پیوستن هزاران آمریکایی به موج اعتراضات ویسکانسین

 هزاران آمریکایی به موج اعتراض ساکنان ایالت ویسکانسین علیه تلاش‌ قانون‌گذاران جمهوری‌خواه برای محدود کردن قدرت اتحادیه‌های کارگری پیوسته‌اند

به گزارش شبکه ایران به نقل از پرس‌تی‌وی، هزاران آمریکایی به موج اعتراض ساکنان ایالت ویسکانسین علیه تلاش‌ قانون‌گذاران جمهوری‌خواه برای محدود کردن قدرت اتحادیه‌های کارگری پیوسته‌اند. 
 
قرار است کارکنان دولت و جوانان آمریکایی امروز برای نشان دادن مخالفت خود با طرح اسکات واکر، فرماندار جمهوری‌خواه ویسکانسین، در راستای کاستن از حقوق و مزایای کارگران بخش دولتی در مدیسون مرکز این ایالت و دیگر شهرهای آن تظاهرات کنند. 
 
در همین حال، گزارش‌های منتشرشده نشان می‌دهد 14 سناتور دموکرات این ایالت از ماه گذشته میلادی در جلسات مجلس سنای ایالتی ویسکانسین خودداری کرده و به ایالت همسایه ایلیونز رفته‌اند. 
اقدام اعضای دموکرات مجلس ایالتی آمریکا در ویسکانسین در راستای به حد نصاب نرسیدن جلسه رای‌گیری لایحه پیشنهادی بودجه واکر صورت گرفته است. 
 
به گزارش شبکه بی‌بی‌سی، "کریس لارسون"، یک سناتور دموکرات این شهر که به همراه 13 سناتور دیگر از ماه گذشته، ویسکانسین را ترک کرده است، می‌گوید: "ما از 16 روز پیش اینجا بوده‌ایم و تا زمانی که لایحه واکر حقوق کارکنان را هدف قرار دهد، اینجا خواهیم ماند." وی همچنین از معترضان در مدیسون خواست با قوت به تظاهرات خود ادامه دهند. 
 
واکر با پیشنهاد این لایحه قصد دارد یک میلیارد و 700 میلیون دلار از بودجه ایالت را کاهش دهد. افزون بر این، طرح بحث‌برانگیز واکر موجب کاستن از قدرت اتحادیه‌های کارگری نیز خواهد شد. 
این لایحه سبب می‌شود بیشتر کارکنان دولت از حقوق خود برای چانه‌زنی درباره کاهش پرداخت سهم حق بیمه، مستمری بازنشستگی و دیگر مزایا، محروم شوند. 
 
واکر می‌گوید، این اقدامات برای کاستن از کسری بودجه 3 میلیارد و 600 میلیون دلاری این ایالت در دو سال آینده لازم است. 
 
سناتورهای جمهوری‌خواه پنج‌شنبه (12 اسفند) برای تحقیر سناتورهای دموکرات همچنین وادار کردن مقامات پلیس برای بازگرداندن آنها به این ایالت، به لایحه بودجه واکر رأی دادند. 
 
این در حالی‌ست که دفتر فرماندار اعلام کرده است، در صورتی که سناتورهای دموکرات به این ایالت بازنگردند و لایحه بودجه تا پایان هفته جاری تصویب نشود، در این هفته یک هزار و 500 کارمند دولت اخراج خواهند شد. 
اعتراضات علیه طرح واکر برای محدود کردن اختیارات اتحادیه‌های کارگری، به بیش از 50 ایالت آمریکا از جمله واشنگتن، نیویورک، کالیفرنیا و نوادا نیز کشیده شده است. 
 
در چند هفته گذشته، 10 هزار تن از مردم آمریکا در شهرهای مختلف این کشور برای نشان دادن همبستگی خود با معترضان در ویسکانسین، تظاهرات کرده‌اند. 

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





برچسب ها : پیوستن هزاران آمریکایی به موج اعتراضات ویسکانسین, هزاران آمریکایی به موج اعتراض ساکنان ایالت ویسکانسین علیه تلاش‌ قانون‌گذاران جمهوری‌خواه برای محدود کردن قدرت اتحادیه‌های کارگری پیوسته‌اند, ,