مجوز حمله براي سقوط ديكتاتور تاريخ‌مصرف‌گذشته ليبي بخاطر تحت‌الشعاع قرار دادن كشتار بي‌رحمانه شيعيان بحرين
 

 

شوراي امنيت سازمان ملل در جلسه شب گذشته خود در حالي با 10 رأي موافق و پنج رأي ممتنع بدون مخالف، قطعنامه مربوط به طرح "منطقه پرواز ممنوع بر فراز آسمان ليبي عليه رژيم قذافي را صادر كرد كه علي‌رغم كشتار بي‌رحمانه شيعيان بحرين، اين شورا و دولت‌هاي غربي همچنان سكوت كرده و هيچ واكنشي به جنايت‌هاي آل‌خليفه و آل‌سعود نشان نمي‌دهند.

به گزارش رجانيوز، بر اساس اين قطعنامه از هرگونه پرواز در حريم هوايي ليبي به منظور حفاظت از جان غيرنظاميان ممانعت مي‌شود.

علاوه بر آن به كشورهاي عضو سازمان ملل اجازه مي‌دهد تا همه تدابير ضروري را به منظور حفاظت از جان غيرنظاميان و نواحي پر جمعيت در ليبي كه در معرض خطر حمله از سوي رژيم قذافي قرار دارند از جمله شهر بنغازي به كار گرفته و در عين حال هرگونه اشغالگري از سوي نيروهاي خارجي را منع مي‌كند.

قطعنامه مذكور همچنين تاكيد بر آتش بس فوري در سراسر ليبي دارد. چين، روسيه، برزيل، هند و آلمان پنج كشوري بودند كه به قطعنامه مذكور راي ممتنع دادند.

پس از تصويب اين قطعنامه، آلمان اعلام كرد كه در حمله نظامي به ليبي مشاركت نخواهد كرد اما انگليس، فرانسه، نروژ و امريكا براي مشاركت در اين حمله اعلام آمادگي كردند. به‌طوري كه صبح امروز "فرانكو بارون" سخنگوي دولت فرانسه رسماً اعلام كرد كه ظرف مدت چند ساعت آينده به ليبي حمله خواهد شد و فرانسه نيز در اين حملات شركت خواهد كرد.

موضع ديكتاتور ليبي و فرزندش در قبال قطعنامه

اما پس از تصويب قطعنامه، سيف‌الاسلام قذافي پسر ديكتاتور ليبي كه يك روز قبل به يورونيوز گفته بود اوضاع تا دو روز ديگر در ليبي كاملاً عادي خواهد شد و نظاميان نزديك بنغازي هستند كه اين شهر را تصرف كنند، اعلام كرد كه ارتش ليبي بنا به دلايل انساني هرگز به شهر بنغازي حمله نمي‌كند.

"نيك روبرتسون " گزارشگر سي ان ان در طرابلس گزارش داد كه سيف الاسلام در تماس تلفني با وي گفته است كه ارتش هرگز به شهر بنغازي وارد نخواهد شد و در اطراف آن متمركز خواهد شد.

از سوي ديگر سرهنگ قذافي شب گذشته گفت در صورتي‌كه كشورهاي خارجي حملات هوايي عليه ليبي انجام دهند دست به حملات تلافي جويانه خواهد زد و هواپيماهاي مسافربري بر فراز مديترانه را هدف قرار خواهد داد.

منابع آگاه: يكشنبه يا دوشنبه حمله به ليبي

با اين حال، منابع آگاه در كاخ سفيد اعلام كردند، آمريكا عمليات نظامي خود عليه ليبي را با توجه به تصويب قطعنامه منطقه ممنوع پرواز و اجازه شوراي امنيت سازمان ملل متحد روز يك شنبه يا دوشنبه هفته آينده آغاز خواهند نمود.

يك منبع آگاه در كاخ سفيد نيز در گفتگو با خبرگزاري "آسوشتيدپرس " گفت كه اين عمليات با جنگنده‌ها و بمب افكن‌ها و هواپيماهاي جاسوسي آمريكايي انجام خواهد شد.

