جلیلی پشت پرده فتنه88 را در جمع خبرگان تشریح کرد

 

دبير شوراي عالي امنيت ملي روز چهارشنبه با حضور در اجلاس خبرگان رهبري پشت پرده جريان فتنه پس از انتخابات رياست جمهوري را تشريح كرد. اين اجلاس به رياست آيت الله مهدوي كني تشكيل شد

سعيد جليلي در اين اجلاس با اشاره به فتنه سال 88 بيان داشت: در ابتداي پيدايش فتنه، كشور در مرحله‌اي اوج پيشرفت بود و سردمداران غرب نيز طي مكاتبه با مسوولان عالي كشور مجبور به اذعان اين موضوع بودند.

وي همچنين با يادآوري موفقيت‌هاي هسته‌اي ايران در آن برهه، ظرفيتهاي اقتدار ايران در منطقه و تعامل با ساير كشورهاي جهان را بر شمرد.

دبير شوراي عالي امنيت ملي ادامه داد: كشورهاي غربي معتقد بودند كه اقتدار و عظمت ايران به ويژه مشاركت مردم در سرنوشت خود در انتخابات، بيشترين خطر براي آينده آنها به شمار مي رود.

جليلي با اشاره به بروز برجسته جمهوريت نظام در جريان انتخابات سال گذشته رياست جمهوري گفت: ظلم بزرگ به نظام اين بود كه جرياني تلاش داشت موفقيت انديشه ديني در مديريت كاراي نظام را ناكار آمد جلوه داده و به چالش بكشد.

وي در ادامه توضيحات خود افزود: اقدامات جريان فتنه با تهمت زدن به سلامت انتخابات و سپس اردوكشي؛ غرب و استكبار جهاني را اميدوار كرد و ظلم بزرگ به نظام شكل گرفت.

وي تصريح كرد كه غرب با يك چرخش كامل، پس از انتخابات تلاش كرد قواعد دموكراسي در ايران را انكار كند و بدين ترتيب خود را پشت سر جريان فتنه قرار داد.

جليلي با اشاره به برنامه ريزي جريان فتنه پس از انتخابات، اظهار داشت: فتنه گران از تقلب در انتخابات شروع كردند، كه به انكار حمايت نظام از فلسطين، زير سوال بردن ستيز ايران با آمريكا در 13 آبان، جسارت به عكس امام، زير سوال بردن اصل ولايت فقيه و در نهايت توهين در روز عاشورا كشيده شد.

جليلي با بيان اينكه كشورهاي غربي و در صدر آن آمريكا با حمايت از سران فتنه خواستار آزادي عمل فتنه‌گران در ايران شدند، گفت: آنها در همان ابتدا با تصويب 55 ميليون دلار عليه ايران، سرمايه گذاري در فضاي مجازي كه راه اندازي حدود 874 سايت عليه نظام را در برداشت، سعي در همراهي با فتنه گران داخلي داشتند.

دبير شوراي عالي امنيت ملي افزود: سران كشورهاي غربي پس از مايوس شدن از اغتشاشات خياباني و قدرت عملي فتنه‌گران، سعي در تحميل فشارهاي سياسي و اقتصادي داشتند كه منجر به تصويب قطعنامه 1929 شد.

جليلي در اين بخش از سخنان خود به مديريت رهبر معظم انقلاب و هوشياري مردم در دفع جريان فتنه اشاره كرد.

وي افزود: ايران در آستانه 25 بهمن و بخصوص با الگوگيري كشورهاي منطقه از الگوي جمهوري اسلامي يكبار ديگر در اوج اقتدار قرار گرفت.

دبير شوراي عالي امنيت ملي در ادامه به چشمگير بودن موفقيت ايران در نشستهاي ژنو استانبول، بالندگي ايران و نقش رهبر معظم انقلاب در جنبشهاي اخير به ويژه مصر اشاره كرد.

وي با اشاره به تحولات منطقه گفت: دشمنان جمهوري اسلامي تلاش كردند ايران اسلامي به عنوان الگويي براي كشورهاي منطقه قرار نگيرد لذا با برنامه ريزي جهت اغتشاشات خياباني در 25 بهمن يك بار ديگر سران فتنه را مجبور كردند كه با فراخواني مردم به كشورهاي منطقه نشان دهند كه نظام جمهوري اسلامي نيز مانند مصر و تونس با مردم خود دچار چالش است كه به خواست خدا و با هوشياري مردم در نطفه خاموش شد.

دبير شوراي عالي امنيت ملي يادآور شد: محور جريان بعد از 25 بهمن آمريكا، رژيم صهيونيستي و انگليس است كه طراحي آن را آمريكا انجام مي‌دهد و ضدانقلاب داخلي مجري است.

جليلي در پايان با بيان اينكه موفقيت ديپلماسي منطقه‌اي جمهوري اسلامي ايران و پيشرفتهاي هسته‌اي نه تنها كم نشده بلكه با سرعت بيشتري به راه خود ادامه مي دهد؛ مهمترين عامل پيروزي جمهوري اسلامي را در برهه‌هاي اخير، پيوند ايمان و عدالت، تدبير مقام معظم رهبري و وجود اصل ولايت فقيه دانست.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





برچسب ها : جلیلی پشت پرده فتنه88 را در جمع خبرگان تشریح کرد, دبير شوراي عالي امنيت ملي روز چهارشنبه با حضور در اجلاس خبرگان رهبري پشت پرده جريان فتنه پس از انتخابات رياست جمهوري را تشريح كرد, اين اجلاس به رياست آيت الله مهدوي كني تشكيل شد, , ,