انتظار افكار عمومي براي مقابله به‌مثل عليه آمران ترورها
 

 

21 دي 88؛ ترور دكتر مسعود علي‌محمدي، 8 آذر 89؛ ترور دكتر مجيد شهرياري، 8 آذر 89؛ ترور ناكام دكتر فريدون عباسي دواني، 2 مرداد 90؛ ترور داريوش رضايي‌نژاد و سرانجام 21 دي 90؛ ترور مصطفي احمدي روشن؛ اين‌ها نمونه‌هاي آشكار عمليات‌هاي تروريستي امضادار در طي دو سال اخير عليه دانشمندان و محققان ايراني به‌غير از عمليات‌هاي تروريستي كور در ساير نقاط كشور مانند بمب‌گذاري روز تاسوعا در چابهار است.

به گزارش رجانيوز، سيستم امنيتي و نظامي ايران در كشف شبكه‌ها و عناصر جاسوسي غرب و گروهك‌ها دستاوردهاي قابل ملاحظه‌اي داشته و اشراف خوبي با تورهاي امنيتي بر اين شبكه‌ها و تحركات‌شان در داخل و خارج از ايران دارد، اما با وجود مرزهاي گسترده خاكي و آبي ايران آن‌هم با كشورهايي در همسايگي خود مانند افغانستان، پاكستان و عراق كه خاك هر يك از اين كشورها، محل استقرار و رفت‌وآمد جريان‌هاي متنوع تروريستي هستند، سرويس‌هاي جاسوسي غربي در ظرف دو سال گذشته به‌ويژه بعد از جريان فتنه، دست به ايجاد هماهنگي و همكاري ميان گروهك‌ها زده و نوعي فعاليت‌هاي خراب‌كارانه "بين گروهكي" را كه حاصل طراحي "بين سرويسي" (ميان چند سرويس جاسوسي عمدتاً امريكا، اسرائيل، انگليس و فرانسه) است، شكل داده‌اند.

اين حجم از عمليات تروريستي عليه ايران كه مشخصاً با هدف مهار توانمندي‌هاي فني ايران و جلوگيري از تثبيت قدرت منطقه‌اي كشورمان در حال تدارك و اجراست، در حالي است كه افكار عمومي ايران، از اين رويه برداشت يك اقدام مستمر و زمان‎‌بندي شده را دارند و در نتيجه اين سؤال را مطرح مي‌كنند كه چرا نبايد مانند مقابله به مثل در قبال تجاوزهاي نظامي، در قبال اين تحركات تروريستي نيز دست به مقابله به مثل زد.

در عين حال، ايران هسته‌اي خبر داد كه با توجه به اینکه ترور انجام شده در صبح امروز (چهارشنبه) یک ترور دارای امضا و کاملا شبیه ترور شهیدان مسعود علی محمدی و مجید شهریاری بوده است، بنابراین در جامعه اطلاعاتی ایران در این‌باره که مسئولان میز ایران در سرویس های اطلاعاتی اسراییل، امریکا و انگلیس پس پرده این تروها هستند هیچ تردیدی وجود ندارد.

همچنين يک منبع امنیتی گفت: «با توجه به اطلاعات دریافت شده از مجید جمالی فش عامل ترور شهید علی محمدی که وابستگی اثبات شده به موساد دارد، جامعه اطلاعاتی ایران اکنون از موقعیت بسیار خوبی برای طراحی عملیات های مقابله به‌مثل در مقابل ترورهای انجام شده از سوی سرویس های غربی قرار دارد».

این منبع ادامه داد: «پاسخ ایران یک پاسخ فرامرزی و فرا منطقه ای است و از این راهبرد تبعیت می کند که هیچ‌کدام از آمران و مباشران این پروژه ها هرگز در هیچ نقطه ای نباید احساس امنیت کنند».

وی همچنین گفت: «ایران وارد دوران جدیدی از عملیات ویژه اطلاعاتی علیه دشمنان خود خواهد شد؛ امری که در آن مهارتی ویژه و منحصر به‌فرد دارد».


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





برچسب ها : انتظار افكار عمومي, مقابله به‌مثل, آمران ترورها, ترور دكتر علي ‌محمدي, ترور, مجيد شهرياري, فريدون عباسي دواني, ترور داريوش رضايي‌نژاد, ترور مصطفي احمدي روشن, نمونه‌هاي آشكار, عمليات‌هاي تروريستي امضادار, بمب‌گذاري روز تاسوعا, ,