سقوط قريب‌الوقوع محمود عباس

 

رئيس مركز پژوهشي باحث در بيروت "محمودعباس " را براي رهبري ملت فلسطين مناسب ندانست و گفت: پايان روند سازش سرنگوني رئيس تشكيلات خودگردان را بدنبال دارد

"وليدمحمدعلي " در گفت‌وگو با فارس، در ارتباط با سرنگوني رژيم حسني مبارك و تأثيرات آن بر تشكيلات تحت امر عباس در رام الله گفت: مسلما سرنگوني حسني مبارك تأثيرات زيادي بر مسائل فلسطين به جاي خواهد گذاشت كه اولين آن را مي‌توان كاهش فشارها بر نوار غزه و جنبش حماس دانست به طوري كه هم اكنون شاهد كمرنگ شدن محاصره نوار غزه هستيم.

* مصر جديد رويكرد مثبتي به محور مقاومت منطقه دارد

رئيس مركز پژوهشي باحث با اشاره به عبور دو فروند ناو جنگي ايران از كانال سوئز و پهلو گرفتن آن در ساحل سوريه گفت: در زمان حسني مبارك به كشتي حامل كمك‌هاي بشردوستانه ايران اجازه داده نشد كه به سواحل نوار غزه نزديك شود. اما پس از سقوط مبارك به دو فروند ناو جنگي ايراني اجازه داده شد كه از كانال سوئز عبور كند. اين موضوع نشان مي‌دهد، مصر جديد رويكرد مثبتي به محور مقاومت در منطقه دارد.

*ناامن شدن جنوب فلسطين اشغالي

وي افزود: از ديگر تأثيرات پيروزي انقلاب مصر آن است كه پروژه‌هاي رژيم صهيونيستي در جبهه جنوبي نامطمئن شده است. چراكه پس از جنگ 33 روزه تل‌آويو فرودگاه‌ها و پايگاه‌هاي استراتژي خود را به جنوب فلسطين اشغالي منتقل كرد اما اكنون كه انقلاب مردم مصر به پيروزي رسيده، رژيم صهيونيستي نسبت به امنيت ملي خود نامطمئن شده است.

*ادامه يافتن حيات پيمان "كمپ ديويد " بعيد است

رئيس مركز پژوهشي باحث با بيان اينكه انتقال گاز مصر به اسرائيل و تمام قراردادهاي نظامي و امنيتي قاهره - تل‌آويو عليه مقاومت عملا به حالت تعليق درآمده است، گفت: پس از برگزاري اولين انتخابات آزاد بعيد به نظر مي‌رسد كه بيان كمپ ديويد همچنان به حيات خود ادامه دهد.

*پايان روند سازش سرنگوني محمود عباس را بدنبال دارد

وي در ارتباط با سرنگوني مبارك و تأثير آن بر سرنوشت رئيس تشكيلات خودگردان فلسطين گفت: وقتي كه روند سازش با رژيم صهيونيستي و پيمان كمپ ديويد از بين برود تمام پيمان‌هايي كه به دنبال آن منعقد شده مثل پيمان اسلو از بين خواهد رفت. يكي از پيامدهاي پيمان اسلو وجود محمود عباس در رأس هرم تشكيلات خودگردان فلسطين است. در حقيقت، صهيونيست‌ها محمودعباس را براي اين سمت تعيين كرده‌اند. چرا كه ويژگي‌هاي شخصي و سوابق مبارزاتي محمودعباس آن گونه نيست كه بتواند رهبري ملت فلسطين را به عهده بگيرد. به هر حال چنانچه روند سازش با رژيم صهيونيستي از بين برود رهبران اين جريان از جمله محمود عباس نيز سرنگون خواهند شد.

*تظاهركنندگان فلسطيني خواستار لغو پيمان اسلو شدند

اين كارشناس فلسطيني در پاسخ به اين سؤال آيا ملت فلسطين عليه محمود عباس اقدام به برپايي تظاهرات خواهند كرد؟ گفت: چندي قبل تشكيلات خودگردان فلسطين از مردم ساكن رام‌الله خواسته بود تظاهراتي براي پايان دادن به شكاف ميان گروه‌هاي فلسطيني برپا كنند. هدف تشكيلات خودگردان فلسطين آن بود كه جنبش حماس را مسئول ادامه يافتن اختلاف ميان گروه‌هاي فلسطيني معرفي كند. اما يكي از شعارهايي كه در اين تظاهرات خيلي قابل توجه بود، لغو پيمان اسلو است.

*سرنگوني ناگهاني محمود عباس

وي افزود: محمود عباس مانند ساير كشورها رياست دولت را ندارد. بلكه رياست او ناشي از يك پروژه صهيونيستي است. وقتي كه پروژه سازش يا رژيم صهيونيستي سقوط كند، حاميان اين روند از جمله محمود عباس نيز سقوط خواهد كرد و اين سقوط ناگهاني خواهد بود.


*روند سازش بزودي از بين مي‌رود

محمدعلي در پايان تصريح كرد: روند سازش به زودي از بين خواهد رفت. چندي قبل شوراي امنيت در محكوميت ادامه يافتن شهرك سازي صهيونيست‌ها مي‌خواست‌ قطعنامه‌اي را تصويب كند اما آمريكا آن را وتو كرد. پس از اين اقدام كاخ سفيد ديگر هيچ كس حتي حاميان سازش از روند مذاكرات صلح تشكيلات خود فلسطين و اسراييل حمايت نكردند.
 


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





برچسب ها : سقوط قريب‌الوقوع محمود عباس, رئيس مركز پژوهشي باحث در بيروت "محمودعباس " را براي رهبري ملت فلسطين مناسب ندانست و گفت: پايان روند سازش سرنگوني رئيس تشكيلات خودگردان را بدنبال دارد, ,