آمادگی پنتاگون برای حمله نظامی به لیبی

 

یک مقام ارشد نظامی آمریکا با اشاره به احتمال حمله به لیبی، تاکید کرد که وزارت دفاع آمریکا همه گزینه ها را درباره وضعیت فعلی لیبی روی میز قرار داده است

به گزارش رجانيوز به نقل از شبکه العالم، یک مقام ارشد نظامی آمریکا اعلام کرد: "پنتاگون" در حال بررسی همه گزینه های احتمالی، برای تعامل با وضعیت کنونی کشور لیبی است.

پایگاه خبری شبکه سی ان ان آمریکا با خودداری از افشای نام این مسئول پنتاگون، تاکید کرد که این مقام نظامی به طور مستقیم با طرحهای کنونی وزارت دفاع آمریکا درباره لیبی ارتباط دارد.

این منبع می افزاید: وظیفه ما این است که گزینه های نظامی را قابل اجرا کنیم؛ ما در وضعیت کنونی به این موضوع می اندیشیم و گزینه هایی را که ممکن است رییس جمهور لازم داشته باشد در اختیار وی می گذاریم.

این مقام آمریکایی خاطرنشان کرد: طرح های اولیه برای گزینه های نظامی و مطرح در مقابل اوباما در چارچوب اولویت های آمریکا مبنی بر حمایت از شهروندان و منافع آمریکا و توقف خشونت علیه شهروندان غیرنظامی لیبی قرار دارند.

این مقام ارشد نظامی آمریکا در ادامه از اظهارنظر درباره نقش نیروهای آمریکایی درحمله احتمالی به لیبی خودداری کرد.

وزارت امور خارجه آمریکا تاکنون از ارتش نخواسته است برای کمک جهت خارج کردن غیر نظامیان از لیبی وارد عمل شود، اما رسانه های این کشور به نقل از برخی از مقامات آمریکایی اعلام کرده اند که در داخل دولت آمریکا درباره استفاده از ارتش کشمکش شدیدی در جریان است، چراکه این نگرانی وجود دارد که لشکر کشی به لیبی موجب نا امنی بیشتر این کشور شود.
 


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





برچسب ها : آمادگی پنتاگون برای حمله نظامی به لیبی, یک مقام ارشد نظامی آمریکا با اشاره به احتمال حمله به لیبی, تاکید کرد که وزارت دفاع آمریکا همه گزینه ها را درباره وضعیت فعلی لیبی روی میز قرار داده است, ,