ، اومانيسم و اصالت تمايلات انساني را به بشريت معرفي كرده و موجبات سقوط انسان را فراهم كرده است مي تواند بشريت را به خزانه الهي يعني بقيه الله دعوت كند.

دكتر احمدي نژاد با تاكيد بر اينكه بايد با ادبيات جهاني با ملت ها سخن بگوييم ؛ اظهار داشت : بايد اسلام ، انسان كامل ،‌حقيقت توحيد و جامعه جهاني را با زبان فهم امروز جهان، تبيين و معرفي كنيم .

وي با اشاره به تمركز شيطان براي دور كردن انسان ها از حقيقت امام هستي گفت : به فضل الهي ملت ايران از وسوسه شياطين و همه مدعيان دروغگو عبور كرده و حركت نوراني خود را تا رسيدن به قله هاي كمال با قدرت و درخشندگي ادامه خواهد داد .

رييس جمهور تصريح كرد : دشمنان امروز توحيد، كه سرسخت ترين ، فريبكارترين و با نفوذترين در طول تاريخ هستند در آستانه سقوط و اضمحلال قرار دارند و به فضل الهي روز غلبه حق بر باطل خواهد رسيد.

در ابتداي اين ديدار تعدادي از روحانيون و اساتيد حوزه هاي علميه با بيان اينكه دولت دهم همواره در مسير تقويت رابطه خود با علما و روحانيون بوده خواستار فراهم شدن زمينه اي از سوي دولت در جهت ارائه تبليغات روحانيت كه نتايج فرهنگي را در جامعه به همراه خواهد داشت پرداختند و به مسائل و مشكلات فرهنگي و راهكارهايي نيز اشاره كردند.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





برچسب ها : نظر احمدي‌نژاد در مورد ستون فقرات فعاليت‌هاي فرهنگي, ,