آرامش كشور پس از هدفمندي يارانه‌ها فتنه‌گران را به طراحي سناريوي جديد واداشت؛

به‌دنبال ناكامي جريان فتنه از ايجاد تنش و نارضايتي در جامعه به‌ويژه در مقطع شروع اجراي طرح هدفمند كردن يارانه‌ها، اتاق فكر اين جريان متشكل از چند تن از اعضاي ارشد احزاب منحله مشاركت و سازمان مجاهدين و دو تن از نمايندگان كانديداهاي شكست‌خورده انتخابات 88، در جلسه‌اي اضطراري علت اين ناكامي و آرامش موجود در جامعه و مردم را مورد بحث و بررسي قرار دادند.

به گزارش رجانيوز، در اين جلسه بر ضرورت استفاده از عنصر محوري و عملياتي كه با امكانات مالي فراوان بتواند در روند اجراي طرح ملي هدفمند كردن يارانه‌ها تأثير منفي بگذارد، تأكيد و كانديداهاي مختلفي در اين زمينه مطرح شدند.
 
اصلي‌ترين كانديداي مورد نظر اين اتاق فكر، مهدي هاشمي رفسنجاني بود كه به‌دليل تخلفات متعدد قبل و بعد از انتخابات و اعترافات برخي نزديكان و شركاي مجرم خود ترجيح داد از حدود يك سال و نيم قبل به خارج از كشور فرار كند و تا زمان مساعد شدن فضاي بازگشت و فروكش كردن و فراموش شدن موج اعترافات تكان‌دهنده عليه او در افكار عمومي، لندن نشين شود.
 
در اين جلسه همچنين پيشنهادهاي مختلفي در مورد نحوه بازگرداندن مهدي هاشمي به كشور مطرح شد و حاضران، بهترين مقطع زماني را براي بازگشت، شرايط فعلي تشخيص دادند، با اين حال، دو ملاحظه جدي نيز در اين زمينه مطرح شد.
 
بر اساس ملاحظه اول كه تقويت كننده سناريوي بازگشت مهدي هاشمي است، فضاي كنوني بيش از هر زمان ديگري به ثبات و آرامش نياز دارد و مسئولين براي ايجاد بستر مناسب به‌منظور اجراي هدفمند كردن يارانه‌ها، تمايلي به پيگيري پرونده مهدي هاشمي ندارند و او نيز مي‌تواند در كنار استفاده از نفوذ خانوادگي خود به سادگي از چنگ عدالت بگريزد.
 
اما ملاحظه ديگر به‌نوعي در مقابل سناريوي بازگشت مهدي هاشمي است. بر اين مبنا، با توجه به مصاحبه‌هاي اخير و اظهارنظرهاي مسئولين قضايي كه در آن‌ها تأكيد شده بود پرونده مهدي هاشمي، بدون هيچ تفاوتي با ساير متهمان، با حساسيت و دقت مورد پيگيري قرار خواهد گرفت، ممكن است رسيدگي به اين پرونده و حجم شكايات و پرونده‌هاي متعدد مربوط به او در زمينه‌هاي مختلف سياسي، اقتصادي و امنيتي، بر خلاف پيش‌بيني‌ها فضايي را به‌وجود آورد كه در اثر آن، اجلاسيه آتي مجلس خبرگان تحت تأثير قرار گرفته و نتيجه اجلاس خارج از انتظار باشد.
 
در پايان اين جلسه، مقرر شد كه پس از جمع‌آوري نظر افراد ديگر، در جلسه ديگري در مورد انتخاب مسير درست براي بازگشت مهدي هاشمي به كشور تصميم‌گيري شود.

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





برچسب ها : اصلي‌ترين كانديداي مورد نظر اين اتاق فكر, مهدي هاشمي رفسنجاني بود, آرامش كشور پس از هدفمندي يارانه‌ها فتنه‌گران را به طراحي سناريوي جديد واداشت, ,