اخبار رسيده حكايت از آن دارد كه برخي از كشورهاي عربي مانند اردن و قطر و امارات متحده عربي نيز اعلام كرده‌اند، در اين عمليات مشاركت خواهند داشت.

"گريت واريمو" وزير جنگ نروژ از آمادگي كشور جهت حضور در اين عمليات خبر داد، اما وزير خارجه دانمارك اعلام كرده منتظر اجازه پارلمان است.

"اناتسيو لاروسا " وزير جنگ ايتاليا نيز اعلام كرد كه كشورش پايگاه احتمالي هر اقدام نظامي غربي عليه ليبي است و در اين باره ايتاليا به وظايف خود عمل خواهد كرد.

هم چنين رسانه‌هاي كانادايي امروز اعلام كردند كه دولت اين كشور 6 جنگنده از تراز (سي أف – 18) را جهت مشاركت در عمليات اعمال منطقه ممنوع پرواز به نيروهاي آمريكايي و انگليسي ملحق خواهد كرد.

قرباني كردن ديكتاتور تاريخ مصرف گذشته به قيمت حفط ديكتاتور بحرين

اما انتشار پرحجم اخبار در مورد ليبي و مصوبه شوراي امنيت در حالي است كه كشتار بي‌رحمانه مردم بحرين در خيابان‌هاي منامه با چراغ سبز كاخ سفيد و لشگركشي سعودي ادامه دارد و به‌نظر مي‌رسد قطعنامه شوراي امنيت نيز پس از چند هفته تنها به همين دليل صادر شده است كه با حذف يك ديكتاتور تاريخ مصرف گذشته يعني قذافي، ديكتاتور بحرين را نجات دهند كه كشورش براي امريكايي‌ها از هر جهت حائز اهميت بيشتري است و در ضمن با سقوط او و روي كارآمدن شيعيان قطعا منافع كاخ سفيد نيز در اين كشور سقوط خواهد كرد.

كشتار بي‌رحمانه مردم بحرين پس از آن صورت گرفت كه رابرت گيتس وزير دفاع امريكا در سفر كوتاه و محرمانه‌اي به منامه رفت و با پادشاه بحرين ديدار كرد.

علت اهميت ويژه بحرين براي امريكايي‌ها

منابع غني نفت بحرين و از آن مهم‌تر استقرار سرفرماندهي ناوگان پنجم دريايي امريكا در منطقه در اين كشور كه بيش از سه هزار نظامي امريكايي در آن حضور دارند، شرايطي را ايجاد كرده كه امريكايي‌ها به هيچ‌وجه حاضر نيستند، در بحرين مانند برخي ديگر از كشورها ژست انسان‌دوستانه بگيرند و چاره‌اي جز سركوب و كشتار وحشيانه مردم از طريق كارگزاران سعودي خود ندارند.

اين در حالي است كه با توجه به اكثريت 75 درصدي شيعيان اين كشور، در صورت سقوط آل‌خليفه، امريكايي‌ها بايد به سرعت از اين كشور خارج شوند ودر حالي كه پس از انفجارهاي عربستان به اين منطقه آمده‌اند، بازگشت آن‌ها به مناطقي به مانند عمان نيز با دشواري همراه خواهد بود و عملاً تنگه هرمز را از دست داده‌اند.

هراس ديكتاتور عربستان، وعده‌هاي بي‌سابقه رنگارنگ

در عين حال، عبدالله ديكتاتور عربستان نيز كه از ترس سرايت موج قيام‌هاي مردمي به كشورش در سن بالاي 90 سالگي آشفته به‌نظر مي‌رسد و افزون بر اين قيام‌ها، نگران جنگ قدرت داخلي در ميان شاهزاده‌هاي آل‌سعود نيز هست، علاوه بر مشاركت در كشتار شيعيان بحرين و اقداماتي مانند اعزام مبلغان وهابي به كشورهاي همسايه براي سربازگيري از ميان اهل سنت به‌منظور شعله‌ور كردن فتنه مذهبي و قتل عام شيعيان با القائات شيطاني در پوشش مذهب، وعده‌هاي رفاهي بي‌سابقه به مردم عربستان داده است.

