بروجردي : بيانيه شوراي همكاري خليج فارس غير قابل قبول است

رئيس كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس با اشاره به بيانيه شوراي همكاري خليج فارس كه در آن ايران را به دخالت در امور داخلي كشورهاي عضو اين شورا متهم كرده، گفت: اين بيانيه غير قابل قبول است و سياست ما در قبال كشورهاي عربي عضو خليج فارس، سياستي شفاف و روشن است.

علاءالدين بروجردي تاكيد كرد: ما همواره از تماميت ارضي اين كشورها و امنيت آنها دفاع كرده ايم.
وي افزود: در دوره اي كه نيروهاي صدام خاك كشور ما را اشغال كرده بودند، اين كشورها تيلياردها دلار به صدام كمك كردند؛ در حالي كه ما بعد از پايان جنگ، مقابله به مثل نكرديم و علاوه بر آن هنگامي كه صدام كشور عربي كويت را اشغال كرد ما به حمايت از كويت برخاستيم و اولين كشوري بوديم كه اين اشغال را محكوم كرديم. از كويت حمايت كرديم و اين شجاعت را به خرج داديم، در حالي كه كشورهاي منطقه بسيار نگران وضعيت خود بودند.
بروجردي اضافه كرد: در مقطع فعلي هم يكي از كشورهاي منطقه كه عضو سازمان ملل و سازمان كنفرانس اسلامي است دچار بحران شده است و نيروهايي از كشورهاي ديگر براي سركوب مردمشان وارد اين كشور شده اند. طبيعتا در اين شرايط جمهوري اسلامي ايران عكس العمل نشان مي دهد؛ همان گونه كه در مورد اشغال خاك كويت عكس العمل نشان داد.
رييس كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس ادامه داد: به نظر من اين حق جمهوري اسلامي ايران است كه در اين مورد اظهارنظر كند؛ زيرا ما نيز در اين منطقه زندگي مي كنيم و امنيت منطقه مرتبط با ايران نيز مي شود. ما نيز حق داريم در اين رابطه موضع داشته باشيم و موضع مان را اعلام كنيم. ما از اين منطقه منفك نيستيم و معتقديم امنيت منطقه را خود كشورهاي منطقه بايد تامين كنند.
وي تاكيد كرد: اظهارنظرهاي ايران، دخالت در امور داخلي محسوب نمي شود و موضع شوراي همكاري خليج فارس كاملا مردود و غير قابل قبول است.
بروجردي تاكيد كرد: اين كه اعلام شده است ايران سياست هاي خصمانه اي در قبال اين كشورها دارد، درست نيست. سياست ما در قبال آنها دوستانه است و پيوسته در اين مسير حركت كرده ايم و نمونه هاي آن در طول تاريخ قابل اشاره است.
رييس كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس به كشورهاي عضو شوراي همكاري خليج فارس توصيه كرد كه فريب آمريكايي ها را نخورند چراكه آمريكا به دنبال منافع خود است و هيچ گونه دلسوزي براي ملت هاي منطقه ندارد و صرفا به دنبال منافع خود و بهره گيري از منابع نفتي اين منطقه است.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





برچسب ها : بروجردي : بيانيه شوراي همكاري خليج فارس غير قابل قبول است, ,