آتش سوزی ده‌ها مغازه لوازم خودرو در شوش

 

یكی از مراكز فروش قطعات بدنه خودرو در خیابان شوش شرقی شب گذشته دچار آتش‌سوزی شد 

 

به گزارش برنا،وقوع این آتش‌سوزی در ساعت 19:28 دیشب از طریق تلفن 125 به ستاد فرماندهی سازمان آتش‌نشانی تهران گزارش شد كه بلافاصله نیروهای عملیاتی ایستگاه 13 و نیز ایستگاه‌های 3 و 4 روانه محل حادثه در خیابان شوش شرقی، پشت میدان تره و بار شدند.

با توجه به گسترده بودن آتش‌سوزی بدنبال اعزام این نیروها، آتش‌نشانان ایستگاه‌های 1، 21، 24، 14، 79 و 5 به همراه خودروهای تانكر 30 هزار لیتری حامل آب از ایستگاه‌های 21، 37، 83 و نیز یك دستگاه خاور حامل دستگاه‌های تنفسی به محل این حادثه اعزام شدند.

خوشبختانه تلاش  آتش‌نشانان موجب شد از سرایت بیشتر آتش به اطراف و دیگر اماكن مجاور جلوگیری شده و درنهایت شعله آتش درهمان نیمه شب گذشته مهار و كاملا خاموش شود.

علی شریفی فرمانده عملیاتی ایستگاه 13 آتش‌نشانی درباره این آتش‌سوزی گفت: به محض اینكه زنگ اعلام حادثه ی ایستگاه به صدا درآمد درحالیكه از محل ایستگاه به طرف محل آتش‌سوزی در حال حركت بودیم من دود بسیار زیادی را از فاصله ی دور مشاهده كردم و همان موقع به حسب تجربه حدس زدم كه آتش‌سوزی بسیار گسترده است و بنابراین با بی سیم خودروی آتش‌نشانی از ستاد فرماندهی سازمان درخواست كردم تا نیروهای كمكی از سه ایستگاه دیگر، تانكر آب ونیز عوامل اورژانس و نیروی انتظامی سریعا به محل حادثه اعزام شوند.

سید تقی رضوانی جانشین معاون عملیات سازمان آتش‌نشانی تهران كه از همان لحظات اولیه در محل آتش‌سوزی حضور یافته بود در مورد این حادثه گفت:
مكان آتش‌سوزی سوله‌ای به وسعت 800 متر مربع بود كه در آن حدود 15 مغازه فروش قطعات بدنه انواع خودروها قرار داشت و مملو از گلگیر، سپر و دیگرقطعات بدنه خودرو بود.

وی افزود: زمانی كه نیروهای آتش‌نشانی به محل رسیدند تمام سوله غرق در شعله‌های آتش بود و هر لحظه می‌رفت كه به اماكن مجاور نیز سرایت كند كه خوشبختانه با تلاش آتش‌نشانان و عملیات از چند محور شمالی، جنوبی و شرقی از بیرون و داخل سوله موفق شدند شعله‌های آتش را در همان محل آتش‌سوزی مهار و  خاموش كنند.

رضوانی ادامه داد: در مجاورت محل آتش‌سوزی، پاركینگی به وسعت یك هزار مترمربع و مملو از خودرو و لوازم فرسوده خودرو مانند صندلی و. .. و هم چنین یك انبار بزرگ كارتن رنگ و دیگر مواد سریع الاشتعال مانند تینر وجود داشت كه با سرعت عمل آتش‌نشانان و مهارسریع این آتش‌سوزی هیچ خسارتی به آنها وارد نشد.

هم چنین نیروهای آتش‌نشانی نگذاشتند شعله‌های این آتش‌سوزی به مغازه‌های خیابان شوش كه پر از لوازم و اجناس اشتعال زا بود سرایت كند.

جانشین معاون عملیات آتش‌نشانی با اشاره به اینكه در این حادثه به هیچ كس آسیب جانی نرسید، در مورد علت این حادثه گفت: با خاموش شدن آتش‌سوزی، گروهی از كارشناسان آتش‌نشانی هم اكنون در حال بررسی به منظور تعیین دقیق میزان خسارات وارده و نیز علت وقوع آن هستند.

وی به شهروندان توصیه كرد كه در زمان وقوع هرگونه حادثه و آتش‌سوزی از تجمع در اطراف این محل‌ها جدا خودداری كنند چرا كه این كار موجب جلوگیری از فعالیت نیروها در هنگام خاموش كردن آتش و نیز امدادرسانی به حادثه دیدگان می‌شود.

رضوانی هم چنین به تمامی مغازه داران و كاسبان توصیه كرد كه ضمن رعایت اصول ایمنی انبار داری در اماكن و انبار‌های خود، طوری كالاهای خود را در داخل آنها بچینند و نیز مغازه‌های خود را ایمن‌سازی كنند كه درصورت وقوع حادثه، آتش به اماكن و مغازه‌های مجاور سرایت نكند.

متاسفانه بارها مشاهده شده است كه چینش كالا‌ها درداخل مغازه‌ها به نحوی است كه با كوچك ترین آتش‌سوزی ضمن گسترده شدن آن در داخل، شعله‌های آتش به سرعت به دیگر مكان‌ها سرایت كرده و باعث ایجاد یك آتش‌سوزی بزرگ و غیرقابل كنترل و در نهایت بروز خسارات سنگین مالی و جانی می‌شود.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





برچسب ها : آتش سوزی ده‌ها مغازه لوازم خودرو در شوش, یكی از مراكز فروش قطعات بدنه خودرو در خیابان شوش شرقی شب گذشته دچار آتش‌سوزی شد, ,