مركز مطالعات استراتژيك و بين المللي آمريكا: جنگ نامتقارن ايران با آمريكا در منطقه كاملا موفق بوده است

مركز مطالعات استراتژيك و بين المللي آمريكا (CSIS) طي گزارشي با ارزيابي توان جنگ نامتقارن ايران تاكيد كرد ايران با استفاده از اين راهبرد در مقابله با آمريكا در منطقه موفق بوده است.
اين مركز مطالعات استراتژيك، با اشاره به سخنان سرلشگر عطاءالله صالحي فرمانده ارتش جمهوري اسلامي ايران پيرامون جنگ نامتقارن در دكترين نظامي كشورمان در روزهاي نخستين سال جديد ميلادي نوشت: اين سخنان در ارزيابي نحوه رقابت استراتژيك ايران با آمريكا سودمند است و اطلاعات باارزشي در خصوص موضع گيري ايران در قبال حضور نظامي آمريكا در منطقه، واكنش ها به اين حضور و در نهايت شيوه برخورد استراتژيك اين كشور با آمريكا ارائه مي دهد. البته در خصوص پيشرفت هاي ايران در جنگ نامتقارن نبايد به گفته ها و شنيده ها بسنده كرد و بايد به عملكرد اين كشور نيز توجه خاصي كرد.
به گزارش فارس، مركز مطالعات استراتژيك و بين المللي آمريكا در گزارش خود مي افزايد: ناديده گرفتن اين پيشرفت ها به عنوان ركن اصلي دكترين نظامي ايران، غيرممكن است. از اين گذشته، ديدگاه هاي متغير ايران راجع به رقابت با آمريكا در گذشته كاملا موشكافي نشده است، اين در حالي است كه اين تحليل و موشكافي براي شناخت صحيح اهداف و مقاصد استراتژيك ايران ضرورت دارد.
اين گزارش با بيان اينكه، سازمان (CSIS) با همكاري «آدام سيتز» از دانشگاه نيروي دريايي آمريكا، با گردآوري و بررسي اخبار و مقالات از منابع غربي و ايراني به ترتيب زمان انتشار، اقدام به تحليل اين ديدگاه ها و ارزيابي مقاصد ايران براي رقابت با آمريكا، كرده است تصريح مي كند كه ايران با توسعه توانايي هاي جنگي نامتقارن، كمبود جنگ افزارها و فناوري هاي نظامي خود را جبران و خنثي كرده است.
مركز مطالعات استراتژيك و بين المللي آمريكا اضافه مي كند: آمريكا در كشورهاي عربي پايگاه هاي نظامي ايجاد كرده و نيروهاي نظامي خود را در حريم مرزهاي ايران يعني عراق و افغانستان مستقر كرده است. ايران هم در اين راستا، دكترين نامتقارني را براي حمله به اين نيروها و پايگاه ها و همچنين هدف قرار دادن هم پيمانان و منابع آمريكا در خاورميانه توسعه داده است.
در اين گزارش، همچنين به پيشرفت هاي نظامي ايران با هدف به چالش كشاندن حضور نظامي آمريكا در منطقه تاكيد شده است.
اين مركز مطالعات استراتژيك در گزارش خود خاطرنشان مي كند كه مقامات ارشد نظامي ايران آشكارا توانايي و استعداد خود را در وفق دادن تاكتيك ها و دكترين نامتقارن خود براي رويارويي با نيروهاي خارجي تا دندان مسلح و صاحب فناوري، به رخ جهانيان مي كشند.
اين گزارش علي رغم طرح پاره اي ادعاهاي واهي در مورد توان و نفوذ ايران در منطقه نوشت: توسعه جنگ افزارها و سيستم هاي كم هزينه و زرهي سبك و بدون فناوري هاي پيچيده نظير قايق هاي زرهي سريع السير و هواپيماهاي دريايي در راستاي مقابله با قدرت سخت آمريكا در آب هاي مجاور ايران به صورت تاكتيك هاي هجومي است و بهترين گزينه براي هدف قرار دادن منافع اقتصادي آمريكا در خليج فارس مانند كشتي هاي نفت كش و ديگر كشتي هاي تجاري هستند.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





برچسب ها : مركز مطالعات استراتژيك و بين المللي آمريكا: جنگ نامتقارن ايران با آمريكا در منطقه كاملا موفق بوده است, ,