نگاهی به کاریکاتورهای عربی
كاريكاتور: زبان اصلاحات تا سواری عربی!

 

رسانه های جهان عرب هر روز ایده های انتقادی خود درباره مسائل مختلف داخلی، منطقه‌ای و بین المللی را در قالب کاریکاتور بیان می کنند که به برخی از این کاریکاتورها اشاره می شود.

به گزارش خبرگزاری مهر، در کاریکاتورهای امروز کشتار وحشیانه مردم لیبی به دست رژیم قذافی و اوضاع ناآرام دیگر کشورهای عربی بیشترین توجه رسانه های عرب را به خود جلب کرده است.

جلوگیری از سقوط!

 

روزنامه الوطن قطر امروز در کاریکاتوری نزدیک شدن به زمان سقوط رژیم قذافی را به تصویر کشیده است.

زبان اصلاحات!

روزنامه الوطن عمان امروز در کاریکاتوری به برخورد حاکمان عرب جهان سومی با اصلاحات توجه دارد که با سرکوب شدید همراه است.

پرچم آزادی

روزنامه العرب الیوم اردن امروز در کاریکاتوری به تلاش ملل جهان عرب در راستای آزادی توجه دارد که البته با مخالفت حاکمان عرب روبروست.

بهای تغییر!

روزنامه السفیر امروز تلاش مردم جهان عرب برای تحقق تغییر را با موانع متعددی روبرو دانسته که یکی از آنها گذر از مانع رژیمهای پلیسی امنیتی جهان عرب است.

سواری حاکمان عرب

روزنامه البیان امارات امروز در کاریکاتوری به ترفند برخی حاکمان عرب برای تداوم حضور در قدرت اشاره دارد که با استفاده از ابزاری همچون لزوم آرامش و ثبات در کشور آزادی مردم را پایمال کرده اند.

پناهگاه قذافی و راههای خروج

روزنامه الرایه قطر امروز به پناه گرفتن معمر قذافی در منطقه باب العزیزیه طرابلس (پایتخت لیبی) اشاره داشته و به راههای فرار وی به کشورهای آفریقایی و یا کشورهای آمریکای لاتین توجه دارد.

کرسی جدید پادشاه!

روزنامه الرایه قطر در کاریکاتوری دیگر به سیاست سرکوب حاکمان عرب توجه دارد که با آن در پی زنده نگاه داشتن روزنه بقا در قدرت هستند.

توطئه علیه دیکتاتور!

روزنامه عکاظ عربستان امروز نگاهی طنز به اظهارات قذافی داشته است. بر این اساس در حالی وی از توطئه صلیبی علیه خود سخن می گوید که موجبات این مسائل را خودش به وجود آورده است.

ارتباط ناتو، قذافی و مردم لیبی؛ بدون شرح


الجزیره

شبح تروریسم؛ بدون شرح


الحیات


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





برچسب ها : كاريكاتور: زبان اصلاحات تا سواری عربی!, ,