بمباران شيميايي سردشت توسط قواي بعث عراق

 

رژيم عراق که از پيروزي در جبهه‏هاي جنگ عليه ايران نااميد شده بود، تصور مي‏کرد با حملات شيميايي مي‏تواند خواسته‏هاي خود را بر ملت ايران تحميل نمايد. از اين‏رو در تاريخ 7 و 8 تيرماه 1366، هواپيماهاي بمب‏افکن عراقي با بمب‏هاي شيميايي به چهار نقطه پر ازدحام و متراکم جمعيتي شهر سردشت حمله کردند و زن و کودک و خُرد و کلانِ مردم بي‏گناه آن شهر و اطراف آن را آماج گازهاي کشنده و دهشتناک شيميايي قرار دادند.
بمباران شيميايي شهر مرزي سردشت فجيع‏ترين و وحشتناک‏ترين تهاجم شيميايي بود که آثار و پي‏آمدهاي منفي زيادي به بار آورد. جمهوري اسلامي ايران، اين تهاجم را غير انساني اعلام کرد و شهر سردشت را نخستين شهر قرباني جنگ افزارهاي شيميايي در جهان بعد از بمباران هسته‏اي هيروشيما ناميد. حمله شيميايي هواپيماهاي متجاوز رژيم بعث عراق به شهر سردشت در غرب ايران، به شهادت 110 نفر و مجروح شدن پنج هزار تن انجاميد. با کمال تاسف، هنوز هم تعدادي از مردم مقاوم و شريف شهرستان سردشت با آثار و پي‏آمدهاي اين بمباران دست به گريبان هستند و در رنج و درد به سر مي‏برند. به رغم ارتکاب اين جنايت هولناک، مجامع جهاني هيچ اقدامي در جلوگيري از ادامه تجاوز به عمل نياوردند، حتي آن رژيم خونخوار را هم ملامت نکردند و چون گذشته بي‏اعتنا از کنار اين حادثه گذشتند.

 
 

نظرات شما عزیزان:

فاطي جون
ساعت22:25---23 شهريور 1390
سلام وب خوبيه ميشه چندتا ازمطالبتون كه درمورد شهداست رو بذارم تووبم؟؟؟راسش من دارم تو يه مسابقه شركت ميكنم ونمتونم منبع رو ذكركنم...ممنون ميشم..باتبادل لينك هم موافقم اگه دوست داشته باشيد
پاسخ:سلام عليكم. برداشت از مطالب سايت ولايتمداران بلامانع مي باشد. موفق باشيد


نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





برچسب ها : بمباران شيميايي سردشت توسط قواي بعث عراق, ,