انا لله و انا الیه راجعون

مادر اولین شهید جهرم پس از تحمل31 سال فراق فرزند شهیدش، به دیدار او شتافت

خانم حیات قناعتیان مادر شهید رحیم صحرائیان ساعت 4:30 دقیقه عصر امروز 18/11/90 پس از تحمل 31 سال دوری از فرزند شهیدش در سن 92 سالگی به دیدار او شتافت و دار فانی را ودعا گفت.

مادر شهید صحرائیان که چند سال قبل از شهادت پسرش بر اثر گریه فراوان در مصیبت درگذشت دختر 18ساله جوانش بینائی خود را از دست داده بود هرگز موفق به زیارت مزار شریف فرزند شهیدش در گلزار شهدای خرمشهر نگردید.

پدر و مادر بزرگوار شهید صحرائیان که از نعمت بینائی محروم شده بودند سالها تحت مراقبت دخترشان خانم سهیلا صحرائیان قرار داشتند و پس از فوت مرحوم قنبر صحرائیان (پدر شهید رحیم صحرائیان)،آن مادر و دختر به تنهائی زندگانی میکردند و خانم سهیلا صحرائیان علاوه بر اشتغال در آموزش و پرورش با فداکاری بسیار، تمام زندگانی،جوانی و وجود خود را فقط برای خدمت به مادر پیر و ناتوان خود صرف کرده و بخاطر پرستاریش از ازدواج صرف نظر نمود.

شهید رحیم صحرائیان که اولین شهید شهرستان جهرم میباشد در سال 1335 در خانواده ای مومن و متدین متولد گردید. از خصوصیات بارز آن شهید می توان به تدین،اهمیت دادن به نماز اول وقت،خلق و خوی نیکو،مهر و محبت،صداقت،شهامت و شجاعت او که زبانزد همرزمانش بود اشاره نمود. غنيمت گرفتن ادوات و سلاح دشمن در روزهاي اول جنگ در مرز شلمچه كه قصد ورود به خاك ايران را داشتند نمونه اي از رشادت شهيد صحرائيان و همرزمانش ميباشد. آن شهید والامقام در سن 28 سالگی در تاریخ 3/7/1359 در بیابانهای شلمچه در حین دفاع از میهن اسلامی و جلوگیری از ورود تانکهای رژیم بعث عراق به شهر خرمشهر با تعدادی از همرزمانش به درجه رفیع شهادت نائل آمد و در گلزار شهدای خرمشهر به خاک سپرده شد.

شهید صحرائیان 3سال قبل از شهادتش به استخدام ارتش در آمده و در پادگان دژ خرمشهر مشغول خدمت گردید. ایشان 7ماه قبل از شهادت در تاریخ 23/12/1358 در خرمشهر ازدواج نمود. رویا صحرائیان تنها فرزند آن شهید در تاریخ 1359/12/6 یعنی 5 ماه پس از شهادت پدرش متولد شد. رویا هم اکنون در بیمارستان جهرم مشغول خدمت است و دارای دختر 4ساله بنام روژان میباشد.

کریم صحرائیان برادر شهید رحیم صحرائیان پس از شهادت رحیم مسئولیت نگهداری فرزند و همسر برادرش را بعده گرفته و با همسر شهید گرانقدر رحیم صحرائیان، ازدواج نمود. حاج کریم صحرائیان و خانم رباب زمانی(همسر شهید رحیم صحرائیان)، هم اکنون به غیر از رویا دارای 1پسر و4 دختر دیگر بنامهای رحیم،سمیه،مریم،مینا و میترا میباشند.

 از مادر شهید رحیم صحرائیان 1پسر و 2دختر به نامهای کریم،زهرا و سهیلا به یادگار مانده است.

پیکر مطهر این مادر داغدار پس فرذا مورخ 20/11/90 راس ساعت 10صبح از حرم شریف امامزاده حسین به سمت قطعه خانواده شهدای گلزاد فردوس بر دوش امت حزب الله و مردم قدرشناس و شهید پرور جهرم تشیع خواهد شد. مراسمات آن مرحومه مغفوره در مسجد نو منعقد میگردد.

تعجیل در فرج و عزت خانواده معزز شهدا صلوات


نظرات شما عزیزان:

توفان جهرم
ساعت22:52---20 بهمن 1390
سلام
روحشان شاد

با اجازه منعكس ميشود


نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





برچسب ها : مادر اولین شهید جهرم, رحیم صحرائیان, شهید, اولین شهید, حیات قناعتیان, سهیلا صحرائیان, کریم صحرائیان, رباب زمانی, همسر شهید رحیم صحرائیان, رویا صحرائیان فرزند شهید, خانواده شهید رحیم صحرائیان, ,