وي در سخنراني عمومي خود براي مردم خشمگين عربستان متعهد شد تا به شهروندان عربستان پول نقد و تعداد زيادي واحد مسكوني اعطا كند.

او پيش از اين نيز براي كنترل خشم مردم كشورش امتيازاتي به آنها داده بود، اما اين اقدامات نتوانست اعتراض‌ها عليه رژيم سعودي را كم كند. تلويزيون رسمي عربستان چندي پيش نيز اعلام كرد كه ملك عبدالله بن عبدالعزيز در آستانه بازگشت به كشور از اختصاص بيشتر كمك هزينه‌هاي مسكن و ديگر مزايا براي شهروندان خبر داد.

بر اساس اين گزارش، عبدالله پس از نماز جمعه امروز براي مردم خود سخنراني كرد و از شهروندان و نيروهاي امنيتي عربستان براي آنكه دستان ثبات عربستان هستند، تشكر كرد.

وي در اين سخنراني خود به شهروندان عربستان وعده داد تا دستمزد آنها را افزايش دهد، پول نقد به آنها اعطا كند و همچنين اقداماتي را در جهت مبارزه با فساد انجام دهد.

او همچنين هشدار داد كه نيروهاي امنيتي با هر آن كس را امنيت و ثبات عربستان را تخريب كند، برخورد خواهند كرد. عبدالله خطاب به نيروهاي امنيتي خود گفت: شما كوتاه كننده دستاني هستيد كه به دنبال تخريب امنيت و ثبات عربستان هستند. خداوند مي‌داند كه همه شما در قلب من جاي داريد و من همواره به ياد شما هستم . من اول به خداوند و سپس به شما دل بسته ام.

وي به مردم عربستان وعده داد تا پرداختي‌هاي بيكاران را افزايش دهد، خدمات بهداشتي و درماني را افزايش دهد و وضع مسكن را نيز ارتقا دهد و 60 هزار فرصت شغلي نظامي و امنيتي ايجاد كند و كميته‌اي براي مبارزه با فساد ايجاد كند.

عبدالله همچنين خطاب به مفتي هاي سعودي نيز گفت: هر امتي كه به دنبال حق و حقيقت است، هراسي در دل خود راه نمي دهد و شما در قلب امت، پاسدار دين و امنيت و ثبات كشور هستيد.

سانسور جنايت‌ها و بايكوت اعتراض‌ها در بحرين/ اذعان نويسنده سعودي به كارآمدي العالم

در عين حال، علي‌رغم كشتار بي‌رحمانه شيعيان مظلوم بحرين، رسانه‌ها و شبكه‌هاي خبري منطقه و غرب در اقدام كاملاً‌ هماهنگ، اين جنايت‌ها را سانسور و اعتراض‌هاي مردم را بايكوت مي‌كنند، به‌طوري كه اكنون دو شبكه العالم و پرس‌تي‌وي متعلق به ايران، عملاً به رسانه انقلابيون بحرين تبديل شده‌اند.

"سلطان عبدالعزیز العنقری" نویسنده سعودی در مقاله‌ای در روزنامه «المدینه» عربستان، با اشاره به تاثیر رسانه‌ها در جوامع امروز و با انتقاد از تاثیرگذاری شبکه تلویزیونی العالم و شکست رسانه‌های سعودی در این عرصه، نوشت:«رسانه‌های ما در مقابله با شبکه تلویزیونی العالم شکست خورده اند. لازم بود ما بدون هیچ تعارفی به رسانه‌ها و شبکه های تلویزیونی خود که مبالغ سرسام آوری برای آنها هزینه می‌شود، مجال فعالیت بیشتری در این خصوص می‌دادیم.»

این نویسنده سعودی با اعتراف به کارآمدی شبکه تلویزیونی العالم در عرصه اطلاع رسانی و خبر نوشت: «شبکه العالم از شخصیت های مختلف سعودی برای گفتگو دعوت می‌کند، لازم است شبکه های سعودی نیز در این خصوص از شخصیت‌های ضد نظام ایرانی به هر دو زبان عربی و فارسی برای گفتگو علیه دولت ایران دعوت کند.»

