سخني از امام كه "امامي كاشاني" را تكان داد

 

دانشگاه تهران، آدينه اين هفته نيز كانون گردهمايي عاشقان الله در آيين سياسي عبادي نماز جمعه تهران بود كه به امامت آيت الله امامي كاشاني اقامه شد كه با حاشيه هاي خاصي همراه بود.  
   
 
** به گزارش ايرنا، ساعت حوالي 12:20 ظهر امروز بود كه با پايان سخنراني هاي قبل از خطبه‌ها، آيت الله امامي كاشاني پشت تريبون نماز جمعه قرار گرفت و با شعار 'صل علي محمد يار امام خوش آمد' مورد استقبال قرار گرفت.

** حضور خطيب جمعه در جايگاه سخنراني با ابراز احساسات و تجديد پيمان مردم بيدار و با بصيرت تهران با ولي امر مسلمين همراه بود و در اين ميان شعارهايي در حمايت از دولت خدمتگزار سر داده مي شد.

** ' خامنه اي رهبر است، وارث پيغمبر است'، 'خامنه اي زنده باد، احمدي پاينده باد' و 'ما اهل كوفه نيستيم، علي تنها بماند' و مرگ بر آمريكا از جمله شعارهايي بود كه نمازگزاران با قوت و صلابت در ميعادگاه نماز جمعه آن را سر مي دادند.

** مردم انقلابي تهران دقايقي پيش از آن و با شنيدن تازه ترين اظهارات مداخله جويانه باراك اوباما، رييس جمهوري آمريكا شعار 'مرگ بر آمريكا' را سر داده بودند؛آنجا كه مجري مراسم، از اعلام حمايت دوباره اوباما از ضد انقلاب ها خبر داد.

** مردم انقلابي تهران در ادامه با مجري مراسم كه مي گفت دنياي استكبار و استعمار نمي توانند افكار عمومي جهان را از خيزش انقلابي مردم منطقه منحرف كنند هم نوا شدند و در ابراز نفرت خود از رژيم بي ريشه اسراييل غاصب، يكصدا شعار 'مرگ بر اسراييل' را سر دادند.

** عبارات مقدس 'الله اكبر' و 'بقية‌الله' در كنار تصاوير امام راحل و مقام معظم رهبري در جايگاه خطيب جمعه جلوه خاصي دارد و اين شايد از پيامهاي نماز جمعه است، حلقه و توسل امت اسلامي به ريسمان محكم الهي با نگاهي اميدوارانه به ظهور مهدي موعود(عج) كه درياي خروشان ملتهاي اسلامي اين روزها نويد ظهور و موج اصلي عدالت و سعادت بشريت به دست حضرتش را مي دهد.

** فرازهايي از سخنان مقام معظم رهبري در پارچه نوشته هايي در محل آيين سياسي عبادي نصب شده بود كه كاملا با حال و هواي امروز جهان اسلام متناسب بود ، بر روي اين پارچه نوشته ها مي خوانيم: 'ايستادگي در برابر توطئه هاي آمريكا و اسراييل، آنان را از غلبه بر ملت ايران مأيوس خواهد كرد' و 'نگذاريد استكبار حركت عظيم ملتها را مصادره كند'.

** عزت الله ضرغامي، رييس سازمان صداو سيما سخنران قبل از خطبه هاي نماز جمعه بود كه در ميانه سخنانش بخش هايي از ديدگاههاي صاحب نظران جهان اسلام را نقل مي كرد كه حاكي از اعتقاد آنان به روح اسلامي حركت و خيزش ملتهاي منطقه بود.

** آيت الله امامي كاشاني نيز محور خطبه نخست خود را به بحث در باب تفكر و تامل اختصاص داد و نيز بحثي اخلاقي سياسي درباره تحولات روز كشور داشت كه با ابراز تاسف وي از تحركات جريان ضد انقلاب و سران آنها همراه بود.
عضو مجلس خبرگان رهبري در خطبه دوم نماز جمعه تهران نيز به تحولات و مسايل جهان اسلام پرداخت.

** خطيب جمعه تهران خاطره اي از زمان جنگ تحميلي نيز براي نمازگزاران طرح كرد كه پيام صريحي به سران فتنه و طرفداران آنها داشت. آيت الله امامي كاشاني مي گفت كه در زمان دوران دفاع مقدس، صدام در توجيه حمله خود به ايران به كشورها نماينده مي فرستاد و ايران نيز حركت مشابهي داشت. در اين ميان آيت الله امامي كاشاني از سوي شهيد رجايي مامور شد به هندوستان و پاكستان برود.

** آيت الله امامي كاشاني از ديدار خود با وزير امور خارجه وقت هندوستان كه پس از يك سخنراني بني صدر عليه نظام انجام شد، گفت: وزير خارجه هند به ما مواضع بني صدر را يادآور شد كه من خيلي خجالت كشيدم.
در بازگشت به كشور، به امام (ره) عرض كردم كه در اين ديدار خجالت كشيدم اما در محضر امام متاثر نيز شدم و اشكم جاري شد.
امام در اين ديدار به من گفت: ناراحت نشو، اين انقلاب پيش مي رود؛ هر كدام از 'ما' با اين انقلاب مخالفت كنيم خودمان از بين خواهيم رفت.' (نمازگزاران با تكبير اين فراز از سخنان امام راحل را سخن و كلام خويش دانستند)
آيت الله امامي كاشاني در ادامه اظهار داشت: در آن ديدار كلمه 'ما' مرا تكان داد كه البته اكنون دارم معناي سخن آن روز امام و مقصود وي از 'ما' را مي فهمم ( اشاره به اقدامات سران ضد انقلاب ) ؛ واقعا خدا عاقبت همه ما را ختم به خير كند و خدا آنهايي را كه چنين شدند به صراط مستقيم هدايت كند.

** حركت رسانه ها بر مسير اخلاق و نمايش تابلوي زيبا از انقلاب اسلامي به جهان و نيز اشاره به بيداري اسلامي در منطقه و محكوميت ظلم حاكمان برخي كشورها در كشتار مردم كشور خود از ديگر فرازهاي سخنان خطيب جمعه تهران بود كه در ميان مستمعين اين كلام ها و سخن ها، چهره آشنايي به نام علي اكبر صالحي، وزير امور خارجه نيز ديده مي شد.

** ساعت حوالي 13:13 بود كه خطيب جمعه تهران پس از دعا براي تعجيل در فرج حضرت ولي عصر(عج) ، رهايي مردم مظلوم كشورهاي منطقه از جمله ليبي از ظلم ظالمان را از خداوند متعال مسالت كرد و خطيب جمعه و نمازگزاران در ساعت 13:23 در پايان دو ركعت نماز عشق الهي و تبعيت از نبي (ص)، امام (عليهم السلام) و ولي امر مسلمين، فرياد الله اكبر و برائت از مظاهر شرك و كفر را سر دادند. 


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





برچسب ها : دانشگاه تهران, آدينه اين هفته نيز كانون گردهمايي عاشقان الله در آيين سياسي عبادي نماز جمعه تهران بود كه به امامت آيت الله امامي كاشاني اقامه شد كه با حاشيه هاي خاصي همراه بود, سخني از امام كه "امامي كاشاني" را تكان داد, ,