واکنش ايران به اقدام اخير دولت سنگال

 

وزارت امور خارجه كشورمان با صدور بيانيه‌اي در واكنش به بيانيه قطع رابطه ديپلماتيك سنگال با ايران، اين اقدام را فاقد توجيه و دليل منطقي خواند و اعلام كرد: به نظر مي‌رسد اين اقدام تحت تأثير عوامل ديگري صورت گرفته است

به گزارش خبرگزاري فارس، وزارت امور خارجه كشورمان در ارتباط با قطع رابطه ديپلماتيك سنگال با ايران بيانيه‌اي صادر كرد كه به شرح زير است.

وزارت امور خارجه جمهوري اسلامي ايران بيانيه قطع رابطه ديپلماتيك سنگال با كشورمان را با كمال تعجب مشاهده كرد. انتشار اين بيانيه در حالي صورت مي‌گيرد كه پس از رفت و آمدهاي اخير منجر به مذاكرات داكار، مقامات سياسي و نظامي دو كشور بر پايان تمامي سوء تفاهمات موجود و لزوم گسترش روابط فيمابين تأكيد كردند.

در اين راستا توافقات جديدي نيز بين دو كشور به منظور توسعه هر چه بيشتر روابط به عمل آمد. در پرتو مذاكرات صريح و شفاف صورت گرفته در سفر دي ماه سالجاري علي‌اكبر صالحي وزير امور خارجه جمهوري اسلامي ايران با عالي‌ترين مقامات سنگال از جمله شخص رئيس جمهور آن كشور، كليه ابهامات فيمابين رفع شده و احترام به امنيت داخلي يكديگر، وجود اراده جدي طرفين مبني بر ارتقاء سطح مناسبات در تمامي زمينه‌ها مورد تأكيد قرار گرفت.

صدور بيانيه هيئت دولت سنگال مبني بر رفع سوء تفاهمات و عادي شدن روابط و تصريح شخص عبداله واد رئيس جمهور اين كشور در خصوص گشوده شدن فصل جديدي در روابط دو كشور و به دنبال آن بازگشت سفير سنگال به تهران، دليلي بر عادي شدن روابط دو كشور تلقي شد.

بر اين اساس اقدام اخير دولت سنگال از نظر جمهوري اسلامي ايران هيچ دليل و توجيه منطقي نداشته و به نظر مي‌رسد تحت تأثير عوامل ديگري صورت گرفته است.

جمهوري اسلامي ايران بار ديگر بر اولويت توسعه مناسبات همه جانبه با تمامي كشورهاي آفريقايي به عنوان يك اصل خدشه ناپذير در سياست خارجي خود تأكيد كرده و پايبندي خود را به كليه تعهدات و توافقات قبلي براساس روابط مبتني بر اصل احترام متقابل با همه كشورهاي آفريقايي اعلام مي‌كند.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





برچسب ها : واکنش ايران به اقدام اخير دولت سنگال, وزارت امور خارجه كشورمان با صدور بيانيه‌اي در واكنش به بيانيه قطع رابطه ديپلماتيك سنگال با ايران, اين اقدام را فاقد توجيه و دليل منطقي خواند و اعلام كرد: به نظر مي‌رسد اين اقدام تحت تأثير عوامل ديگري صورت گرفته است, ,