دستورالعمل وزارت‌خارجه قطر به الجزيره براي بايكوت جنايات عليه شيعيان بحرين

وزارتخارجه قطر با ارسال دستور العملي به شبكه الجزيره به اين شبكه خبري دستور داده در خبرهاي خود رويدادها و جناياتي كه رژيم آل خليفه عليه مردم بحرين مرتكب مي‌شود را پوشش ندهد.

به گزارش فارس، يك روزنامه‌نگار انگليسي مشغول بكار در بخش انگليسي شبكه الجزيره برملا كرد كه هئيت مديره شبكه الجزيره دستور العملي از وزارتخارجه قطر دريافت نموده كه بر اساس آن شبكه الجزيره بايد حين پوشش خبري قيام‌ها و انقلاب‌هاي مردمي جهان عرب بطور عام و كشورهاي حوزه خليج فارس بطور خاص كمال دقت و تامل را بنمايد.

اين روزنامه‌نگار انگليسي مشغول در بخش الجزيره انگليسي گفت: بر اساس دستور العمل وزارتخارجه قطر شبكه الجزيره در پوشش خبري قيام‌ها و انقلاب‌هاي مردمي در هريك از كشورهاي حوزه خليج فارس بايد به بعد اختلافات سياسي اين كشورها با جمهوري اسلامي ايران بپردازد و با اخبار مربوطه بر اساس اين پيشينه تعامل نمايد.

اين روزنامه‌نگار افزود: اين نگرش كه شبكه الجزيره "بوجودآورنده و سازنده انقلاب‌ها " در جهان عرب است، نگرش نادرست و دروغيني است كه ساخته و پرداخته خود شبكه بوده كه پس از پوشش خبري كاملا تصادفي و موفقيت آميز دو انقلاب تونس و مصر توسط اين شبكه، گردانندگان آن اين ادعاي دروغين را به افكار عمومي جهان عرب القا كردند.

اين روزنامه‌نگار انگليسي در ادامه گفت: اگر غير از اين بود و شبكه الجزيره واقعا شكل دهنده و بوجود آورنده انقلاب‌هاي عربي بود، هيچ‌گاه با حوادث جاري در بحرين اينگونه تعامل و با آنها به راحتي و بسان اين كه اتفاقي در اين كشور رخ نداده، برخورد نمي‌كرد.

وي افزود: در تمام طول اين مدت كه شاهد بروز اعتراضات و قيام مردمي در بحرين بوديم و با وجود سركوب شديد اين قيام توسط رژيم آل خليفه كه در اثر آن صدها شهروند بحريني كشته و مجروح شدند، شبكه الجزيره حاضر نشد، حتي خبر كوتاهي از اين حوادث منتشر يا تحليلي از آن ارائه دهد، بلكه بالعكس تا جاي ممكن تلاش نمود، اوضاع را در بحرين عادي جلوه دهد.

همين منبع تاكيد نمود: وزارتخارجه قطر از شبكه الجزيره خواسته هنگام برگزاري همايش‌هاي خود در تحليل و برسي حوادث منطقه‌اي و بويژه خليج فارس تا جاي ممكن پذيراي روزنامه‌نگاران و خبرنگاران و شخصيت‌هايي باشد كه از روحيه‌اي ستيزه‌جويانه و ديدگاه‌هايي خصمانه با ايران برخوردارند و تا جاي ممكن از پذيرش شخصيت‌ها و رهبران جريان‌هاي معارض جهان عرب از جمله كشور بحرين كه اكنون كانون حوادث منطقه است، امتناع نمايد.

اين روزنامه‌نگار انگليسي مشغول بكار در بخش انگليسي الجزيره گفت: هم اكنون شبكه الجزيره به نسخه مشابهي از شبكه "العربيه " در پوشش‌هاي خبري منطقه خليج فارس تبديل شده و اين بار ديگر ثابت مي‌كند، اين شبكه بيش از آن كه رسالت و وظيفه اطلاع رساني را برعهده داشته باشد، رسانه‌اي سياسي است.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





برچسب ها : مجوز حمله براي سقوط ديكتاتور تاريخ‌مصرف‌گذشته ليبي بخاطر تحت‌الشعاع قرار دادن كشتار بي‌رحمانه شيعيان بحرين,