غلبه اراده الهي برتدابير استكباري

سيدعلي ابراهيمي
گردباد سهمگيني كه اين ايام سرزمين فراعنه را زيرپا گرفته است هيچگاه براي كسي كه خود را عزيز مصر مي پنداشت قابل تصور هم نبود. رؤياي موروثي ساختن حكومت نه تنها لباس تعبير به تن نپوشيد كه به كابوسي دهشتناك براي مبارك مبدل گشت. شايد او نيز به فكر تأسيس سلسله اي شبيه به آل سعود بود. اگر چه خرمن آرزوهاي وي دركمتر از بيست روز آتش گرفت و نابود شد.

با اين حال وراي نگاه اميدوارانه اي كه به تحولات مصر معطوف شده، ساده انگاري است كه جريان حسني مبارك را تمام شده تلقي نموده و با خاطري آسوده درانتظار حكومتي ضدامپرياليستي روزگار بگذرانيم. كشور اهرام از ديرباز به خاطر موقعيت استراتژيك خويش همواره سوگلي آمريكا و اذنابش درخاورميانه محسوب شده و پر واضح است كه دنياي استكبار با تمام قوا در جهت حفظ چنين موهبتي گام برداشته و به انواع دسايس و حيل متوسل شده تا مصر نيز شبيه ايران، به ميوه اي ممنوعه براي بلوك غرب تبديل نگردد.
نكته مهمي كه درشرايط فعلي حائز اهميت بوده اين است كه اتاق فكر اين انقلاب ارزشمند بايد در اختيار جريانهاي مبارزي قرارگيرد كه با بهره مندي از بصيرت اسلامي و خاستگاه مردمي بتواند اين نهضت عظيم را به سرانجام رساند، دولت موقت را خلع يد نموده و به دستاوردي كمتر از برچيده شدن سيطره آمريكا و اسرائيل قانع نشود. بايد توجه داشت فعل و انفعالات حكومتي فقط ازكانال انتخابات مردمي محقق گردد. انتخاباتي سالم و حقيقي نه رويدادي شبيه به آنچه درتجزيه سودان تحميل شد و طي آن همه پرسي بهت آور، فقط براي مردم جنوب حق رأي قائل شده و براي اهالي شمال كه اغلب مسلمان بودند حقي لحاظ نكردند.
حساسيت موضوع از آنجا معلوم مي شود كه هر نهضتي درآغاز راه آنچه را كه مي خواهد و آنچه را كه نمي خواهد، بايد بشناسد. درغير اين صورت ممكن است عمرو عاصهاي امروزي با جابجايي مهره ها يا ساز و كارهاي به اصطلاح دمكراتيك مورد نظر خويش، انقلاب مصر را از مسير اصلي منحرف كرده و ازطريق به قدرت رساندن فردي دست آموزتر از حسني مبارك به نعم المطلوب رسيده و اين بار شرايطي ترسيم نمايند كه به مراتب اسفناك تر از گذشته باشد، تا مسلمانان ساير بلاد نيز رؤياي انقلاب را در سر راه ندهند.
سكانس اول از شكل برخورد ايادي استكبار با اين واقعه شگرف بلاشك مقابله نرم خواهد بود و براي اين اهداف نيز اغلب گزينه ها درحل بررسي است. نشست هاي فوق العاده اي كه مقامات ارشد واشنگتن - تل آويو بصورت مداوم با مشاورين و استراتژيست هاي سياسي و امنيتي خويش برگزار مي كنند در راستاي اين مهم است.
از شگردهاي لابي صهيونيزم براي ورود به اين قضايا مي توان به ژست ميانجي گري آمريكا اشاره كرد كه عليرغم رويكردهاي دوگانه بخصوص نسبت به جوامع اسلامي، با هدف «كنترل انقلاب مصر» و «ضرورت انتقال سازمان يافته قدرت طي يك جدول زماني مشخص» صورت مي پذيرد.
انتظار به حقي كه از گروهها و تشكلهاي اسلامي خاصه علماي الازهر و جمعيت اخوان المسلمين مي رود هوشياري و ذكاوت ايشان در اين گذار تاريخي است. به تعبير مقام معظم رهبري درنماز جمعه اخير تهران؛ «يك نظام وابسته با خروج مهره هاي آشكارش ساقط نمي شود و اگر بجاي آن مهره ها، هم پالگيهاي آنها جايگزين شوند رويدادي عوض نشده و دام فريب كماكان در برابر ملت گسترده است.» اين روزها مي توان به عينه تحقق وعده الهي و پيروزي اراده الهي بر تدابيرشيطاني را مشاهده كرد؛«ما اراده كرديم تا بر مستضعفان زمين نعمت بخشيده و آنان را پيشوايان و وارثان زمين قرار دهيم.» (سوره مباركه قصص- آيه پنجم)


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





برچسب ها : غلبه اراده الهي برتدابير استكباري, گردباد سهمگيني كه اين ايام سرزمين فراعنه را زيرپا گرفته است هيچگاه براي كسي كه خود را عزيز مصر مي پنداشت قابل تصور هم نبود, ,