برد عملياتي بمب هوشمند قاصد 3 افزايش يافت

 

معاون هماهنگ كننده نيروي هوايي ارتش جمهوري اسلامي ايران از افزايش برد عملياتي بمب هوشمند و هوا به زمين 'قاصد 3 ' براي مقابله با تهديدات احتمالي خبر داد.

امير سرتيپ خلبان 'عزيز نصيرزاده' روز پنج شنبه در حاشيه محفل انس با قرآن كريم فرماندهان و كاركنان نيروي هوايي ارتش در پاسخ به سئوال ايرنا افزود: دقت عمل بمب هوشمند قاصد 3 همزمان با افزايش برد عملياتي اين سلاح افزايش يافته است تا اهداف مورد نظر را به طور دقيق مورد اصابت قرار دهد.

معاون نيروي هوايي ارتش در پاسخ به پرسش ديگر خبرنگار ايرنا درباره ميزان برد عملياتي قاصد 3 اظهار داشت: هم اكنون اين سلاح كه از مهمات جنگنده هاي نيروي هوايي محسوب مي شود، در حال آزمايش است و پس از قطعي شدن مسافت و برد دقيق اين بمب، اين دستاورد تازه را به اطلاع عموم خواهيم رساند.

نصيرزاده با يادآوري اين كه شليك و اصابت قاصد 3 به اهداف زميني با بهره گيري از تجهيزات الكترونيك و رادار انجام مي شود، گفت: در زمينه هدايت بمب و كشف اهداف، دستاوردهاي خوبي داشته ايم كه به واسطه آن قادريم علاوه بر شناسايي اهداف از فاصله دور، بمب را به صورت دقيق به سمت اهداف هدايت كنيم.

معاون هماهنگ كننده نيروي هوايي ارتش در پاسخ به سئوال ديگر خبرنگار ايرنا مبني بر اين كه آيا قاصد 3 براي مقابله با تهديدات احتمالي نيروهاي فرامنطقه اي حاضر در منطقه ارتقا يافته است؟ اظهار داشت: ارتش و نيروهاي مسلح وظيفه دارند كه خود را بر اساس تهديدات احتمالي وفق دهند و تجهيزات خود را به روز كنند و نيروي هوايي ارتش نيز از اين امر مستثني نيست و قطعاً قاصد 3 براي مقابله با تهديدات احتمالي است.

نصيرزاده در پاسخ به پرسش ديگر ايرنا درباره خبر خوش نيروي هوايي ارتش در دهه فجر امسال گفت: ما به طور مداوم در حال تحقيق، پژوهش، نوسازي، بهينه سازي و ارتقاي سيستم ها هستيم و هم اكنون، به روز كردن تجهيزات نيروي هوايي ارتش را در دستور كار داريم.

وي با بيان اين كه فرايند اعلام دستاوردهاي نظامي متفاوت از ساير دستاوردها در حوزه هايي نظير تجاري است، خاطرنشان كرد: دستاوردها را در زمان خاص خود به اطلاع ملت شريف ايران مي رسانيم.

پيش از اين، نسل دوم قاصد با برد بيش از 50 كيلومتر ساخته شده بود كه تيرماه 1388 در رزمايش هوايي ميلاد نور ولايت با موفقيت آزمايش شد و در اين رزمايش بمب‌ها بدون نياز به كنترل خلبان پرواز و به هدف مورد نظر اصابت كردند.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





برچسب ها : برد عملياتي بمب هوشمند قاصد 3 افزايش يافت, دقت عمل بمب هوشمند قاصد 3 همزمان با افزايش برد عملياتي اين سلاح افزايش يافته است تا اهداف مورد نظر را به طور دقيق مورد اصابت قرار دهد, ,