نمادهاي فراماسونري از ايستگاه‌هاي اتوبوس جمع‌آوري شد

 

نمادهاي فراماسونري كه به صورت گسترده در ايستگاه‌هاي تازه تأسيس اتوبوس شهر تهران نصب شده بود، جمع آوري شد

به گزارش فارس، شهرداري تهران طي چند ماه اخير اقدام به نصب نمادهاي فراماسونري در ايستگاه‌هاي مترو و اتوبوس كرده بود.

البته به گفته مسئولان شهري اين نمادها فراماسونري نيست ولي براي اينكه سوء تفاهم برطرف شود اين نمادها در شهر اصلاح مي‌شود.

يكي از نمادهاي فراماسونري علامت و نماد "چشم جهان بين " است كه به صورت يك هرم و چشم در رأس آن است؛ اين نماد مربوط به يكي از خدايان مصر باستان بوده است و روي دلار آمريكا هم وجود دارد و شهروندان به صورت بسيار آشكار اين نماد را در ايستگاه‌هاي اتوبوس شهر تهران شاهد بودند و كاملاً هم ملموس بود.

نخستين فراماسونري در ايران به دوران ناصر الدين شاه قاجار برمي‌گردد ولي در دوره محمدرضا پهلوي به دليل گسترش روابط سياسي ايران با غرب به ويژه انگلستان لژهاي فراماسونري فراواني در ايران تأسيس شد و نفوذ فراماسون‌ها در سياست ايران به شدت گسترش پيدا كرد، هرچند هيچ يك از افراد سرشناس خانواده پهلوي دست كم به طور رسمي عضو هيچ لژ فراماسونري نبودند ولي بسياري از رجال سياسي، نخست وزيران، وزيران، نمايندگان مجلسين و فعالان سياسي از فراماسون‌هاي سرشناس بودند.

يك جريان مشكوك فرهنگي در سال‌هاي اخير در تكاپوي گسترش پديده شيطان پرستي برآمده است اما جريان ديگري كه وابستگي آن به غرب مشهود است، به نام "فراماسونري " وجود دارد؛ فراماسونري يا "فراموشخانه " كه داراي كانون‌هاي گسترده‌اي در جهان است اما داراي يك سيستم مديريت فراگير جهاني نيست ولي بر اركان دولت‌هاي جهان و اكثر وجوه زندگي سياسي، اقتصادي و فرهنگي جوامع، سلطه يافته است و بسيار هم آزادانه عمل مي‌كند.

اين كانون‌ها ريشه‌اي كهن در اروپاي غربي دارد؛ به افرادي كه عضو آن باشند "ماسون " و ساختماني كه مركز فعاليت آنهاست "لژ " مي‌گويند. كلمه ماسون به معناي بنّا و فراماسون به معناي بنّاي آزاد است.

*بايد دقت كنيم اين نمادها در شهر نصب نشود
---------------------------------------------------

البته محمد باقر قاليباف شهردار تهران دراين باره نصب اين نمادها در شهر مي‌گويد: همه دستگاه‌ها از جمله شهرداري تهران بايد دقت كنند كه از نمادهاي فراماسونري در شهر استفاده نكنند؛ اگر هم در جايي نمادي نصب شده، از دست در رفته است.

وي در ادامه مي‌گويد: بحث نمادهاي فراماسونري متعلق به تهران نيست و موضوعي عميق است كه در همه كشور و حتي كشورهاي ديگر نيز مورد توجه قرار دارد.

شهردار تهران مي‌افزايد: اين حركتي است كه سازمان دهي شده پيش مي‌رود و فكر مي‌كنم همه دستگاه‌ها از جمله شهرداري تهران بايد با اين موضوع با هوشمندي و دقت بيشتري كار كنند؛ اگر جايي نمادي وجود دارد از دست در رفته است.

* نمادهاي فراماسونري امحا مي‌شود
--------------------------------------------

همچنين محمد هادي ايازي سخنگوي شهرداري تهران درباره اين نمادها مي‌گويد: حتماً نسبت به امحاي نمادهاي فراماسونري اقدام مي‌كنيم

سخنگوي شهرداري تهران درباره نصب اين نمادها در شهر تصريح مي‌كند:بسياري از نمادهايي كه استفاده مي‌شود شايد تداعي كننده يك نماد منحرف مثل جريان فراماسونري باشد اما به طور كلي اصلاً اين موضوع مد نظر نبوده است.

ايازي با بيان اينكه يك شوراي فرهنگي و هنري در رأس اين كار با حضور افراد فرهيخته و صاحب‌نظر در مسائل فرهنگي و هنري وجود دارد،‌ مي‌گويد: اگر مواردي در اين زمينه وجود داشته باشد به آنجا ارجاع داده شده و آنها با بررسي‌هاي لازم نسبت به رفع آن اقدام مي‌كنند؛ همچنين قبل از نصب اين كميته اقدامات لازم را انجام مي‌دهد.

به گزارش فارس، البته مسئولان شهري درباره نصب اين نمادها واكنش‌هاي متفاوت و بعضا تندي از خود نشان دادند اما در نهايت با پي‌گيري‌هاي صورت گرفته اين نمادها از ايستگاه‌هاي اتوبوس و مترو جمع‌آوري شد. اميدواريم ديگر شاهد نصب اينگونه نمادها در شهر نباشيم.
 


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





برچسب ها : نمادهاي فراماسونري از ايستگاه‌هاي اتوبوس جمع‌آوري شد, نمادهاي فراماسونري كه به صورت گسترده در ايستگاه‌هاي تازه تأسيس اتوبوس شهر تهران نصب شده بود, جمع آوري شد, ,