تلاش مرکل برای توجیه دیدار وزیرش با احمدی نژاد

 

 تابناک: سخنگوي آنجلا مركل، صدر اعظم آلمان اعلام كرده است كه ديدار «گويدو وستروله»، وزير خارجه اين كشور با رئيس جمهوری ايران بدون اطلاع خانم مركل صورت گرفته است

 
به گزارش «تابناک»، اين واكنش سخنگوي صدر اعظم آلمان، در حالي صورت مي گيرد كه رسانه هاي ضد ايران، از جمله گروهک تروریستی منافقين، به انتقاد از سفر وزير خارجه آلمان به ايران پرداخته اند.
 
بنا بر این گزارش، دفتر صدر اعظم آلمان اعلام كرده است: هر چند خانم مرکل از سفر وزير خارجه اين كشور به ايران آگاه بوده، ولی نمي دانسته است كه وستروله در اين سفر با محمود احمدي نژاد، رئيس جمهور ايران نيز ديدار خواهد كرد.
 
سخنگوي دفتر مركل همچنين افزوده است: سرانجام در چنين مواقعي مخالفان و موافقان بسیاري براي چنين ديدارهايی پيدا مي شود. 
 
اين در حالي است كه روزنامه آمريكايي نيويورك تايمز هم در گزارشي به نقل از حسن قشقاوي، معاون وزير خارجه كشورمان نوشته است: سفر وستروله به ايران نشان از شكست سياست هاي اتحاديه اروپا در ايران دارد، زيرا پيش از اين، اتحاديه اروپا اعلام كرده بود كه هيچ يك از وزراي خارجه كشورهاي عضو اتحاديه اروپا حق نخواهند داشت به ايران سفر كنند. 
 
قشقاوي افزوده بود، چنين سفري حكايت از شكست چنين سياستي است.
    
ذكر این لازم است كه در اوج تخاصمات سياسي بين دو كشور در سال گذشته، مبادلات اقتصادي دو كشور 20 درصد رشد داشته است. همچنين اتاق مشترك بازرگاني ايران و آلمان در این باره گزارش داد: در چهار ماهه نخست سال 2010، ارزش مبادلات تجاري ميان ايران و آلمان به 8.1 ميليارد دلار رسيد.
 
بنابراین، با نيم‌نگاهي به سير صعودي حجم مبادلات اقتصادي ايران ـ آلمان و نگاه موجود طرفين به يكديگر به نظر مي‌رسد كه دولت ايران همزمان با افزايش حجم اين مبادلات، تلاش دارد، با وابسته كردن صنايع اصلي آلمان‌ها به بازار خود بر توان تأثيرگذاري بر كشوري كه در قلب اروپا قرار گرفته است، بيفزايد.
 
شايد به همین دلیل بود كه علی اکبر صالحي در كنفرانس مطبوعاتي با وستروله گفت: «در روابط ايران و آلمان، نگاه ما به آينده است و با گذشته كاري نداريم، ما به آينده روابط بسيار اميدواريم.» و وزير امور خارجه آلمان نیز تأكيد كرد: «مي‌خواهيم تبادل نظر با ايران را در فرصت‌هاي آينده پيگيري كنيم و در اين باره، قرار ملاقات هایی گذاشته‌ايم و با علاقه به گفت‌وگو‌هاي آينده مي‌نگريم.»

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





برچسب ها : تلاش مرکل برای توجیه دیدار وزیرش با احمدی نژاد, سخنگوي آنجلا مركل, صدر اعظم آلمان اعلام كرده است كه ديدار «گويدو وستروله», وزير خارجه اين كشور با رئيس جمهوری ايران بدون اطلاع خانم مركل صورت گرفته است, ,